۱۹۳۹۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ورود سالانه نیم میلیون نفر به زندان‌های کشور

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور از ورود سالانه نیم میلیون نفر به زندان های کشور خبرداد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور از ورود سالانه نیم میلیون نفر به زندان های کشور خبرداد.

اصغر جهانگیر بعدازظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد این آمار را بالا دانست و افزود: بیش از ۵۰ درصد از این جمعیت حداکثر زیر یک ماه در زندان می مانند که نشان دهنده عدم ضرورت زندان است.

وی با بیان اینکه زندان باید به عنوان یک ضرورت ثانویه مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بیش از هزار عنوان مجرمانه در قانون وجود دارد که نشان دهنده این است به زندان به عنوان یک راه حل اساسی مبارزه با جرم نگاه می شود.

وی افزود: این مسئله باعث تراکم جمعیت کیفری شده و مهمترین فلسفه زندان که بحث اصلاح و تربیت است را تحت شعاع خود قرار داده و کارکردهای زندان با آن چیزی که ما انتظار داریم، فاصله زیادی دارد.

جهانگیر گفت: علاوه بر بحث قانونگذار که به ضرورت های زندان توجه لازم را نداشته و لازم است که در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد، کارمجریان قانون اعم از ضابطین و دستگاه های قضایی در مواردی متاسفانه با غفلت هایی همراه بوده و شاهد این هستیم که جمعیت زیادی سالانه وارد زندان ها می شوند، جمعیتی نیست که از باب ضرورت وارد زندان می شوند.

وی عنوان کرد: امروزه در بسیاری از زندان های دنیا، سیاست های آنها به نحوی طراحی شده که افراد اگر برای اولین بار مرتکب جرمی شده اند، به زندان برده نمی شوند.

۲۵ درصد از زندانیان کشور تحت قرار هستند

رئیس سازمان زندان های کشور گفت: ۲۵ درصد از زندانیان کشور که به صورت تحت قرار هستند نشان دهنده این است که باید کار بیشتری در زمینه دادسراها صورت گیرد.

وی افزود: البته کمبودهای زیادی در زمینه داد یار و بازپرس در دادسراها وجود دارد که باعث می شود پرونده ها به موقع بسته نشوند.

جهانگیر همچنین تعداد زندانیان بدهکار دیه، مهریه و نفقه در زندان های کشور را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این افراد از زندان رهایی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم افراد بی جهت وارد زندان نشوند و برای کسانی که به نوعی مرتکب تخلفی شدند از مجازات های جایگزین استفاده کنیم.

وی بیان داشت: سعی ما براین است که در سال جاری ۳۰ تا ۴۰ هزار زندانی در خارج از زندان ها نگهداری کنیم.

جهانگیر تصریح کرد: زندان جای اشرار و ناامن کنندگان امنیت و نوامیس جامعه است و نباید به جای افراد بدهکار و بیمار تبدیل شود.

آمار سرقت در استانهای محروم بالاتر است

رئیس سازمان زندان ها همچنین گفت: به علت بالابودن بیکاری و کمبود مکان های مورد نیاز در زمینه های تخصصی، بزه هایی همچون سرقت در استان های محروم، از سایر جرائم بالاتر است.

وی بیان کرد: ناامنی در یک استان می تواند سایر استانها و حتی کشور را ناامن کند بنابراین اگر می خواهیم با امنیت بستر توسعه، رفاه و آسایش را فراهم شود باید به تمام استان های کشور توجه کنیم.

جهانگیر عنوان کرد: بیش از ۷۵ درصد از کسانی که وارد زندان می شوند از طبقات محروم جامعه هستند که زندگی خود را به خوبی نمی توانستند بگذرانند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم عباس فلاحتی مطلق به عنوان مدیر کل جدید زندانهای کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات اکبر محبی تجلیل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج