adexo3
۲۱۲۱۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

اين عكس به هیچ عنوان صادق هدايت نيست

يكي از عكس‌هايي كه به عنوان عكس «صادق هدايت» منتشر مي‌شود، عكس اين نويسنده نيست.

خبرگزاری ایسنا: يكي از عكس‌هايي كه به عنوان عكس «صادق هدايت» منتشر مي‌شود، عكس اين نويسنده نيست.

امير عابدي، عكاس سينما، در توضيحي درباره‌ي اين عكس مي‌گويد: حدود هفت ـ هشت سال پيش، فيلمي سينمايي در چند اپيزود برگرفته‌شده از داستان‌هاي صادق هدايت به كارگرداني حسن هدايت ساخته مي‌شد كه در يكي از اپيزودها، بهروز شعيبي نقش صادق هدايت را بازي مي‌كرد. او با گريم خيلي خوب (محسن ملكي) به هدايت نزديك شده بود و همه احساس مي‌كرديم اين نويسنده در كنارمان است.

عابدي مي‌گويد، در آن فيلم عكس‌هايي را كه گرفته، برخي سياه و سفيد و برخي رنگي بوده‌اند و بارها و بارها ديده است كه يكي ـ دو تا از اين عكس‌ها در رسانه‌ها و سايت‌ها به عنوان عكس صادق هدايت استفاده مي‌شود. حتا يك بار در مقاله‌اي تخصصي در يك مجله از اين عكس به عنوان عكس هدايت استفاده شده است.

او اين موضوع را هم جالب و هم عجيب توصيف مي‌كند و مي‌افزايد: نكته‌ي مهمش اين است كه به نوعي احساس مي‌كنم سال‌ها پيش، من از صادق هدايت عكس‌ گرفته‌ام و وقتي اين عكس در يك مطلب جدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اين استنباط هم هست كه صادق هدايتِ واقعي است؛ اما يك واقعيت هم پشت موضوع است كه اين عكس صادق هدايت نيست.

اين عكس به هیچ عنوان صادق هدايت نيست

دو اپيزود از اپيزودهاي فيلم حسن هدايت، بر اساس دو داستان کوتاه صادق هدايت به نام‌هاي «دن ژوان کرج» و «تاريک‌خانه» است و يکي هم روايتي است از شب آخر زندگي اين نويسنده (با نقش‌آفريني بهروز شعيبي)، که اين سه اپيزود با عنوان «قصه‌هاي يک زندگي» در قالب يک فيلم روايت مي‌شوند. «گرداب» هم يكي از اپيزودهاي اين فيلم بود كه به صورت مستقل به نمايش درآمد.

صادق هدايت متولد ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۲۸۱ در تهران، ۱۹ فروردين‌ماه سال ۱۳۳۰ در پاريس درگذشت و در گورستان پرلاشز به خاك سپرده شد. «بوف كور» مشهورترين اثر اين نويسنده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mehrgan

      چه ناقلا

    • marmar

      آخی.......عینکشو....نازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج