اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۴۱۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چيني ها با اوباما شوخي کردند!

سيل پيام کاربران چيني به شبکه اجتماعي گوگل‌ پلاس اوباما سرازير شد.

خبرگزاری آریا: سيل پيام کاربران چيني به شبکه اجتماعي گوگل‌ پلاس اوباما سرازير شد.

به گزارش بي بي سي، در پي لغو محدوديت دسترسي به شبکه اجتماعي گوگل پلاس باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا در چين، سيل پيام کاربران چيني به اين سايت سرازير شد.

گوگل پلاس معمولا در چين قابل دسترسي نيست.

کاربران چيني در باره تمام موضوع هاي مطرح شده در گوگل پلاس باراک اوباما به زبان چيني اظهار نظر کرده اند که خوانندگان آمريکايي از آن سردر نمي آورند.

بعضي ها شوخي کرده بودند و برخي ديگر در پيام خود نوشته بودند که مي خواهند به سبک مبارزات "اشغالگرانه" غربي سايت رئيس جمهوري آمريکا را اشغال کنند.

معمولا دسترسي به سايت گوگل پلاس، فيس بوک، توئيتر و سايت هاي ديگري که از نظر مقامات چين مناسب تشخيص داده نمي شوند، امکان‌پذير نيست.

هشدار چين به آمريکا
اين گزارش در حالي است که چندي پيش چين به آمريکا در خصوص طرحهاي اين کشور مبني بر گسترش حضور نظامي در آسيا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، شي جين پينگ معاون رئيس جمهوري چين با اعلام اينکه اقيانوس آرام فضايي گسترده و بزرگ هم براي امريکا و هم براي چين است گفت که پکن نگران ارزش پول و رشد اقتصادي خود است.

شي تاکيد کرد در زماني که مردم در سراسر جهان درصدد برقراري صلح، ثبات، امنيت و توسعه هستند استقرار نيروهاي نظامي کشورهاي ديگر در منطقه چندان خوشايند نيست.

وي افزود که چين از نقش سازنده امريکا در برقراري صلح و پيشبرد آن در جهان استقبال مي کند اما اميدوار است که واشنگتن نيز با احترام متقابل به کشورهاي منطقه حاکميت ارضي آنها را زير سوال نبرد.

ازديد مقامات چيني، تمام مردم دنيا از جمله مردم آسيا به دنبال ثبات، آرامش و حرکت در مسيرنظم و سازندگي هستند.

مردم قاره کهن بيش از پيش براين باور هستند که سازندگي، بهبود زندگي، رشد وشکوفايي اقتصادي در سايه صلح و ثبات در گستره آسيا امکان پذير است. بنابراين، سياست هاي يکجانبه و رويکردهاي نظامي گرايانه آمريکا و مداخله اين کشور درامور داخلي کشورها را برهم زننده امنيت و تخريب کننده صلح مي دانند.

سياست نظامي گرايانه واجراي طرح هاي نظامي آمريکا با متحدانش در آسيا بي شک تهديدي براي صلح ،ثبات و آرامش است و چنين سياستي را مردم آسيا نمي پسندند. ترديدي نيست تا زماني که امريکا به منافع کشورهاي حوزه آسيا - پاسيفيک، مصالح و حاکميت ملي آنان احترام نگذارد، مقوله امنيت همچنان درهاله اي از ابهام خواهد بود.

لازم به ياد آوري است، آمريکا درماه هاي گذشته نيروهايي را به استراليا وفيليپين اعزام کرد و متعاقب آن روابط نظامي خود را با ويتنام و سنگاپور ارتقاء داده و درپي ايجاد پايگاه هاي نظامي در مناطق ديگر است. شايد بتوان اظهارات معاون رئيس جمهوري چين قبل از ورود به آمريکا را، درمورد سياست نظامي گري اين کشور، نوعي توصيه دوستانه چيني ها تلقي وارزيابي کرد؛ اما واقعيت اين است که آمريکا پس از جنگ سرد وفروپاشي شوروي و ازبين رفتن ائتلاف هاي سياسي ونظامي دوران جنگ سرد، اکنون خود را قطب اصلي قدرت در حوزه هاي سياسي- امنيتي ونظامي در جهان مي داند.

آمريکا با درپيش گرفتن سياست جنگ سرد رسانه اي در واقع تلاش ميکند، مداخله درامور داخلي کشورها را بدلايل انساني توجيه کند. در حاليکه افکار عمومي جهان بخوبي مي داند که حضور نظامي آمريکا در پاکستان، عراق و افغانستان به چه ميزان جنبه هاي انساندوستانه داشته است.

مسلما باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا دراجراي سياست گذاري خارجي خود بويژه درحوزه آسيا تلاش مي کند همسو با اسلاف خود يعني جمهوري خواهان رفتار کند. استراتژي اوباما درحوزه نظامي و گسترش آن در آسيا، درواقع ادامه راه جمهوري خواهان است، راهي که امريکا در سياست خارجي جديد خود بر توجه بيشتر، به منطقه آسيا تاکيد دارد.

اکنون اين بر داشت وجود دارد که مردم کشورهاي فيليپين، تايلند، سنگاپور، استراليا، نيوزيلند، ژاپن و کره جنوبي همصدا با مقامات چيني معتقدند که استقرار دم افزون نظاميان امريکايي درخاک اين کشورها، نه تنها حاکميت ملي اين کشورها را زيرسوال مي برد بلکه خلاف قوانيني است که درکشورهاي فوق به تصويب رسيده است که مانع حضور نظاميان خارجي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج