adexo3
۲۱۱۸۵۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

دلیل مرگ ۴ زائر عربستانی در مشهد

رییس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: استنشاق گاز سمی، علت مسمومیت زائران غیر ایرانی بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: استنشاق گاز سمی، علت مسمومیت زائران غیر ایرانی بود.

دکتر عبدالله بهرامی اظهار کرد: چگونگی استنشاق گاز سمی در زائران هنوز مشخص نشده و حال بیماران رو به بهبود است، همچنین به احتمال زیاد امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند؛ از مجموع تعداد مسموم شدگان چهار نفر فوت کرده‌اند.

این زائران که در قالب تور زیارتی سیاحتی از عربستان به مشهد سفر کرده‌اند ‌صبح دیروز با علائم سرگیجه، استفراغ، تهوع و افت فشار خون به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند که ۴ نفر از آنها فوت کردند.


وزیر بهداشت: مسمومیت زائران درمشهد عمدی بوده

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت زائران عربستانی به لحاظ پزشکی عمدی بوده است و باتوجه به شرایط کشور این مساله باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا - دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه ساخت بیمارستان با ستاد اجرایی فرمان امام راحل در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: علت مسمومیت زائران عربستانی استفاده از سمی بوده که در اتاق هایی که آنان مستقر بودند ، استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نمونه خون آنان علائم مسمومیت بوده و این که مسمومیت آنان عمدی بوده یا نه، دستگاه های نظارتی حتما باید همان گونه که از زمان آغاز مسمومیت وارد شدند، زودتر اطلاع رسانی کنند تا گذشت زمان منجر به شایعه نشود.

وی اظهار داشت: بخش تشخیصی و سم شناسی در مسمومیت زائران عربستانی در کمترین زمان لازم اجرا شد و در زمینه درمانی نیز پزشکان تلاش خود را می کنند.

به گفته وزیر بهداشت، تا پایان شب گذشته تعداد زائران عربستانی مسموم شده ۳۲ نفر بود که ۴ نفر از آنان جان خود را از دست دادند و ۷ نفر از آنان نیز در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند.

هاشمی یادآور شد: نمونه انواع بیماری ها از ابولا گرفته تا کرونا از زائران عربستانی مسموم شده گرفته شده و دانشگاه های علوم پزشکی و بخش بهداشت اعلام کردند که آنان به دلیل مواد سمی مسموم شده اند و هر کسی در این زمینه متخلف بوده و کم توجهی کرده باید شدیدترین برخورد با او صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zizi

      تازه بی حساب شدیم

      پاسخ ها

      • آرش

        اونایی که میان ایران شیعیان عریستان هستن کسایی که خودشون زیر فشار و ارعاب حکومت وهابی زندگی میکنن و مساجدشون مورد حمله های انتحاری و بمب گذاری تروریستهای سلفی و وهابی قرار میگیره باید با آنها جوری رفتار بشه وقتی میان ایران احساس کنن اومدن پیش برادراشون و یک کم از استرس زندگی تو عرببستان کم بشه نه این که از اونجا و اینجا آزار ببینن

    • بدون نام

      اون احمقی که این بنده خدا ها رو مسموم کرده نمی دونسته اینا شیعه هستن و ما با شیعه های اونا دشمنی نداریم اونا ما رو دوست دارن ماهم اونا رو دوست داریم حالا اون احمقی یا احمقایی که این کار رو به صورت عمد انجام دادن واقعا باید چی بهش بگیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج