adexo3
۱۸۸۸۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

موج جديد بارش برف و باران از راه رسید

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آغاز مجدد بارش برف و باران در كشور نسبت به آبگرفتگي معابر و اختلال تردد در حداقل ۲۱ استان كشور هشدار داد.

ایسنا: مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آغاز مجدد بارش برف و باران در كشور نسبت به آبگرفتگي معابر و اختلال تردد در حداقل ۲۱ استان كشور هشدار داد.

"مهندس عبدالرضا اميدوار شهري" با اشاره به نقشه‌هاي پيش‌يابي گفت: «بر اين اساس سامانه بارشي كه روز جمعه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و برخي مناطق مركز فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در اين مناطق شد تا اواخر جمعه از مرزهاي شرقي كشور خارج مي‌شود».

وي با اشاره به اين كه تا روز دوشنبه در برخي نقاط جنوب شرق و شرق در بعضي ساعات وزش باد شديد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد افزود: «از اواخر جمعه با ورود سامانه بارشي ديگري به كشور ابتدا در غرب و شمال غرب بارش برف و باران شروع شده و بتدريج گستره بارش‌ها به جنوب غرب، دامنه‌هاي زاگرس، دامنه‌هاي جنوبي البرز و برخي نواحي مركزي و نيمه شرقي كشور نيز مي‌رسد».

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: «از اواسط روز يكشنبه بتدريج بارش‌ها به نوار شمالي كشور محدود خواهد شد و در اين روز با نفوذ جريانات شمالي بارش‌ها در سواحل شمالي كشور تشديد شده و دماي هوا در نيمه شمالي كشور كاهش محسوس خواهد داشت. همچنين تا دوشنبه خليج فارس و درياي عمان مواج مي‌باشد».

وي به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور اشاره كرد و گفت: «بر اين اساس در روز شنبه در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، خراسان جنوبي، كرمان، شمال و شرق خوزستان و با شدت كمتر در استان‌هاي البرز، تهران و شمال سمنان به سبب بارش برف در مناطق سردسير اختلال در تردد جاده‌اي و به سبب بارش باران در مناطق گرمسير آبگرفتگي معابر پيش‌بيني مي‌شود. همچنين طي روز يكشنبه نيز بارش برف در استانهاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي و با شدت كمتردر شمال استانهاي سمنان، تهران و البرز سبب اختلال در تردد جاده‌اي خواهد شد».

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: «بر اين اساس در روز شنبه آسمان تهران بتدريج ابري گاهي با بارش باران و برف و وزش باد پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به ۲ و ۱۳ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. همچنين در روز يكشنبه نيز آسمان پايتخت ابري با بارش باران و برف گاهي وزش باد در بعدازظهر كاهش ابر خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با حدود ۴ درجه كاهش به ۱- و ۹ خواهد رسيد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج