اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۰۶۵۲
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

خشم ایرانیان علیه «تازه به دوران رسیده ها»

چند روز پیش، ساعت پنج صبح پورشه زرد رنگی در حال رانندگی با سرعت زیاد در خیابان شریعتی تهران بود. خانم جوانی پشت فرمان بود (که از خانواده ای در جنوب شهر بودند) و مرد جوانی کنار او نشسته بود که این خودرو را دو روز پیش خریداری کرده بود.

پایگاه خبری انتخاب: چند روز پیش، ساعت پنج صبح پورشه زرد رنگی در حال رانندگی با سرعت زیاد در خیابان شریعتی تهران بود. خانم جوانی پشت فرمان بود (که از خانواده ای در جنوب شهر بودند) و مرد جوانی کنار او نشسته بود که این خودرو را دو روز پیش خریداری کرده بود.

نیویورک تایمز نوشت: این خودرو ۱۲۰ مایل را در کمتر از ده ثانیه طی کرده بود و صدای ویراژ آن در خیابان ها پیچیده بود، البته چنین صحنه هایی در شمال تهران عادی به نظر می رسد.

پریوش اکبرزاده، ۲۰ ساله، راننده به جای این که پورشه را در پارکینگ یک ویلا در شمال شهر پارک کند، کنترل خودرو را از دست داد و به یک درخت برخورد کرد. او در جا کشته شد و محمد حسین ربانی ۲۱ ساله چند ساعت بعد درگذشت.

چند ساعت بیشتر از این تصادف نگذشته بود که تصاویری از خودروی تصادفی در رسانه های اجتماعی ایران منتشر شد. اندکی بعد بود که هویت قربانیان این حادثه نیز فاش شد. یک دختر و پسر جوان قربانیان این حادثه بودند، این وضع، طوفانی خشمگینانه را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

در دوران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، تعداد اندکی از افراد دارای رانت و نفوذ و ارتباطات شخصی، توانستند ثروت های بادآورده ای از فروش نفت، دلار و طلا کسب کنند. این افراد واسطه به مشاغل تجاری روی آوردند و به گفته برخی از مقامات ایرانی، همین افراد فساد فرهنگی، اقتصادی را اشاعه دادند.

براساس یک گزارش که در ماه سپتامبر منتشر شده است،‌حدود صد هزار خودروی لوکس از سال ۲۰۰۹ وارد ایران شده است ، و این در حالی است که صاحبان این خودروها مجبورند مالیات صدو چهل درصدی آن را بپردازند. یک پورشه ۲۰۱۵ بوکسچر جی تی اس شبیه آن خودرویی که در تصادف از بین رفت در آمریکا حدود هفتاد و پنج هزار دلار است و در ایران بسته به در دسترس بودن آن، حداقل ۱۷۸ هزار دلار خرید و فروش می شود.

برخی دارندگان خودروهای لوکس دور شهر می چرخند تا به اصطلاح «دور دور» کنند.

نادر کریمی جونی یک تحلیلگر و جامعه شناس درباره خشم برانگیخته شده طبقه متوسط از تصادف مرگبار پورشه می گوید:‌لباس پوشیدن، حرف زدن و کارهای این تازه به دوران رسیده ها، کاملا متفاوت با عرف شهری و مدنی است. آنها در خیابان ها، وضع مالی خودشان را به رخ دیگران می کشند و از تحقیر دیگران لذت می برند.

آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در سخنرانی اخیر خود، جوانان سرمست و مغرور از ثروت که با خودروهای گرانقیمت خود در خیابان ها نمایش می دهند را مورد انتقاد قرار داد انها را عامل ناامنی روانی در جامعه توصیف کرد.

ایشان همچنین خواستار مقابله با مفسدان اقتصادی شد و اظهار داشت فقط نگویید فلان کس دزد است، علیه آنها اقدام کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند ساعت بیشتر از این تصادف نگذشته بود که تصاویری از خودروی تصادفی در رسانه های اجتماعی ایران منتشر شد.... والبته در اخبار سراسری تلویزیون!!!! جالبه اولین بار بود اینقدر حساسیت صدا سیما به یک تصادف منجر به فوت
      روزی هزارتا تصادف تو این شهر اتفاق میفته.... چطور این یکی اینقدر جالب شد برای هم حتی صدا و سیما؟؟؟؟ اگه این تصادف مثل هزاران تصادف دیگه با پراید یا پزو یا وانت یا..... اتفاق میفتاد کاملا طبیعی بود و هیچ اشکالی نداشت؟؟؟؟ یه کم این حساسیت زایی یا به قول شما" خشم ایرانیان علیه....!!!!!" یه کم هدفمند به نظر میاد......
      همین تیتری که شما زدین خودش از نظر روانی القای حس هیجان و خشم میکنه اونم در برابر دو تا خانواده داغدار که الان جوون از دست دادن و دنیای ثروت هم نمیتونه داغی که رو دلشون دارند رو التیام ببخشه

      پاسخ ها

      • محمد

        باشد كه عبرتي براي جوانان كله شق و جاهل بشود.

    • saha

      ایبابا خب کسی که پورشه سوار میشه که نمیتونه با پراید بیاد تو خیابون
      تفاوتها رو بجای اینکه عقده کنیم درک کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پورشه سوار شدن بخودی خود مشکلی نداره اما برای کسی که این ماشین برازنده اش باشه نه چند تا جوون تازه به دوران رسیده که تنها هدفشون پز دادن هستش.

    • kavir

      واقعا براتون متاسفم.خوب می تونید شمام سوار شید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج