اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۵۹۴۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

استفاده از داروهای چینی برای بیهوشی؟!

دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی شایعه‌ی استفاده از داروهای بیهوشی و بی‌حسی چینی را تکذیب کرد و گفت: برای بیهوشی از داروهای چینی استفاده نمی‌شود و این موضوع صحت ندارد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی شایعه‌ی استفاده از داروهای بیهوشی و بی‌حسی چینی را تکذیب کرد و گفت: برای بیهوشی از داروهای چینی استفاده نمی‌شود و این موضوع صحت ندارد.

«محمد عاشوری» با بیان این‌که داروها با نام کمپانی آن‌ها شناخته می‌شوند نه کشور سازنده، افزود: برای بیهوشی و بی‌حسی از داروهای چینی استفاده نمی‌شود و تا به‌حال دارویی مشاهده نشده است که به‌طور مشخص ساخت کشور چین باشد، استفاده از این داروها برای موارد بیهوشی بحثی ژورنالیستی و غیرعلمی است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کمپانی سازنده یک دارو در کشورهایی مثل آلمان، انگلستان و ... باشد اما کارخانه‌ی سازنده دارو الزاماً در این کشورها قرار ندارد.

دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی اظهار کرد: استانداردهای جهانی در چنین مواردی بسیار با اهمیت است که اگر دارویی این استانداردها را داشته باشد، مجوز بهداشت و ورود به بازار را دریافت می‌کند.

عاشوری ادامه داد: جدا از داروهایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور و بازار می‌شوند، همه‌ی داروهای داخل کشور دارای این مجوز و استانداردها هستند.

وی با بیان این‌که استفاده از داروهای داخلی، در مجموع سطح داروهای مصرفی بیماران افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در رابطه با داروهای بیهوشی این‌گونه نیست و اغلب داروهای بیهوشی تولید خارج هستند.

دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که داروهای بیهوشی به دو دسته کلی داروهای استنشاقی و وریدی تقسیم‌بندی می‌شوند که در دسته داروهای وریدی سه نوع داروی شل‌کننده عضلانی، خواب‌آور و مسکن وجود دارد، افزود: در دسته داروهای شل‌کننده عضلانی تنها یک بار و به مقدار محدود دارویی در کشور تولید شد که هم‌اکنون در بازار موجود نیست و در صورتی که موجود باشد، اندک است.

عاشوری تصریح کرد: هم‌اکنون در میان داروهای بیهوشی، دارویی که عملاً ایرانی باشد و بازار را تحت تأثیر قرار دهد، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اصطلاح داروی چینی، اصطلاحی عوامانه است که ریشه در باورهای نادرست مردم دارد و متأسفانه این موضوع در قشر تحصیلکرده جامعه نیز دیده می‌شود.

دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی با بیان این‌که عوارض داروها به عوامل زیادی بستگی دارد، تصریح کرد: ممکن است یک دارو را هزاران نفر استفاده کنند و هیچ عارضه‌ای پیش نیاید اما همان دارو، روی یک نفر دارای عوارضی باشد که در چنین مواردی عوارض داروها در بروشورهای دارو قید شده است و پزشک هنگام تجویز دارو باید این موضوع را به بیمار گوشزد کند.

عاشوری خاطرنشان کرد: ماهیت عمل‌های جراحی عوارض خاص خود را دارد، اما متأسفانه برخی مردم یا شماری از پزشکان هر عارضه‌ای که پس از عمل‌های جراحی به وجود می‌آید را به داروهای بیهوشی ارتباط می‌دهند، در حالی که این تصور به طور مطلق درست نیست، به‌طور مثال تهوع و استفراغ پس از عمل‌های شکمی مانند سزارین به‌علت تحریک داخل شکم است.

وی با اشاره به کنترل چند لایه‌ای داروها در کشور، خاطرنشان کرد: همه‌ی داروهایی که تحت پوشش بیمه هستند، حداقل دو یا سه سال آزمایش شدند و پس از آن تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

دبیر انجمن بیهوشی خراسان‌رضوی افزود: داروهایی که به‌صورت قاچاق و غیررسمی وارد کشورمی‌شود، عملاً در هیچ بیمارستانی یافت نمی‌شوند و حتی داروهایی که تاریخ انقضاء آن‌ها دو ماه دیگر است، در هیچ اتاق عملی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

عاشوری یادآور شد: در صورتی که مردم در استفاده از دارویی دچار عارضه‌ی خاصی شده‌اند، مجاری قانونی مانند نظام پزشکی یا پزشکی قانونی موظف به رسیدگی هستند تا علت این موضوع آشکار شود که اشکال از نوع دارو یا اشتباه پزشک بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج