adexo3
۲۰۹۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

قانونگذاران آمريكايي در مخالفت با سياست‌هاي كاخ‌سفيد؛

خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان

به‏ دنبال اعلام خبر كشته‌شدن سركرده شبكه تروريستي القاعده برخي از قانونگذاران كنگره آمريكا در مخالفت با سياست‌هاي كاخ‌ سفيد اعلام كردند كه دليلي بر ادامه حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان وجود ندارد.

برخي از جمهوري‎خواهان كنگره آمريكا كه معتقدند با مرگ "اسامه بن لادن "، سركرده شبكه تروريستي القاعده، ديگر دليلي براي ادامه حضور آمريكا در افغانستان وجود ندارد، خواستار پايان حضور آمريكا در اين كشور شدند.

اين در حالي است كه برخي ديگر از قانونگذاران آمريكايي با اشاره به گنجينه غني اطلاعاتي كه از مخفيگاه بن لادن به دست آمده است، معتقدند كه تروريست‌ها همچنان در پي راهي براي آسيب به منافع آمريكا هستند.

قانونگذاران جمهوري‎خواه "جيسون چافز " و "پيتر ولچ " اصلاحيه‌ الحاقي را به لايحه بودجه وزارت دفاع‌ آمريكا "پنتاگون " اضافه كردند كه با اجبار نظاميان آمريكا براي عقب‌نشيني از افغانستان، به جنگ آمريكا در اين كشور پايان مي‌دهد.

به موجب اين اصلاحيه الحاقي، تنها آن دسته از نيروهاي آمريكايي كه مستقيما در عمليات‌هاي مبارزه با تروريسم شركت دارند، در افغانستان باقي خواهند ماند.

وزير دفاع آمريكا بايد براي اجرايي شدن اين اصلاحيه، يك طرح عقب‌نشيني با مهلت تصويب ۶۰روزه به كنگره آمريكا ارائه كند.

اين قانونگذاران در بيانيه مشترك خود اعلام كرده اند: مدت‌هاست كه از تلاش براي خاتمه جنگ آمريكا در افغانستان مي‌گذرد. با گذشت ۱۰ سال از جنگ پرهزينه آمريكا، كاملا مشخص است كه راهبرد آمريكا در اين كشوري نتيجه‌اي نخواهد داشت.

در ادامه اين بيانيه آمده است: تروريسم يكي از تهديدات غيرمتمركز براي منافع ملي آمريكا است و راهبردهاي ضدتروريستي ما بايد اين واقعيت را منعكس كند.

اين بيانيه در حالي به مقامات كاخ سفيد تسليم شده است كه "بث رابينز "، سخنگوي پنتاگون اعلام كرده است: ما به تمايل كاخ سفيد عمل مي كنيم. ما راهبردي تعيين نمي‌كنيم. ما راهبرد را اجرا مي‌كنيم.

كاخ سفيد نيز موكدا اعلام كرده است كه مرگ بن‌لادن، تغييري در برنامه رياست‌جمهوري آمريكا مبني بر شروع عقب‌نشيني مختصر نظاميان آمريكايي از افغانستان ايجاد نمي كند.

گزارش‌ها حاكي است كه كاخ سفيد عقب‌نشيني ۱۰ هزار نظامي آمريكايي را تا پايان سال جاري در نظر دارد كه اين تعداد،‌ تنها ۱۰ درصد از ۱۰۰ هزار نظامي آمريكايي است كه در حال حاضر در افغانستان مستقر هستند.

منبع : فارس نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج