adexo3
۲۰۷۳۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پنهان‌کاری آلمان درباره جاسوسی‌های آمریکا

حزب سبز آلمان با انتقاد از ممانعت دولت برای شفاف سازی جاسوسی های آمریکا تهدید کرد که اگر برلین لیست اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از اروپاییان را منتشر نکند به دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان شکایت خواهند کرد.

خبرگزاری تسنیم: "سم ازدمیر" رئیس سبزهای آلمان این انتقاد را به دولت آلمان وارد کرد که با رفتارها و موضع گیری‌هایش درباره همکاری های جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا از جریان ضد آمریکایی در آلمان حمایت می کند.

وی که در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" سخن می گفت همچنین اظهار داشت: دولت آلمان باید فورا در این باره شفاف سازی کند؛ اما این کار را انجام نمی دهد و به جای آن از این جاسوسی ها حمایت کرده و از شفاف سازی در این باره جلوگیری می کند. به این ترتیب دولت آلمان به نیروهای سیاسی که می خواهند آلمان و آمریکا را از هم جدا کنند مهمات لازم را ارائه می دهد تا به آمریکا به عنوان مهد همه بدی ها نگاه کنند و هر نوع کار اطلاعاتی با آمریکا را اقدامی باطل بدانند.

"ازدمیر" همکاری سازمان های اطلاعاتی را برای مقابله با ترور ضروری دانسته و با طرح پیشنهادی دولت آلمان مبنی بر اینکه بررسی لیست داده های اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا را به یک مامور مستقل ویژه بسپاریم مخالفت کرده و دولت را متهم به تلاش برای سلب قدرت از پارلمان کرده و گفت: نمایندگان منتخب ملت باید بتوانند به این لیست داده ها دسترسی پیدا کنند. ما با همه ابزار از خود دفاع خواهیم کرد. اگر ما به این لیست دسترسی پیدا نکنیم این مسئله را به دادگاه فدرال قانون اساسی آلمان ارجاع می دهیم.

سازمان اطلاعات امنیت آلمان متهم است که با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا سال های طولانی از اروپاییان جاسوسی می کرده است.

بعد از افشای این مسئله بسیاری از احزاب آلمانی خواستار انتشار لیست اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا که از آن با همکاری سازمان اطلاعات امنیت آلمان از اروپاییان جاسوسی می کرده است شدند.

اما دولت آلمان اعلام کرده که برای انتشار ین اسناد باید از آمریکا اجازه بگیرد.

دولت اخیرا برای پایان دادن به این مناقشات طرح انتخاب یک مامور و محقق ویژه مستقل برای بررسی لیست داده های آژانس امنیت ملی آمریکا را ارائه داده که این پیشنهاد خشم و انتقاد بسیاری از نمایندگان پارلمان آلمان را به دنبال داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج