اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۲۹۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اطلاعات جدید درباره ارز تحصیلی

در صورتیکه هر دانشجو برای شش ماه ۱۰ هزار دلار ارز دریافت کرده باشد، این رقم تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار می شود.

مهر: معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با اشاره به میزان ارز دریافتی از سوی دانشجویان، اعلام کرد در صورتیکه هر دانشجو برای شش ماه ۱۰ هزار دلار ارز دریافت کرده باشد، این رقم تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار می شود.

حسن مسلمی نائینی گفت: تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۹۲۵ معرفی نامه دریافت ارز تحصیلی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور صادر شده است.

وی درباره میزان ارز دریافتی از سوی دانشجویان، اظهار داشت: در صورتیکه ۱۰ هزار دانشجو موفق به دریافت ارز شده و بطور متوسط هر دانشجو برای شش ماه ۱۰ هزار دلار دریافت کرده باشد، تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار که طبق نرخ ارز دولتی برابر با ۱۲۲.۶ میلیارد تومان است و برای یکسال ۲۴۵.۲ میلیارد تومان می شود، هزینه ارز تحصیلی خواهد شد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، این رقم معادل ۱.۵ برابر بودجه دانشگاه تهران و ۸.۵ درصد بودجه وزارت علوم در سال ۹۱ است.

معاون بورس وزارت علوم، خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک و هدفمند با دانشجویان ایرانی خارج از کشور به منظور استفاده از پتانسیل آنها برای حل معضلات و مشکلات داخل کشور به عنوان یک پیشنهاد می تواند مطرح شود.

مسلمی نائینی تاکید کرد: میزان ارز پرداختی بر اساس میزان مقرری تدوین شده توسط وزارتین و مصوبه هیات دولت تعیین می شود که بعنوان نمونه در تعداد زیادی از کشورها، مقرری مورد نیاز کمتر از ۱۰۰۰ دلار است.

وی با بیان اینکه مقتضی و مناسب است این مبلغ به سوی مراکز آموزشی و پژوهشی داخل کشور هدایت شود، اضافه کرد: با این هزینه به راحتی امکان تامین تجهیزات لازم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم است زیرا ۸۵ درصد دانشجویان خارج از کشور ثبت نام شده در سامانه نشا در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول در وزارت علوم همچنین پیشنهاد کرد که به موسسات و دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی به منظور راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی مجوز اعطا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با استانداردهای مختلف در مراکز آموزشی و پژوهشی برگزار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج