adexo3
۱۹۵۴۱۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

پیام فیس بوکی درباره موشک اس - ۳۰۰

سفير ايران در مسکو با تاکيد بر اينکه تهران از ابتدا معتقد بود که سامانه اس۳۰۰ به دلايل مختلف مشمول تحريم‌ها نمي‌شود و يک سامانه دفاعي است، گفت: تصميم کنوني روسيه از هر جهت قانوني و حقوقي است.

خبرگزاری ایسنا: سفير ايران در مسکو با تاکيد بر اينکه تهران از ابتدا معتقد بود که سامانه اس۳۰۰ به دلايل مختلف مشمول تحريم‌ها نمي‌شود و يک سامانه دفاعي است، گفت: تصميم کنوني روسيه از هر جهت قانوني و حقوقي است.

مهدي سنايي، سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه در صفحه فيسبوک خود نوشت : تصميمي که در روسيه اتخاذ و هفته گذشته به فرمان رئيس جمهور روسيه تبديل و از سوي کرملين اعلام شد، شايسته و در خور تقدير و ستايش است.

وي ادامه داد: بدون ترديد اين تصميم يکي از مهم ترين تصميمات در روابط معاصر ايران و روسيه و پيشرفتي قابل توجه در عرصه روابط دو جانبه خواهد بود. سامانه اس ۳۰۰ که تحويل آن طي ماههاي گذشته به صورت جدي تر در دستور کار مذاکرات مقامات عالي دو کشور قرار داشت و جمهوري اسلامي ايران از ابتدا معتقد بود که به دلايل مختلف مشمول تحريم ها نمي شود يک سامانه دفاعي است و به همين دليل تصميم کنوني از هر جهت قانوني و حقوقي است.

سنايي اضافه کرد: اما فرمان رئيس جمهور روسيه که در قانون اساسي اين کشور قانون تلقي مي شود در اين برهه زماني در واقع تاييد و حمايت از روندهاي جاري و آتي براي برداشتن تحريم‌ها عليه ايران است. همچنين اين تصميم اراده دو کشور را در زمينه همکاري هاي منطقه‌اي و نقش ايران را در حل و فصل صلح‌آميز مشکلات و تامين ثبات در خاورميانه تاکيد مي‌کند.

سفير ايران در مسکو خاطرنشان کرد: در زمينه روابط دو جانبه اين تصميم نقش بسيار بسزايي دارد و در جامعه اقتصادي و صنعتي روسيه نشانه اي براي تقويت همکاري‌ها با ايران تلقي خواهد شد که مورد توجه ويژه مسئولين دو کشور است و بدون ترديد به اجرايي شدن توافقات مهم اقتصادي و صنعتي بسياري که دو کشور در سال گذشته به آن دست يافتند در آينده نزديک کمک خواهد کرد. به دنبال اين روند مي توانيم شاهد جهش بيشتر در روابط دو کشور و بهره گيري از ظرفيت هاي عظيم فيمابين باشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج