adexo3
۲۱۴۲۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

به این افراد "ارز مسافرتی" تعلق نمی گیرد

در تازه‌ترین شرایط ایجاد شده برای استفاده از ارز مسافری، به کسانی که ویزای آنها بیش از ۳ ماه باشد ارز مسافری تعلق نمی‌گیرد.

دنیای اقتصاد: در تازه‌ترین شرایط ایجاد شده برای استفاده از ارز مسافری، به کسانی که ویزای آنها بیش از ۳ ماه باشد ارز مسافری تعلق نمی‌گیرد.

در توضیح این شرایط گفته شده که افرادی که از کشورهای مختلف جهان ویزایی بیش از ۳ ماه دریافت می‌کنند، از نظر بانک مرکزی به عنوان مقیم شناخته شده و بر این اساس طبق مقررات ارزی این بانک به ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی ارز مسافری تعلق نمی‌گیرد.

در مراجعات مردمی برای دریافت ارز مسافری به برخی بانک‌ها این مورد به عنوان مانعی در اختصاص یافتن ارز مسافری به برخی مسافران خروجی مطرح شده که ظاهرا بخشنامه صریحی در این مورد از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

به طور مثال کشور انگلیس ویزای کمتر از ۳ ماه نداشته و از این رو افرادی که به این کشور مسافرت می‌کنند بر اساس این شرایط نمی‌توانند از ارز مسافری استفاده کنند.

باید دید شرایط اعطای ویزا از سوی سایر کشورهای خارجی به مسافران ایرانی به ویژه در بخش توریسم چه وضعیتی پیدا می‌کند.

متوقف شدن اعطای ارز مسافری به کسانی که دارای ویزای بیش از ۳ ماه هستند، موجب خواهد شد که هزینه مسافرت به این کشورها عملا برای ایرانیان افزایش قابل توجه داشته و به مرور کاهش یابد.

یک مقام آگاه در این زمینه به دنیای اقتصاد گفت: ممنوعیت تخصیص ارز مسافری به افراد دارای ویزای بیش از ۳ ماه طی تماس‌های تلفنی و بخشنامه به صرافی بانک‌های ملی، ملت و سامان به عنوان بانک‌های ارائه دهنده ارز مسافری ابلاغ شده است.

وی در توضیح این شرایط گفت که اولویت‌های ارزی کشور ایجاب می‌کند که در تخصیص ارز دولتی (مسافری) کسانی که نیازهای واقعی‌تری دارند از این ارز برخوردار شوند.

اینکه چه کشورهايی حداقل زمان ویزای آنها ۳ ماهه است قطعا در ابلاغ این بخشنامه و دستورالعمل‌های بانک مرکزی به صورت گزینشی ملاک نبوده است.

اما محدودیت منابع در تامین اسکناس همانند سایر کشورهای جهان عمدتا سیاست‌هایی را رقم می‌زند که کسانی که نیاز بيشتری دارند بتوانند در اولویت از امکانات کشور بهره ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      یعنی چی این حرف؟واسه ما که داریم بیرون از ایران کار میکنیم چی میشه.ما که اقامت دایم نداریم.اینجا هم که هستیم خرج داریم.نمیشه که ارز آزاد بخریم.اگه میشه یکی جواب ما را بده؟

    • فواد ساطانی

      افراد مقیم خارج از ایران نباید ارز بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج