جاباما
۱۸۵۴۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ماجرای توزیع داروی آلوده چشمی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماران کلینیک چشم پزشکی را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماران کلینیک چشم پزشکی را تشریح کرد.

دکتر رسول دیناروند در مورد داروی چشمی اوستین که در یکی از مراکز چشم پزشکی برای ۱۵ بیمار استفاده شده و برای بیماران عفونت چشمی به همراه داشته است اظهار داشت: همانطور که قبلا اعلام شده بود در دو الی سه ماه اخیر در ۳ مرکز چنین اتفاقی رخ داده که مورد آخر نیز مربوط به چند روز گذشته است.

وی گفت: در بازرسی صورت گرفته از مرکز چشم پزشکی در کرج استفاده از داروی قاچاق و تقلبی احراز شده که پرونده آن به دستگاه قضایی ارسال گردیده است.

دیناروند خاطر نشان کرد: مدارک دو مرکز دیگر که در تهران هستند نیز نشان دهنده این است که برخی داروهای خریداری شده از مراکز غیر مجاز صورت پذیرفته، البته داروهایی که از این مراکز ضبط شده است اصل و مجاز هستند. لذا در حال بررسی هستیم که بدانیم منشأ آلودگی داروی تقلبی بوده است یا آلودگی ثانوی به هنگام تزریق در مرکز.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: منشاء داروی اوستین وارداتی به کشور، شرکت روش سوئیس است که به صورت مجاز وارد کشور شده و آلودگی آن بعید به نظر می رسد. نوع تقلبی آن نیز آنقدر به این دارو شبیه است که تشخیص آن برای پزشک هم دشوار است.

دیناروند اظهار داشت: تمامی مراکز درمانی می دانند که خرید دارو صرفا از مراکز مجاز و دارو خانه امکانپذیر است و کسانیکه خارج آز این مراکز خرید کنند تخلف انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در مورد این مرکز هم بازرسی ها در حال نهایی شدن است، اظهار داشت: بنا بر مدارکی که بر تخلف مراکز درمانی فوق دلالت دارند حتما متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با دستور وزیر بهداشت ، درمان بیماران در حال پیگیری است که امیدواریم علی رغم اینکه کنترل عفونتهای چشمی دشوار است نتایج خوبی حاصل شود.

وی همچنین اظهار داشت: برای عدم تکرار چنین مواردی نیز ، اقداماتی انجام داده ایم به این صورت که به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است از همه مراکز چشم پزشکی بازرسی های دقیق و مستمر داشته باشند تا خرید هایشان از شبکه های رسمی صورت گیرد .

دیناروند خاطرنشان کرد: امروز و طی بخش نامه ای یک شرکت پخش نیز تعیین شده تا توزیع دارو با دقت مناسب و قیمتی کمتر از قبل صورت گیرد تا مراکز درمانی برای صرفه جویی در هزینه ها اقدام به خرید از مبادی غیر رسمی نکنند.

وی با بیان اینکه یک ویال این دارو برای ۱۵ تا ۲۰ نفر استفاده می شود، تصریح کرد: مراکز درمانی سراسر کشور برای استفاده از این دارو باید پروتکل تجویز را رعایت نمایند و این پروتکل نیز فردا ابلاغ می شود در غیر این صورت نمی توانند از این دارو استفاده نمایند و مصرف داشته باشند.

دیناروند با بیان اینکه در مورد بیمارستانها چه خصوصی و چه دولتی مسیر دریافت دارو یک مسیری بسته است خاطرنشان کرد: توزیع فقط از طریق شرکتهای پخش صورت می گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان از سرعت عمل و اهتمام ویژه نیروهای امنیتی و انتظامی در خصوص شناسایی و دستگیری افرادی که مبادرت به توزیع داروهای غیرمجاز و قاچاق به برخی از مراکز درمانی کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج