adexo3
۲۱۶۲۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مداحان صاحب گواهینامه می‌ شوند

عضو هیات مدیره و هیات امنا خانه مداحان کشور گفت: مداحان بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی گواهینامه دریافت می‌کنند.

خبرگزاری ایلنا: عضو هیات مدیره و هیات امنا خانه مداحان کشور گفت: مداحان بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی گواهینامه دریافت می‌کنند.

"حسن غفوری فرد" از برگزاری آزمون تعیین سطح مداحان در روز گذشته (جمعه۲۵ بهمن) خبرداد و گفت: خانه مداحان کشور نزدیک به۱۰۰عضودارد که دراین آزمون بیش از ۶۰۰ نفر شرکت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نوع سوال‌های آزمون تعیین سطح مداحان را تشریحی عنوان کرد و گفت: ۴۰ سوال این آزمون در زمینه احکام، تاریخ، مقتل‌های ائمه، شعر و ادب و ادبیات بود که داوطلبان باید به صورت تشریحی به مدت دوساعت ونیم به آن‌ها پاسخ می‌دادند.

وی در مورد اعلام نتایج آزمون نیز گفت: به دلیل اینکه سوالات آزمون تشریحی بود تصحیح اوراق مشکل است از این رو اعلام نتایج آزمون حدود سه هفته دیگر اعلام می‌شود.

برگزاری آزمون تعیین سطح برای مداحان سراسر کشور

غفوری فرد با بیان اینکه شرکت کنندگان در این آزمون از تهران، نقاط اطراف تهران و کرج بودند، افزود: در آینده برای مداحان سراسر کشورنیز آزمون تعیین سطح برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، استقبال مداحان از شرکت در آزمون تعیین سطح را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: ما فکر می‌کردیم شایدحدود ۱۰۰ نفر در این آزمون شرکت کنند اما این آزمون با شرکت بیش از ۶۰۰ نفر برگزار شد.

وی در ادامه از رتبه بندی مداحان خبرداد و افزود: بعد از اعلام نتایج تعیین سطح، مداحان طبقه بندی می‌شوند و از کسانی که دارای سطح بالاتری هستند برای آموزش به دیگر مداحان استفاده می‌شود.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مداحان

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی مداحان در تهران، نقاط اطراف تهران و کرج برگزار خواهد شد.

غفوری فرد هدف ازتعیین سطح مداحان را نظم وترتیب بخشیدن به فعالیت‌های مداحی عنوان کرد: هدف قبول شدن یا نشدن مداحان درآزمون نیست بلکه علمی ترشدن کار مداحی درکشوراست به طوری که برای آنان آموزش‌های دائمی داشته باشیم.

مداحان مدرک می‌گیرند

وی همچنین به رایزنی با وزارت علوم برای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی برای مداحان خبر داد و گفت: دوره‌هایی در حد کاردانی و بعد از آن کار‌شناسی مانند دیگر رشته‌های علمی برای مداحان برگزار خواهد شد، تا مداحان مدرک بگیرند و این مدرک قابل قبولي برای دستگاه‌های دولتی نیزباشد.

ایجاد یک شبکه رادیویی مخصوص مداحان

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ورود مداحان به دستگاههای دولتی با داشتن مدرک راحت‌تر خواهد بود افزود: ممکن است برخی از مداحان در استخدام اداره‌ای باشند که داشتن این مدرک در استخدام آن‌ها موثر خواهد بود.

وی در خاتمه از راه‌اندازي یک شبکه رادیویی مخصوص مداحان خبرداد و افزود: رایزنی‌هایی انجام شده است که یک شبکه رادیویی مخصوص مداحی مانند شبکه رادیویی که اختصاص به تواشیح، شعرو ادب دارد راه اندازی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج