۲۰۲۷۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ستاد دیه: آزادی ۸ هزار و ۵۰۰ زندانی غیرعمد

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: در سال ۱۳۹۳ شکات پرونده ها برای آزادی حدود هشت هزار و ۵۰۰ زندانی مبلغی معادل سه هزار و ۲۰ میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه داشته اند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: در سال ۱۳۹۳ شکات پرونده ها برای آزادی حدود هشت هزار و ۵۰۰ زندانی مبلغی معادل سه هزار و ۲۰ میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه داشته اند.

سید اسدالله جولایی این مطلب را در دیدار با رییس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در کاهش از ورودی ناخواسته افراد به زندان ها گفت: مخارج نظامی، قضایی، زندانبانی، درمانی، بهداشتی و بسیاری دیگر از هزینه هایی که بابت حبس یک محکوم غیرعمد بر بیت المال تحمیل می شود با نهادینه کردن یک فرهنگ اسلامی و اعمال اقدامات پیشگیرانه می تو اند کاهش یافته و این مبالغ سنگین در جهت افزایش سلامت اجتماعی هزینه شود.

جولایی افزود: در سال گذشته شکات پرونده های زندانیان نیازمند ۴۲ درصد کل بدهی هشت هزار و ۴۹۸ نفری مددجویان آزاد شده را گذشت کردند که به همین منظور از آنان تقدیر می شود.

وی ادامه داد: نقش طلبکاران و اولیاء دم در تخفیف تقریبا نیمی از بدهی هفت هزار و ۲۵۰ میلیون ریالی اقدامی است که جهت اعتلای فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم ایران اسلامی رسانده شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: تمام آورده خانواده این مددجویان مبلغی در حدود ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که این میزان تنها چهار درصد کل بدهی محکومان را شامل می شد.

جولایی در ادامه به نقش ستاد دیه در اصلاح قوانین بیمه اجباری شخص ثالث و احیای صندوق تأمین خسارت های بدنی اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین و مقررات موجود نیاز به بازنگری دارند چرا که این قوانین و مقررات منجر به افزایش ورودی به زندانها شده و می بایست نسبت به اصلاح زود هنگام آنها اقدام نمود.

علی اکبر یساقی نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور نیز با تبیین اهمیت و اولویت بخش موضوع پیشگیری در این نهاد مردمی اظهار کرد: در کنار بحث درمانی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری می بایست براساس یک اقدام عملیاتی و اجرایی، اصل فعالیت خود را بر مبنای اجرای طرح های پیشگیرانه قرار دهد، چرا که پیشگیری از وقوع جرایم غیرعمد خود کمک قابل توجهی به این ستاد مردمی است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز با تاکید بر آمادگی خود در ارتباط با برگزاری هر چه با شکوه تر جشن های گلریزان استان گفت: امید است در سال جاری با مساعدت مسوولان و حضور مردمی بتوانیم وضعیت متفاوت تری را در زمینه جلب مشارکت های مردمی و جذب کمک های نقدی خیرین داشته باشیم.

علی جمادی همدلی و همراهی بیش از پیش مجموعه قضایی را در تسریع اقدامات خیرخواهانه ستاد دیه شعبه استان خواستار شد و افزود: کار در ستاد دیه و در جهت آزادی محکومان نیازمند و آبرومند بیش از آنکه توفیقاتی نصیب زندانی یا خانواده وی کند، برای ما موجب خیر و برکت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج