اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۵۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

میزان مالیات مشاغل و حقوق در بودجه ۹۱

سود سهام علی الحساب در سال ۹۰ برای شرکت های دولتی چهار هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان تصویب شد و در لایحه بودجه ۹۱ سود سهام شرکت های دولتی در کمتر از ۵۰ درصد سهام دولتی رقم ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

میزان مالیات مشاغل و حقوق در بودجه 91

هفت صبح: سقف درآمد مالیاتی لایحه بودجه 91 بدون تغییر 45/7 هزار میلیارد تومان تصویب شد. براساس این گزارش موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون تلفیق مجلس ضمن بیان این مطلب درخصوص بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 91 کل کشور به فارس گفت:«اعضای کمیسیون تلفیق هنوز وارد بررسی درآمد نفتی لایحه بودجه نشده اند اما بخشی از درآمدهای دولت از سود سهام شرکت های دولتی و همچنین درآمدهای مالیاتی تصویب شده است».

وی افزود: «پیشنهاد دولت درمورد سود سهام شرکت های دولتی صفر بود درحالی که این رقم در قانون بودجه 90 حدود سه هزار و 490 میلیارد تومان تصویب شده بود. همچنین سود سهام معوقه شرکت های دولتی در قانون بودجه 90 رقم 500 میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه این رقم چهار هزار و 415 میلیارد تومان تصویب شده است».

ثروتی با اشاره به اینکه مازاد سود سهام در سال 89 برای شرکت ملی نفت ایران صفر بود گفت:«سود سهام علی الحساب در سال 90 برای شرکت های دولتی چهار هزار و 817 میلیارد تومان تصویب شد و در لایحه بودجه 91 سود سهام شرکت های دولتی در کمتر از 50 درصد سهام دولتی رقم 500 میلیارد تومان تصویب شده است».

این نماینده مردم در مجلس افزود: «بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن در پیشنهاد دولت 120 میلیارد تومان بود که این رقم در تلفیق 180 میلیارد تومان تصویب شد. همچنین درآمد دولتی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیت اپراتورهای جدید 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه در بخش تعهدات اجباری خدمات عمومی مخابرات USO رقم 185 میلیارد تومان که همان پیشنهاد دولت در لایحه بود، مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت».

وی ادامه داد: «حق مالکیت دولت در بخش ارتباطات و حق امتیاز شبکه، رقم دو هزار و 620 میلیارد تومان تصویب شد و از محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 40 میلیارد تومان، حق السهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 23 میلیارد تومان و درآمد حاصل از خدمات مخابرات حق استفاده از فرکانس 131 میلیارد تومان تصویب شد».

وی گفت: «برای ارایه خدمات قضایی 662 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان رسید. وی یادآور شد:«درآمد مالیاتی دولت در لایحه بودجه همان رقم پیشنهاد دولت 45 هزار و 700 میلیارد تومان به تصویب رسید اما نمایندگان به بحث درآمد فروش شرکت های دولتی وارد نشدند».

وی گفت: «مباحث درآمدی اشخاص حقوقی دولتی، علی الحساب، معوق نهادهای عمومی، مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی که پیشنهاد دولت افزایش 64/6 درصدی نسبت به عملکرد بودجه 90 بود. این رقم در تلفیق با 25 درصد افزایش نسبت به عملکرد بودجه 90 تصویب شد».

وی همچنین گفت: «در بخش مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات حقوق در بخش عمومی و خصوصی با رشد 25 درصدی تصویب شد، در حالی که پیشنهاد دولت در این رقم رشد 52 درصد نسبت به عملکرد بودجه 90 بود اما نمایندگان رشد این درآمد را تقریبا به نصف کاهش دادند».

نماینده بجنورد گفت: «در بخش مالیات مستغلات، متفرقه و ارث، پیشنهاد دولت عینا تصویب شد، همچنین در بخش مالیات اتفاقی از 16 میلیارد تومان پیشنهاد دولت شش میلیارد تومان مصوب شد».

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: «نمایندگان در تلفیق برای مالیات نقل و انتقال سرقفلی از 240 میلیارد تومان پیشنهاد دولت رقم 320 میلیارد تومان تصویب کردند و در مورد مالیات نقل و انتقال سهام پیشنهاد دولت عینا همان 272 میلیارد تومان تصویب شد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج