۱۹۵۸۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شکایت از متجاوزان سعودی در مجامع جهانی

رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون برای اعاده حیثیت و احقاق حقوق دو نوجوان ایرانی از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون برای اعاده حیثیت و احقاق حقوق دو نوجوان ایرانی از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

مهدی دواتگری اظهار کرد: با توجه به این‌که دولت‌ها نمی‌توانند علیه دولت‌ها شکایت کنند خانواده این دو نوجوان می‌ توانند از طریق کمیته حقوق کودک و کمیساریای عالی حقوق بشر شکایت کنند، طبیعتاً دولت عربستان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود دولت جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت امور خارجه وکلای مجرب و آشنا به قوانین را در اختیار این خانواده‌ها قرار دهد تا بتوانند از حقوق آنها دفاع کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان این‌که خانواده دو نوجوان می‌توانند آزار و اذیت وارد شده را در دادگاه داخل کشور عربستان نیز پیگیری نمایند، گفت: در این رابطه نیز لازم است تا وزارت امور خارجه وکیلی خوب و آشنا به زبان عربی و قوانین عربستان را به کار گرفته تا از حقوق این دو نوجوان دفاع کرده تا مجرمان به مجازاتشان برسند.

دواتگری تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیر احقاق حق ضایع شده این دو نوجوان است و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان این‌که مقامات عربستانی نیز در صحبت‌هایشان از تعیین سنگین‌ترین مجازات یعنی اعدام برای مأموران خاطی خبر داده اند، گفت: قطعاً وزارت امور خارجه و مجلس در این رابطه بی‌تفاوت نخواهد بود و مجدانه پیگیر وضعیت و تعیین مجازات است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که عربستان صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد، گفت: اقداماتی همچون دیپلمات مست عربستانی که به دلیل شرب خمر در سال گذشته در تهران تصادف کرد و یا تعرض به دو نوجوان ایرانی و حتی گزارش‌هایی در مورد آزار و اذیت جنسی برخی از اتباع کشورهای دیگر نشان می‌دهد که عربستان صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد و این موضوع باید برای جامعه جهانی به خصوص دنیای اسلام اثبات شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج