اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۰۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بلیت هواپیما هم چندنرخی می شود

دیروز رضا نخجوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت و گوی مفصلی با خبرگزاری ها انجام داد که یکی از رئوس صحبت هایش این نکته بود:«قرار است نرخ بلیت هواپیما متنوع سازی شود»

بلیت هواپیما هم چندنرخی می شود

هفت صبح: دیروز رضا نخجوانی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت و گوی مفصلی با خبرگزاری ها انجام داد که یکی از رئوس صحبت هایش این نکته بود:«قرار است نرخ بلیت هواپیما متنوع سازی شود»

اما منظور از این «متنوع سازی» نرخ بلیت هواپیما چیست؟!

به زبان ساده یعنی قرار است در راستای افزایش قیمت بلیت هواپیما که از مدت ها قبل صحبت آن بود، بلیت ها چندنرخی شود. مثلا چون بیشترین تقاضا برای پرواز بین ساعات پنج صبح تا 9 شب و کمترین تقاضا بین ساعت 9 شب تا چهار صبح است قرار است در متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما، برای ساعات کم متقاضی قیمت پایین تر و برای ساعاتی که متقاضی بیشتری دارند قیمت بالاتری تعیین شود. با این حساب وزارت رفاه طرح های جدیدی برای سال 91 در نظر گرفته است و پیش از این هم اعلام شده بود طبق برنامه پنجم تا سال 92 باید آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرایی شود.


با هر هواپیمایی سفر نکنید!

رضا نخجوانی، رییس سازمان هواپیمایی کشور در مصاحبه دیروز خود خبر از اجرای طرحی داده است که بر مبنای آن شرکت های هواپیمایی از اردیبهشت ماه رتبه بندی می شوند. یعنی همه شرکت های هواپیمایی که می شناسیم براساس معیارهایی مثل توانمندی، زیرساخت های فنی و عملیاتی، عمر ناوگان و نحوه خدمات رسانی به مردم درجه بندی می شوند و مردم می توانند براساس رتبه شرکت های هواپیمایی برای سفر خود اقدام کنند. در حال حاضر ۱۸ ایرلاین در ناوگان هوایی ایران مشغول به کار هستند که با کمتر از پنج فروند فعالیت می کنند اصلا اقتصادی نیست!

به همین جهت است که برای متقاضیان راه اندازی ایرلاین های جدید این شرط گذاشته شده که باید پنج فروند هواپیمای دارای تاییدیه سازمان هواپیمایی کشور داشته باشند. در حال حاضر ۲۰۹ هواپیما در صنعت هوایی ایران فعالیت می کنند که متوسط سن ناوگان ۲۱ سال اعلام شده است.

از سوی دیگر مسوولان قول داده اند در سال جدید ۲۵ فروند هواپیمای فرسوده از ناوگان هواپیمایی کشور خارج شود تا آمار سوانح هوایی در سال های آینده کاهش پیدا کند. حالا اینکه رتبه بندی ایرلاین ها چه نتایجی را در بر داشته باشد مشخص نیست. آیا قیمت بلیت ایرلاین های درجه یک بیشتر از بقیه تعیین خواهد شد؟ آیا با این اقدام شرکت های هواپیمایی کوچک باید کرکره را پایین بکشند و قید پرواز را بزنند؟ تا چند ماه آینده پاسخ این سوالات روشن خواهد شد.


رونق سفرهای هوایی در ایام نوروز

یک میلیون و 138 هزار و 341 نفر در ایام نوروز امسال ترجیح داده اند با هواپیما به سفرهای نوروزی بروند.

این یعنی یک رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل که نشان می دهد با وجود سوانح متعدد هوایی سال های اخیر، هنوز هم مردم از سفر با هواپیما هراسی ندارند! در نوروز 90 تعداد پروازهای داخلی 13 هزار و 72 مورد بود که این تعداد در سال 91 به 14 هزار و 106 پرواز رسید اما در پروازهای بین المللی اوضاع کمی متفاوت است. در نوروز امسال هواپیماهای ایرانی شش هزار و 323 پرواز بین المللی انجام دادند که 3 درصد کمتر از سال قبل بود.

در مجموع تعداد پروازهای داخلی و بین المللی بیش از 20 هزار پرواز برآورد شده است که حدود 25 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد. «مهرآباد» همچنان پرترددترین فرودگاه کشور است و فرودگاه امام خمینی هم پرترافیک ترین فرودگاه در زمینه پذیرش مسافران خارجی اعلام شده است. شاید جالب باشد بدانید در ایام نوروز امسال تعداد پروازهای کیش در برخی از روزها به 140 پرواز هم رسید، این عدد حدود 800 هزار مسافر نوروزی جزیره کیش را توجیه می کند.

در نوروز سال 91 مسافران جا به جا شده از طریق شرکت های خارجی 243 هزار مسافر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 256 هزار نفر بوده است. در سال 89 متوسط تاخیر در پروازهای نوروزی 30 دقیقه بود، این عدد در سال 90 به 24 دقیقه و در سال جدید به 22 دقیقه رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج