adexo3
۱۸۷۷۸۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

طرح اخذ عوارض از تونل های تهران

طرح اخذ عوارض از برخی گذرگاه های شهری تهران چند وقتی است روی میز مسئولان شهری قرار گرفته است. در لایحه مجوز اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری؛ تونل‌های "نیایش"، "توحید"، "رسالت" و پل طبقاتی "صدر" به عنوان معابری برای اخذ عوارض پیشنهادشدند.

شبکه خبر: طرح اخذ عوارض از برخی گذرگاه های شهری تهران چند وقتی است روی میز مسئولان شهری قرار گرفته است. در لایحه مجوز اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری؛ تونل‌های "نیایش"، "توحید"، "رسالت" و پل طبقاتی "صدر" به عنوان معابری برای اخذ عوارض پیشنهادشدند.

لایحه مجوز اخذ عوارض تردد از گذرگاه های خاص شهری در یکی از ماده واحده‌های خود اعلام کرده است، تونل‌های «نیایش»، «توحید»، «رسالت» و پل طبقاتی «صدر» به عنوان معابر خاص برای اخذ مجوز تردد در نظر گرفته شوند و مبلغ ۳۰۰ تومان به صورت الکترونیکی از هر خودرو برای هر بار عبور از این مسیرها اخذ شود.

به گفته معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بر اساس اطلاعات ترافیکی ۲۳ میلیون خودرو در یک سال گذشته از روی پل بزرگراه طبقاتی صدر عبور کرده‌اند که با یک حساب ساده ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فقط از عبور خودرو‌ها از بزرگراه صدر کسب خواهند کرد.

برابر برآورد‌های صورت گرفته در شهرداری دریافت عوارض از خودروهای شخصی در گذرگاه های خاص سبب کنترل تقاضای سفر با خودروهای شخصی و در نتیجه زمینه ساز کاهش ترافیک و آلودگی می‌شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان شهری ساخت گذرگاه های خودرو در تهران را تشدیدکننده راهبندان و ضد شاخص‌ های شهر پاک عنوان می‌ کنند و بر تمرکز بر توسعه مترو و حمل‌ و نقل عمومی تاکید می‌ کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیچاره

      خیلی جالبه یواش یواش از کوچه ها و پیاده رو ها هم عوارض بگیرید !!

    • بدون نام

      شهرداری برا اخذ عوارض ازعابرین پیاده طرحی نداره!!؟

    • علی شریفی

      سلام پیشنهادمی کنم روی بینی مردم یک کنتور گذاشته شود بابت نفس کشیده هم عوارض دریافت شود این ملت شهید داده زجر کشیده جنک تجربه کرده پیرو ولایت تا کی باید تاوان بی کفایتی برخی از مسئولان را بدهند لطفا انعکاس فرمایید

    • آینده

      کم کم به اونجاها هم کشیده میشه اول تونل بعد بزرگراه بعد خیابانهای اصلی و فرعی بعد پار کها وکوچه ها بعد هم در خونه مردم، یعنی از در خونه هم میخای بیای بیرون باید اول پولشو پرداخت کنی بقیش حالا بماند! این رشته سر دراز دارد.

    • سرباز گمنام

      عدم تدبیر مردمی برای شکستن و از بین طرح ترافیک،منجر به گستاخی شهرداری و شورای شهر شده است.
      قرار نبود از طرح طرافیک درآمد زایی شود؛هدف طرح طرافیک چیز دیگری بود.
      حالا اونقدر گستاخ شده اند که برای مردمی که خونشون رو برای همین خاک فدا کردند؛تعیین تکلیف میکنند؟
      منتظر پاسخ قاطع مردم در راستای برچیدن طرح ترافیک باشید؛ ای کاهلانی که در این شرایط سخت اقتصادی؛بجای یک دست؛قرار شده دو دستی تو جیب مردم دزدی کنید.

    • سرباز گمنام

      کاش شورای شهر کزایی اعلام کنه که این طرح رو چه کسی پیشنها داده و یا احیانا چه کسانی تاییدش کردند.
      بزارید مردم افراد استثنایی و فلج مغزی رو بهتر بشناسند و معلوم شود که آیا این افراد عقب مانده و بیسواد درکی از حقوق شهروندی دارند یا خیر؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج