اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۵۷۷۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اسکناس‌ های نو سر از بازار سیاه در آورد

طبق گفته مسئولان ریالی و نشر بانک مرکزی ۶ هزار میلیارد تومان اسکناس نو در تهران و ۸ تا ۹ هزار میلیارد ریال در شهرستان توزیع می‌شود که ترکیب اسکناس‌ها، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار ریالی است اما این اسکناس هر ساله از طریق بازارهای دلالی مانند چهارراه استانبول با افزایش قیمت به دست مردم می رسد.

خبرگزاری میزان: طبق گفته مسئولان ریالی و نشر بانک مرکزی ۶ هزار میلیارد تومان اسکناس نو در تهران و ۸ تا ۹ هزار میلیارد ریال در شهرستان توزیع می‌شود که ترکیب اسکناس‌ها، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار ریالی است اما این اسکناس هر ساله از طریق بازارهای دلالی مانند چهارراه استانبول با افزایش قیمت به دست مردم می رسد.

طی نشست خبری که روز گذشته در بانک مرکزی برگزار شد، اعلام شد که امسال تعداد شعب منتخب بانک‌ها در تهران برای توزیع اسکناس افزایش یافته است. به لحاظ تعداد، اسکناس‌های ۲۰ هزار ریالی و از نظر مبلغ ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی و اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی بیشترین گردش را در دست مردم دارا هستند.

همچنین در این نشست اعلام شد «برای رسیدن اسکناس و مسکوک ۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی به دست مردم، پول های نو با اسکناس های فرسوده جابه جا می شود» اما این فرآیند نیز به صورت ناقص اجرایی می شود، زیرا از دستگاه های خوپرداز گرفته تا بانک ها عرضه کننده اسکناس های فرسوده هستند.

معضلی که هر سال تکرار می شود

یکی از شهروندان گفت: معضل داغ شدن بازار دلالی اسکناس های نو در ایام پایانی سال هر ساله تکرار می شود اما رسیدگی جدی با آن صورت نمی گیرد.

حسین رحمتی ادامه داد: چنین معضل و ضعفی هر ساله باعث جان گرفتن کلکسیونرهای مستقر در چهار راه استانبول می شود، این افراد حتی اسکناس های ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی نو نیز دارند.


وی افزود: متاسفانه هر ساله برای دریافت اسکناس نو به بانک مراجعه می کنیم اما گویا هرساله دیر به بانک مراجعه می کنیم و می گویند اسکناس نو تمام شده است. به نظرم واقعیت ماجرا چیز دیگری است، اسکناس های نو از طریق شبکه دلالی توزیع می شود.

این شهروند تهرانی گفت: یک موضوعی برای من خیلی عجیب است و آن این است که دلالان میدان فردوسی تا چهار راه استانبول از کجا حجم عظیمی از اسکناس نو را تهیه می کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج