adexo3
۱۹۲۳۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هما روستا و زنگ آغاز «رام کردن زن سرکش»

هما روستا زنگ آغاز نمایش «رام کردن زن سرکش» را به صدا در آورد.

ایسنا: هما روستا زنگ آغاز نمایش «رام کردن زن سرکش» را به صدا در آورد.

در ابتدای این مراسم که یکشنبه ۱۶ فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید عرصه تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، هما روستا پیشکسوت تئاتر ضمن ابراز شادمانی از حضور در این برنامه گفت: از اینکه تئاتر هنوز زنده است و زنگی برای به صدا در آوردن آن وجود دارد بسیار خوشحال هستم. حضور این‌همه تماشاچی برای تئاتر را نیز مایه خوشحالی فراوان می‌دانم.

در ادامه مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و ریاست مجموعه ایرانشهر با تبریک سال نو و تشکر از اساتید حاضر در این مراسم، ادامه داد: جای حمید سمندریان در اینجا سبز است و یادش را گرامی می‌داریم. برای شادی روح او دعا می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم شاگردان خوبی برای وی باشیم و اندیشه‌های او را در عرصه تئاتر به منصه ظهور برسانیم. از اینکه فصل جدیدی از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر را آغاز می‌کنیم بسیار خوشحال هستم. اجرای چنین نمایش‌هایی در واقع پیامد سیاست فصل جوان تماشاخانه ایرانشهر است که بخش‌هایی از زمان خود را به اجرای گروه‌های جوان اختصاص داده است تا باعث معرفی و بالندگی هرچه بیشتر استعدادهای جوان در عرصه تئاتر شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم آغازین هر یک از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر موجب گردهم آمدن برای قدردانی از گروه‌های تئاتر و نیز تزریق انرژی مثبت به این گروه‌ها برای اجرای هرچه بهتر نمایش‌ها می‌شود. حضور هنرمندان عزیر و اساتید ارجمند در این مراسم مایه مباهات ماست.

سرسنگی در پایان گفته‌های خود ضمن اشاره به تعداد بالای نمایش‌های اجرا شده در تماشاخانه ایرانشهر و دشواری هماهنگ کردن و اجرای منظم چنین برنامه‌هایی، از زحمات اعضای مجموعه ایرانشهر تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم هما روستا زنگ افتتاح نمایش «رام کردن زن سرکش» را به صدا در آورد و هنرمندان و اساتید حاضر در برنامه امضای یادگاری خود را پای پوستر این نمایش گذاشتند.

نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر و یک کمدی خانوادگی است و مریم کاظمی طراحی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

فیلم‌هایی که در یک جشنواره به نمایش درمی‌آیند

فیلم های اکران نشده «بدون مرز» ، «ماهی سیاه کوچولو» و «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» که در سی و سوم فیلم فجر حضور داشتند به همراه فیلم «قندون جهیزه» در نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» نمایش داده می‌شود.

سه فیلم بلند سینمایی از فیلمسازان فیلم اولی شامل «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «ماهی سیاه کوچولو» ساخته مجید اسماعیلی و «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر مورد استقبال مردم و اهالی رسانه قرار گرفتند در نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» به نمایش درمی‌آیند.

همچنین فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» نخستین تجربه فیلمسازی علی ملاقلی پور کارگردان جوان سینما برای نخستین بار در این رویداد سینمایی رونمایی می شود. علی ملاقلی پور پسر زنده‌یاد رسول ملاقلی پور سال ها تجربه دستیار کارگردانی و فیلمسازی کوتاه و مستند داشته است.

براساس این گزارش قرار است فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند در نخستین روز از برگزاری این رویداد سینمایی یکشنبه ۲۳ فروردین ماه نمایش داده شود و در ادامه در روز دوم از جشنواره فیلم «سماء» در تاریخ ۲۴ فروردین ماه «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی پور نمایش داده می شود.

سه شنبه ۲۵ فروردین ماه فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» ساخته مجید اسماعیلی در سومین روز از برگزاری این رویداد سینمایی روی پرده می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده است فیلم سینمایی «بدون مرز» ساخته امیرحسین عسگری در تاریخ ۲۶ فروردین نمایش داده می شود.

نمایش فیلم‌های سینمایی برگزیده فیلمسازان فیلم اولی هر روز ساعت ۱۶ تا ۱۸ درسالن شماره ۱ سینما فلسطین روی پرده می رود.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

انتخاب ۵۹ اثر برای داوری بخش فیلمنامه جشنواره فیلم «سماء»

اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی، در بخش فیلمنامه ۵۹ اثر را انتخاب و برای داوری ارائه کردند.

مهدی جسور، مهرداد غفارزاده و محمدعلی سلیمان تاش به عنوان اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه «سماء» در بخش فیلمنامه، از میان ۴۲۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۵۹ فیلمنامه را برای داوری برگزیدند.

فیلمنامه «دست ها» به قلم سیامک احمدی، «حریم» به قلم هادی اسپنانی، « باران» به قلم حسین اسماعیلی، «زنگ انشاء»، «من حمق نیستم» و«حصار برکه» به قلم ایرج افکار، «امضای لوسیفر» نوشته سجاد ایران نیا، «عشق واقعی» به قلم جواد آدینه، «سوسو» و «صدف سیاه» نوشته فریبرز آهنین، «انتخاب» به قلم سجاد آیینه چی، «بلدرچین» به قلم شیرین بدرلو ومصطفی حیدری،«تولد دو برادر» به قلم فاطمه پارسا، « همراه شادی هایمان باشید» به قلم رقیه توکلی، «شام عروسی» نوشته سید وحید حسینی نامی، «خراش»، «شب» و «پرواز» نوشته شبنم حق طلب، «سلام» به قلم مجتبی حیدری، «سکوت» به قلم ایمان داوری، «هدیه» به قلم اصغر روح، «علائم» و« لطفا پیغام بگذارید» نوشته حسام سامری زاده، «روی جاده برفی» و « قاصدک» نوشته سید مرتضی سبزقبا، «چند ثانیه قبل تر» و«هسته سیب» به قلم سید پرویز شجاعی، «حق تو» به قلم احمد صادق یار، «ناخواسته» به قلم مهدی صدیقی، «سال نو» به قلم سعیده عدلی، «خانواده پر جمعیت دو نفره» نوشته حمید عزیزی، «حتی یک نقاشی»، «سربازی» و «سیاه باران» به قلم مونا علامه امیری، «چند ساعت بیشتر نمانده» و « سپندار» به قلم مهدی فرد قادری، «چند گره دورتر» به قلم منصور فروزش، فیلمنامه های «چتر»، «صداها»، «تک و جفت» و «تاپ بازی» کار گروهی کانون فیلمنامه نویسی بهمن، «ردپا» به قلم تیمورقادری، « دو پهلو» به قلم محمد قاسم پور، «استخاره»، «فرشته خدایی» و « لکه های کنار بخاری» به قلم رامین کردرستمی، «حضور واقعی» به قلم حسن کی قبادی، « قضاوت» نوشته ایرج گرامی نیا، «ربنا» به قلم غلامحسین محمدحسنی زاده، «ریحانه» به قلم مهدی محمدی قلعه ناظری، « حالا صدایم را گوش کن» به قلم نواب محمودی، «در کوه فریاد نزن» به قلم محسن مرادی، «صلوات شمار چینی» به قلم الهام معروفی، «پدر» به قلم سجاد میرزائیان دهکردی، «مسافر» به قلم داود نامور،«رنگ ها» نوشته مجید هاشمی، «تعزیه» به قلم گیتی باقری، «خواب شیرین» به قلم سلمان مهرجو و «خوانده» نوشته مسعود میرزایی از جمله آثار پذیرفته شده توسط هیات انتخاب در بخش فیلمنامه جشنواره فیلم کوتاه «سماء» است.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین برگزار می شود.

مسابقه بزرگ برای مخاطبان فیلم سینمایی «ایران برگر»

مسابقه بزرگ برای مخاطبان فیلم سینمایی «ایران برگر» در سراسر کشور در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در سایت این فیلم به آدرس www.iranberger.ir برگزار می‌شود.

مسابقه بزرگ برای مخاطبان فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» در سراسر کشور، از جمله؛ عکس سلفی، یادداشت، خاطره‌نویسی، داستان، وقایع‌نگاری و ... در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در سایت این فیلم به آدرس www.iranberger.ir برگزار می‌شود و آثار منتشرشده از این فیلم مورد داوری قرار می‌گیرند.

مخاطبان فیلم سینمایی «ایران برگر» در هر استان، شهر و محله‌ای که هستند؛ می‌توانند با حضور در سینماهای نمایش‌دهنده «ایران برگر» با پوستر این فیلم عکس سلفی گرفته و همچنین تصاویر این فیلم بر سردر سینماها در شهر و دیار خود و یا بیلبوردها را جهت انتشار برای شرکت در این مسابقه به آدرس ایمیل iranberger.ir@gmail.com ارسال کنند و همچنین نظرات، یادداشت و ... خود را درباره این فیلم برای انتشار در بخش «نقد مخاطبان» و همچنین خاطرات طنز و بامزه‌ خود را از موارد مشابهی که در «ایران برگر» و یا شبیه داستان آن، در شهر و یا استانشان اتفاق افتاده است را برای مدیریت این سایت ارسال کنند تا در بخش «خاطره مخاطبان» منتشر شود.

در سایت فیلم سینمایی «ایران برگر» آخرین ساخته «مسعود جعفری جوزانی» مخاطبان می‌توانند آخرین اخبار، تصاویر پشت صحنه، مراسم‌ها و صحنه فیلم، یادداشت، گفت‌وگوها، بازتاب‌های فیلم در رسانه‌های گروهی، نقد و خاطرات مخاطبان، تیزرها و پوستر فیلم، مطالب، سینماهای نمایش‌دهنده فیلم، ویدیوها و موزیک فیلم و ... را مشاهده کنند.

مدیریت سایت فیلم «ایران برگر» برعهده «حمید غفاریان» و «امید عشیری» می‌باشد؛ که غفاریان سابقه مدیریت چندین سایت سینمایی دیگر و همچنین «امید عشیری» سابقه مدیریت سایت سی‌امین و سی‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و چندین جشنواره دیگر را در کارنامه کاری خود دارند.

«سقراط» به نفع هنرمندان بیمار اجرا شد

نمایش «سقراط»، یکشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، به نفع هنرمندان تئاتر که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند، در تالار وحدت روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

گروه تئاتر شایا، با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و سایت ایران کنسرت، عواید فروش بلیت‌های اجرای ویژه‌ی نمایش «سقراط» را به درمان هنرمندان خانواده‌ی تئاتر که با بیماری‌های خاص مبارزه می‌کنند، اختصاص داد. این اجرا با استقبال تماشاگران همراه شد، به طوری که بلیت‌های آن، هفته‌ی گذشته به طور کامل فروخته شد.

دقایقی پیش از اجرای یکشنبه‌شب نمایش «سقراط»، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و رضا سعیدی‌پور، مدیر تالار وحدت، با حضور در پشت صحنه نمایش، با گروه اجرایی دیدار کردند.

علی مرادخانی ضمن تشکر از گروه تئاتر شایا، خطاب به حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» گفت: از شما بسیار سپاس‌گزارم که این کار نیک را انجام دادید. این حرکت انسان‌دوستانه وقتی این چنین از درون خانواده‌ی تئاتر آغاز می‌شود، اقشار دیگر و حتی مسئولان را با خود همراه می‌کند.

حمیدرضا نعیمی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر، گفت: «چنین حرکتی وظیفه‌ی ما اعضای جامعه‌ی تئاتری است و برای انجام وظیفه‌مان توقع توجه و تشویق نداریم. اما باید از مسئولان بنیاد رودکی و تالار وحدت و سایت ایران کنسرت تشکر کنیم، چون وقتی از ماهیت این حرکت آگاه شدند، مشتاقانه با ما همکاری کردند.

ایوب آقاخانی، بازیگر نقش افلاطون هم از معاون هنری وزیر ارشاد برای انتخاب مهدی شفیعی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، تشکر کرد و گفت: بسیار سپاس‌گزاریم که سرانجام فردی را برای مدیریت هنرهای نمایشی انتخاب کردید که در میان اهالی تئاتر به نیکی شناخته می‌شود.

نمایش «سقراط»، به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، از هفتم فروردین، مصادف با روز جهانی تئاتر، روی صحنه رفته است.

فراخوان یک جشنواره تئاتری

فراخوان هفتمین جشنواره دانشجویی "تئاتر سوره"، که از ۷ الی ۱۸ مهر ماه ۹۴ در دانشگاه سوره برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش دبیرخانه هفتمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره، این جشنواره با رویکردی کیفیت مدار در بردارنده ۷ بخش صحنه، مقاومت، رادیویی، عروسکی، مونولوگ، نمایشنامه نویسی و پوستر است.

همچنین لازم به ذکر است، رقابت در کلیه بخش‌های هفتمین دوره جشنواره دانشجویی تئاتر سوره به صورت میان دانشگاهی به دبیری علیرضا بزم آیون برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج