۱۹۴۳۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رشد قیمت خودروهای داخلی تا مرز ۱۴ میلیون

افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی اتفاق افتاده که پیشنهاد خودروسازان برای تعیین قیمت‌های جدید و افزایش قیمتهای فعلی در وزارت صنعت در حال بررسی است.

فارس: با وجود تأکید مکرر وزیر صنعت بر کنترل قیمت‌ محصولات صنعتی از جمله خودرو، قیمت خودروهای داخلی همچنان با رشد شتابان همراه است و برخی خودروها با افزایش قیمت یک تا ۱۴ میلیون تومانی طی ۳ هفته اخیر مواجه شدند.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی اتفاق افتاده که پیشنهاد خودروسازان برای تعیین قیمت‌های جدید و افزایش قیمتهای فعلی در وزارت صنعت در حال بررسی است.

به گفته غضنفری وزیر صنعت دو مدل تعیین قیمت برای خودروهای داخلی در وزارت صنعت در حال بررسی است که در یک مدل، قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده مشخص می‌شود و براساس مدل دیگر نیز قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین خواهد شد.

وی افزود: قرار است مدل نهایی تا دو هفته آینده مشخص شود.

این در حالی است که هم اکنون هر دستگاه پژو ۲۰۶ معمولی با ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش نسبت به سه هفته پیش، با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در مدل ۹۰ و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مدل ۹۱ معامله می‌شود.

همچنین نوع صندوقدار این خودرو با افزایش یک میلیون تومانی طی ۳ هفته اخیر، در مدل ۹۰ با قیمت ۲۲ میلیون تومان و در مدل ۹۱ با قیمت ۲۴.۵ تا ۲۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

تندر ۹۰ نیز از جمله خودروهای داخلی است که این روزها با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده به طوری که قیمت هر دستگاه از این خودرو در مدل ۹۱ از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بررسی بازار نشان می‌دهد هر دستگاه مگان در مدل ۹۰ با قیمت ۳۲ میلیون تومان و در مدل ۹۱ با قیمت ۳۴.۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد پژو ۲۰۷ نیز می‌توان به افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد به طوری که در حال حاضر هر دستگاه پژو ۲۰۷ مدل ۹۱ در بازار با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که حدود دو هفته پیش قیمت این خودرو ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

ماکسیما نیز این روزها با قیمت ۶۲ میلیون تومان در مدل ۹۱ به مشتریان عرضه می‌شود در حالی که قیمت این خودرو سه هفته پیش حدود ۴۶ میلیون تومان بود.

افزایش قیمت برخی مدل‌های خودرو در حالی اتفاق افتاده که قیمت محصولات پرفروشی مانند پژو ۴۰۵ و پراید دامنه نوسان زیادی نسبت به خودروهای دیگر نداشته و افزایش قیمت این خودروها طی سه هفته اخیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

رشد بیش از حد قیمت خودروهای داخلی و عرضه این محصولات با قیمت‌های غیرواقعی در بازار باعث کاهش استقبال مردم از خرید خودرو شده و بازار را تا حدی با رکود روبرو کرده است.

هرچند اخیراً افزایش قیمت قابل توجهی از سوی شرکتهای خودروساز اعمال نشده است ولی خودروسازان معتقدند به دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید در پی نوسان نرخ ارز و مشکل تأمین قطعه از داخل و خارج باید افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی صورت گیرد.

در مقابل وزیر صنعت معتقد است: مشکلی در تأمین قطعات خودروها وجود ندارد و هیچ یک از فروشندگان خارجی قطعات نیز ایران را تحریم نکرده‌اند.

وی می‌گوید: در حال حاضر مشکل انتقال ارز برای تولید کنندگان وجود دارد، نه تأمین قطعات و مواد اولیه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مجید

      واقعا من خودم هر بار داخل ماشین ایرانی میشینم انگار توی فرغون نشستم چون هم خارجی دارم هم ایرانی.ما تو منطقه آزاد هستیم اینجا محدودیتی واسه خرید و نوع ماشین نیست خوشبختانه اما واقعا ما حقمون اینه؟مگر کره تا 15سال پیش چی بود..بیشترین تولید از سال 95 که برند هیوندای اکسنت رو روانه بازار کرد..توی این مدل این ماشین فوق العاده ماشین عالی بود هنوز که هنوزه مثه اون ماشین ندیدم.موتورش آمریکایی بود البته.سالهای بعد متور این خودرو کره ای شده که اصلا با مدل 95 قابل مقایسه نبود اما به تدریج بهتر شد.با اینکه من مدل 2011 این ماشین رو دارم اما هنوز همون مدل 95 رو بهترین میدونم..پیشرفت این خودرو سازها بیشتر راهنمایی و مشاوره با شرکت های خودرو سازی روز دنیا هست..بعنوان مثال مدل 2011 هیوندای اکسنت.اتاق این ماشین و طرحش از شکرت لکسوز هست..البته چون کرمان موتور سالی یه دونه هیوندای ورنا میزد پلاک شدن این ماشین ممنوعه و فقط پلاک موقت منطقه آزاد هست و داخل کشور دوستان ندیدن اما یه چیزی شبیه به هویندای سوناتا و آزارا هست اما کوچکتر.با آپشنهای زیاد از سان روف گرفته تا بلوتوث موبایل استارت دکمه ای و....به هر حال اینو بگم که خیلی از لوازم ماشین های صد در صد ایرانی ما هم از چین وارد میشه.حالا من که خودم کارم اینه.به همین دلیل هم افزایش ارز تاثیر زیادی داره در قیمت خودروهای داخلی ما...الان بیشتر قطعه سزان ما شدن وارد کننده.چون سودی در ساخت قطعه نمیمونه براشون.حتی موتور کامل وارد میشه و ما زحمت نصبش رو البته میکشیم.واگر واردات خودرو آزاد بود و این عوارض 100% نبود.ما حاظر بودین تمام کارکنانشون برن خونه بشینن هر خودرویی که وارد میشه یه عوارضی بابت بیکار شدن این آقایون بپردازه..باور کنین همشون میلیاردر میشدن.هر دو نفر به نفعشون بود.نمیدونم چه اصراری داریم که خیلی ازین کارخونه ها رو سرپا نگه داریم در وقتی که 90%از بیرون وارد میشه و اینجا فقط قیمت نجومی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج