اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۳۸۲۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زلزله دوباره نپال را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر روز سه‌شنبه بار دیگر مناطقی از کشور بحران‌زده نپال را به لرزه درآورد.

خبرگزاری فارس: زمین‌لرزه‌ای قدرتمند روز سه‌شنبه بار دیگر نپال را که اخیرا زلزله‌ای مرگبار را تجربه کرده، به لرزه درآورد.

مرکز زمین‌شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه امروز را ۷.۳ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. قدرت زمین‌لرزه در ابتدا ۷ و سپس ۷.۱ ریشتر و بعد ۷.۴ اعلام شده بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این زمین‌لرزه در عمق ۱۹ کیلومتری و در منطقه «نامچه بازار» رخ داده است. نامچه بازار در بخش سولوکامبو در منطقه ساگارماتای واقع در شمال شرقی نپال قرار دارد و کوهنوردانی که به اورست صعود می‌کنند، از این منطقه می‌گذرند.

زمین‌لرزه‌ای که اوایل اردیبهشت شهر کاتماندو پایتخت نپال را به لرزه درآورده بود، به مرگ بیش از ۶ هزار نفر و آوارگی ده‌ها هزار تن منجر شد.

مقامات نپالی تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی زمین‌لرزه امروز منتشر نکرده‌اند. با این حال، شاهدان از خسارات گسترده در پی زلزله خبر داده‌اند.

یکی از افراد حاضر در کاتماندو توئیت کرده است که ساختمان‌های زیادی تخریب شده و بسیاری زیر آوار گیر کرده‌اند. به گفته شاهدان، بسیاری از ساختمان‌هایی که در زمین‌لرزه قبلی دوام آورده و تخریب نشده بود، حالا فروریخته است. از همین رو احتمال کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم وجود دارد.

قدرت زمین‌لرزه امروز به حدی بوده است که حتی تا دهلی پایتخت هند نیز احساس شده است. زلزله امروز دو پس لرزه ۶.۳ و ۵.۶ ریشتری هم داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج