adexo3
۱۹۱۶۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اوباما: این توافق نیازهای ما را تامین می‌کند

اوباما ضمن اطمینان دادن به مردم آمریکا در مورد چارچوب مورد تفاهم دو طرف (ایران و ۱+۵) آن را یک توافق خوب ارزیابی کرد.

ایسنا: رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه در گفت‌و‌گوی هفته‌ای خود با رسانه‌های آمریکایی در مورد تفاهم با ایران اظهار کرد: این یک توافق خوب است. توافقی که می‌تواند نیازهای اصلی ما را مثل اعمال محدودیت‌ها بر روی برنامه هسته‌ای ایران و مسدود کردن همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فراهم کند.

او بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ادامه داد: این توافق پلوتونیم لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را از ایران خارج کرده و نیز راه ساخت تسلیحات هسته‌ای با استفاده از اورانیوم غنی شده را مسدود می‌کند.

اظهارات اوباما در حالی مطرح شده است که کاخ سفید برای متقاعد کردن کنگره به پذیرش توافق هسته‌ای با ایران خواستار جلب رضایت افکار عمومی آمریکا است به طوری که به نظر می‌رسد اوباما و مقامات دولت او روزهای سختی را در کنگره در پیش خواهند داشت.

اوباما هم‌چنین تفاهم لوزان را تفاهمی ارزیابی کرد که ایران را موظف به شفاف‌سازی بیش‌تر و انجام بازرسی‌های گسترده آژانس خواهد کرد.

او گفت: این یک توافق بلندمدت خواهد بود که محدودیت‌هایی را به مدت ۱۰ سال و بیش‌تر بر روی برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرده و شفافیت آن را بیش‌تر می‌کند.

اوباما افزود: هم اکنون موفقیت این توافق تضمین شده نیست اما امروز ما به یک فرصت تاریخی برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای به ایران به روش صلح‌آمیز دست یافته‌ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج