اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۵۳۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رضایی: پیگیری حادثه شیراز دلیل عزلم بود

پس از انتشار خبر علت برکناری فرماندار جهرم،جماران نوشت: در حالیکه رضایی، سرپرست برکنار شده فرمانداری جهرم معتقد است که یکی از دلایل برکناری اش موضع گیری در رابطه با حوادث شیراز است، استاندار فارس می گوید:حکم رضایی در تحولات وزارت کشور تایید نشد و باید معاون سیاسی وزیر پاسخ دهد

انتخاب: بیش از دوماه از حادثه ی شیراز و حمله به دکتر مطهری در شیراز می گذرد و این استان هنوز درگیر این مسئله است. پس از اینکه روز گذشته وکیل دکتر مطهری از صدور قرار مجرمیت برای عاملین حادثه شیراز خبر داد، خبر های منتشره امروز حاکی از ادامه دار بودن پس لرزه های این اتفاقات است.


در خبرها ادعا شده بود حجت الله رضایی، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم به دلیل نقش سازنده اش در اتفاقات شیراز از سوی استاندار این استان عزل شد. در ادامه خبر آمده است: "رضایی که در ده ماه گذشته مسئولیت فرمانداری جهرم را برعهده داشت، نقشی فعالی در پیش و پس از حادثه مشهور شیراز داشته و حتی استاندار فارس را برای دلجویی پیش مطهری برده بود" به همین مناسبت این قضیه را پیگیری کردیم تا صحت و سقم این خبر را مطلع شود.

حجت الله رضایی: یکی از دلایل عزلم پیگیری حادثه شیراز بود/ دادن بهای زیادی به نمایندگان استقلال دولت را زیر سئوال برده است

در همین راستا ابتدا به سراغ سرپرست برکنار شده ی جهرم رفتیم. حجت الله رضایی فرماندار برکنار شده فرمانداری ویژه جهرم درباره ی دلایل عزلش گفت: مجموعه عواملی از جمله نقش بنده در پیگیری حوادث شیراز باعث شد تا من از فرمانداری جهرم کنار گذاشته شوم. از جمله دلایل اصلی برکناری بنده، تن ندان به خواسته نماینده جهرم در انتصاب گزینه ایشان به معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه جهرم بود به شکلی که قبل از اینکه بنده منصوب شوم، حکم معاون بنده را از استانداری فارس گرفتند. در جای دیگری ایشان با بخشداری که دوبار حکمش از سوی استانداری به امضا می رسد مخالفت می کند و بعد از تماس نماینده با استاندار، حکم لغو می شود.

رضایی در پاسخ به ادعای ایشان درباره عزل به دلیل پیگیری حوادث شیراز می گوید: من قبل، در حین و بعد از حادثه شیراز پیگیر وضعیت ایشان و سفرشان بودم، ولی کسی که می خواهد فرماندار را عزل کند که نمی گوید به این دلیل بوده است.

وی در باره این که عده ای دخالت نماینده جهرم در مجلس را دلیل برکناری می دانند، مدعی شد: صد درصد نماینده دخالت کرده است. وی از امضا کنندگان نامه تذکر به وزیر کشور مبنی بر اینکه مدیریت استان تعدادی از فرمانداران وابسته به فتنه را برکنار کند، بود و ایشان بنده را وابسته به فتنه می دانستند.

سرپرست سابق فرمانداری جهرم در ادامه گفت: بعد از اینکه قرار بر برکناری من شد، پستی را به بنده پشنهاد دادند که، من نه بگویم. ابتدا با مطرح کردن گزینه هایی مرا بازی دادند و بعد مسئولیت اداره کل روابط عمومی استانداری فارس را به بنده پیشنهاد دادند که آن را رد کردم و به دنبال پست هم نخواهم بود.

وی در پاسخ به شایعه ای مبنی بر انتصاب ایشان به مدیر کلی سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: از ابتدا قرار بود که این اتفاق بیفتد، اما فشار نمایندگان مجلس به ویژه نماینده جهرم به استاندار فارس این مسئله را ملغی کرد.

وی در ادامه درباره ی دلایل عزلش می گوید: مهمترین وظیفه ی یک فرماندار، حفظ نظم و امنیت یک شهرستان است. سوال اینجاست که چرا نماینده جهرم در آستانه انتخابات، با فرمانداری که لوح تقدیر از مسئولان استان و رییس جمهور و شورای امنیت کشور، برای پیگیری حادثه "چاقو زن سریالی" دریافت کرده است مخالفت می کند تا شخصی از مدیران احمدی نژاد منصوب شود و برگزار کننده انتخابات شود.

حجت الله رضایی در پاسخ به این سئوال که طبق قانون نمایندگان مجلس نمی توانند در کار دولت و انتصابات دخالت کنند گفت: این سئوال، سئوال کل ملت ایران است. چالش ما با نماینده جهرم در مجلس هم سر همین مسئله است که چرا باید اقتدار و استقلال نماینده دولت را، نماینده مجلس سلب کند. مسئله دیگر این است که چرا باید اینقدر به نماینده بها بدهیم که آن شخص با مراجعه به دفتر وزیر جلوی حکم انتصاب را بگیرد. در کل دلیلش این است که بهای زیادی به نمایندگان داده است و این باعث شده است که نه تنها این افراد از حق قانونی خودشان فراتر بروند بلکه استقلال قوای دیگر را هم به خطر می اندازند و این مغایر با قانون اساسی، شرع و عقل است.

سید محمد احمدی: حکم رضایی در تغییر و تحولات وزارت کشور و تغییر معاون سیاسی وزارت کشور اجرا نشد، معاون سیاسی وزیر کشور پاسخ دهد.

پس از اظهارات سرپرست برکنار شده فرمانداری ویژه جهرم به سراغ استاندار فارس رفتیم تا دلایل عزل حجت الله رضایی را از زبان وی بشنویم.

سید محمد احمدی درباره ی دلیل ادعا شده در برکناری آقای فرماندار گفت: این ادعای بی ربط است. ایشان ۱۱ ماه سرپرست این فرمانداری ویژه بودند که از ۷ ماه قبل، قرار بر تغییر آقایی رضایی بوده است و قرار بر این بود که ایشان به عنوان یک مدیر کل ستادی به استانداری فارس بیایند که این اتفاق نیفتاد و ایشان قبول نکردند و شاید توقع داشتند که وی را به عنوان استاندار منصوب کنند! حتی حضور ۱۱ ماهه ایشان به عنوان سرپرست فرمانداری یک امر خلاف است. وظیفه ی ما در نظام جمهوری اسلامی ریشه دار کردن اخلاق اسلامی ست و اینکه هر کسی هرچه دلش می خواد بنویسد بی اخلاقی است.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر ایشان مناسب این پست نبودند چرا ۱۱ ماه سرپرست این فرمانداری بوده اند درصورتی که این مدت زمان خلاف است گفت: ما ایشان را به سرپرستی منصوب کردیم تا حکم فرمانداری وی از سوی وزارت کشور ابلاغ شود؛ منتها در تغییر و تحولات وزارت کشور و تغییر معاون سیاسی وزارت کشور این حکم اجرا (تایید) نشد و باید دلیلش را از معاون سیاسی وزارت کشور جویا شوید.

وی درباره ی ارتباط عزل رضایی به حوادث شیراز گفت: عزل ایشان هیچ ربطی به حادثه ی آقای مطهری در شیراز ندارد و این حرف بی پایه است و خود ایشان بهتر از هرکسی می دانند که این جابجایی ربطی به حوادث شیراز ندارد. می ترسم که در روزهای آینده یک کامیون هم که در خرم آباد تصادف می کند بگویند به خاطر آقای مطهری و حوادث شیراز بوده است. در کل نباید این اتفاق را به مسائل پیش آمده برای آقای مطهری مرتبط کرد و من از همه خواهش می کنم که اسم آقای مطهری را برای هر اتفاقی یدک نکشند.

وی درباره ی دخالت نمایندگان مجلس در امور دولت گفت: این کار اشتباهی است. قوه ی مجریه و مقننه هرکدام وظایفی دارند که باید به آن بپردازند. نماینده جهرم نیز باید پاسخگوی سئوالات آقای رضایی باشد.

تلاش های جماران برای برقرای ارتباط با نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی بی نتیجه بود و علی رغم تماس های مکرر و ارسال پیامک به دکتر محمد رضا رضایی کوچی ایشان پاسخگو نبودند.

این اولین بار نیست که نمایندگان دولت در استان ها و شهرستان از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات گله می کنند. حمید ذکاء اسدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز پیش تر در جلسه «مجمع مشورتی توسعه استان کرمان» به صراحت گفت که "دو سال است استاندار می‌خواهد یک مدیرکل را تغییر دهد، اما وزیر مربوطه ملاحظه نماینده را می‌کند، نمی‌شود که استاندار در خط مقدم مسئولیت‌ها باشد، اما اختیارات را نداشته باشد."این اولین بار نیست که صدای مدیران دولتی از دخالت نمایندگان در انتصابات در آمده است عده ای از مدیران دولتی نیز با دخالت نمایندگان در امور اجرایی کنار آمده اند و عده ای معترض اند اما این مسئله احتیاج به آسیب شناسی و بررسی بیشتر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج