اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۵۴۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توضیحات آمانو درخصوص ضرب‌الاجل توافق

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته است که نیازی نیست مسئله ابعاد احتمالی تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای، حل شود.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری اینترفکس روسیه روز پنج‌شنبه به نقل از یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که نیازی به حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

اینترفکس در مورد اظهارات آقای آمانو که در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سنت پترزپورگ مطرح شده، نوشته است: «مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه تضمین مبنی بر نبود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران تا تاریخ ۳۰ ژوئن را ضروری نمی‌داند.»

این اظهارات دو روز پس از آن بیان می‌شود که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت تمرکز گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) بر آینده برنامه ایران است و نمی‌خواهد بر روی گذشته تمرکز کند.

این اظهارات که عقب‌نشینی آشکار از مسئله ابعاد احتمالی است، با واکنش‌های گسترده مواجه شد و شب گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وادار کرد تا به توضیح در مورد اظهارات کری بپردازد. جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت هیچ تغییری در موضع واشنگتن ایجاد نشده و برداشته شدن تحریم‌های ایران منوط به توضیح در مورد گذشته برنامه هسته‌ای ایران است.

ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، ادعایی است که سال‌هاست آمریکا و آژانس بر اساس اسنادی که حالا به دلیل افشاگری‌های صورت‌گرفته صحت آن‌ها بیش از پیش زیر سوال رفته، مطرح می‌کنند.

ایران و ۶ کشور برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای تا روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر ماه) زمان دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج