۱۸۵۶۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

محکومیت ۱۶ مامور ناجا به جرم دریافت رشوه

شعبه بيست و چهارم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي درحالي راي قطعي خود را درباره ۲۱ متهم پرونده "رشوه گيري" صادر کرد که حدود ۱۶ تن از آنان از افسران و ماموران نيروي انتظامي هستند.

روزنامه خراسان: شعبه بيست و چهارم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي درحالي راي قطعي خود را درباره ۲۱ متهم پرونده "رشوه گيري" صادر کرد که حدود ۱۶ تن از آنان از افسران و ماموران نيروي انتظامي هستند.

ماجراي اين پرونده از سال ۹۱ و در پي کشف حدود ۵۰۰گرم هروئين در مشهد آغاز شد و در شعبه ۹۰۳ دادسراي انقلاب مشهد توسط "قاضي حيدري" مورد رسيدگي قرار گرفت.

با توجه به حساسيت و اهميت ماجرا درحالي مقام قضايي خواستار ريشه يابي اين پرونده شد که ماموران حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي با حمايت و صدور دستورات ويژه اي از سوي فرماندهان ارشد استان، وارد تاريکخانه پرونده موسوم به "رشوه گيري" شدند و بدين ترتيب با انجام يکسري تحقيقات گسترده و هوشياري نيروهاي حفاظت، تعدادي از افسران و ماموران ناجا نيز بازداشت شدند.

به دنبال انجام بازجويي ها و اعترافات برخي از متهمان دستگير شده، اوراق اين پرونده درحالي قطورتر مي شد که تعدادي از افراد غيرنظامي نيز دستگير و پرده از برخي جرايم برداشتند. پس از جمع آوري مستندات و دلايل محکمه پسند، کيفرخواست اين پرونده در حالي از سوي دادسراي مشهد صادر شد که برخي از اتهامات متهمان نيز در دادسراي نظامي مورد رسيدگي قرار گرفت و پرونده "رشوه" با ۲۱ متهم به شعبه پنجم دادگاه عمومي و انقلاب ارجاع شد.

رئيس شعبه پنجم دادگاه عمومي و انقلاب نيز پس از برگزاري چندين جلسه محاکمه که با حضور وکلاي مدافع برخي از متهمان برگزار شد، با توجه به محتويات پرونده و گزارش هاي موجود و همچنين اقارير صريح و ضمني، اتهام آنان را محرز دانست و با استناد به مواد قانوني برخي از متهمان اين پرونده را به مجازات هايي از قبيل تحمل زندان، شلاق، پرداخت جزاي نقدي معادل مال ماخوذه و ضبط وجه مذکور به نفع دولت، انفصال هاي موقت از خدمت، تنزيل درجه و برخي ديگر را به پرداخت جزاي نقدي بدل از حبس و ... محکوم کرد اما راي صادره از سوي دادگاه مورد اعتراض متهمان و وکلاي آنان قرار گرفت و اين پرونده براي رسيدگي دقيق تر به شعبه بيست و چهارم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي ارسال شد.

قضات دادگاه تجديدنظر نيز پس از بررسي دقيق محتويات پرونده و با عنايت به تحقيقات انجام شده و همچنين دفاعيات وکلاي مدافع راي قطعي خود را در اين باره صادر کردند. بنابراين گزارش، قضات دادگاه تجديدنظر با استناد به موادقانوني برخي مفاد حکم را تغيير و در نهايت برخي مجازات هاي قانوني ديگري را که درباره ۲۱ متهم پرونده صادر شده بود، تاييد و راي خود را قطعي اعلام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج