۲۰۱۲۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بازگشت صادرات برق به دهه ۸۰!

میزان صادرات برق با ۴۰ درصد کاهش از پله های رشد پایین جهید و به سطح دهه ۱۳۸۰ بازگشت!

خبرگزاری ایسنا: میزان صادرات برق با ۴۰ درصد کاهش از پله های رشد پایین جهید و به سطح دهه ۱۳۸۰ بازگشت!

میزان صادرات برق از ابتدای سال جاری تا هفته اول اردیبهشت ماه با۴۰ درصد رشد منفی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، به ۶۲۴ میلیون کیلووات ساعت رسید که این میزان کمتر از صادرات برق در دوره مشابه در سال ۱۳۹۰ است.

بر اساس آمار وزارت نیرو، میزان صادرات برق در ۴۰ روز نخست سال ۱۳۹۰، ۸۲۳ میلیون کیلووات ساعت و میزان واردات برق ۳۹۹ میلیون کیلووات ساعت بوده به گونه ای که اختلاف حجم واردات و صادرات برق ۴۲۴ میلیون کیلووات ساعت بوده است؛ پس از آن صادرات برق در ۳۹ روز نخست سال ۱۳۹۱ به رقم ۱۱۴۳ میلیون کیلووات ساعت و حجم واردات با اختلاف ۶۹۵ میلیون کیلووات ساعتی به ۴۴۸ میلیون کیلووات ساعت رسید.

همچنین در ۳۷ روز نخست سال ۱۳۹۲ صادرات برق یک درصد افزوده شد و به ۱۱۶۷ میلیون کیلووات ساعت رسید. در همان زمان ۴۵۴ میلیون کیلووات ساعت برق دریافت شد به گونه‌ای که فاصله واردات تا صادرات برق به ۷۱۳ میلیون کیلووات ساعت رسید.

در ۳۶ روز نخست سال گذشته نیز ایران توانست ۱۰۳۴ میلیون کیلووات ساعت برق صادر و ۴۱۰ میلیون کیلووات ساعت برق وارد کند بنابراین فاصله صادرات و واردات برق به ۶۲۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

اما در سال جاری متاسفانه صادرات برق کارنامه مثبتی نداشته و درحالی که در حوزه علت این امر به تصاحب خط انتقال برق در عراق توسط داعش اشاره می شود، شاهد افت ۴۰ درصدی صادرات برق نسبت به ابتدای سال گذشته هستیم به گونه ای که حجم صادرات از میزان برق ارسال شده در دهه نود کمتر از همیشه است.

با وجود تلاش ایران برای گشایش بازارهای جدید شاید تسریع در این مورد به قدری حائز اهمیت است که با مشکل داخلی کشور همجوار صادرات برق ایران نصف نشود. البته با وجود پررنگ شدن مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو و با توجه به صدور مجوز وزارت نیرو و دعوت از بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه و تولید برق انتظار می رود صادرات برق با رویای هاب انرژی منطقه شدن، رشد معناداری پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج