۲۱۱۴۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تنباکوی شیشه ای به بازار آمد!

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از عرضه تنباکوی شیشه ای مخصوص قلیان خبر داد و گفت: این ماده مخدر در برخی از مراکز عرضه تنباکو و قلیان به فروش می رود.

خبرگزاری مهر: یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از عرضه تنباکوی شیشه ای مخصوص قلیان خبر داد و گفت: این ماده مخدر در برخی از مراکز عرضه تنباکو و قلیان به فروش می رود.

دکتر مجید ابهری افزود: با توجه به گسترش مبارزه بر علیه مافیای مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، نهادهای انتظامی و امنیتی ؛ مافیای مواد مخدر با تغییر تاکتیک به تخریب جوانان کشور ادامه می دهد بطوریکه هر روز با نام و شکلی جدید ماده ای را به بازار عرضه می کند تا از این رهگذر جوانان را فریب داده و هدفهای خود را اجرایی کند.

وی گفت: در همین راستا تنباکوی مخصوص قلیان آلوده به شیشه به صورت مایع به بازار آمده که در قوطی های تنباکوهای وارداتی در دو اندازه بزرگ و کوچک به فروش می رسد بعضی از افراد آن را به طور شریکی خریداری می کنند و به سادگی با قلیان آن را استعمال می کنند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: این ماده مخدر در برخی از مراکز عرضه تنباکو و وسایل قلیان کشی به فروش می رسد که بیشتر در ناصر خسرو، میدان انقلاب و فرحزاد و درکه توسط دست فروشان به طور مخفیانه عرضه می شود.

به گفته ابهری، تنباکوی شیشه ای بیشتر از کشور عراق و به طور قاچاق و در قالب تنباکوهای ویژه قلیان های دو سیب و...، وارد ایران می شود.

وی اظهار داشت: ممنوعیت استعمال قلیان در مراکز عمومی و مقابله با فروش تنباکوهای وارداتی می تواند حرکت مافیای مواد مخدر را کند کرده و بیان زیانهای این ماده که ۱۰۰ برابر بیشتر از شیشه است می تواند خانواده ها را هشیار کرده و جوانان را با خطر اعتیاد و مرگ آشنا کند.

این استاد دانشگاه گفت: علاوه بر وجود شیشه در این نوع تنباکوها قارچ های گیاهی ناشی از اسانسها و تخمیر تنباکو بر اثر مرور زمان منجر به سرطان ریه، افزایش تپش قلب، کوری چشم و توهم می شود که باید این مضرات به جوانان گفته شود تا با این ترفند جدید نیز آشنا شوند و مافیای مواد مخدر را با شکست روبر و کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج