۲۱۶۳۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کمک به سیل‌ زدگان با هدف ضربه زدن به ایران

یکی از اسناد فاش‌شده ‌«ارتش سایبری یمن» از وزارت خارجه عربستان حاکی از آن است که این کشور با پوشش کمک به سیل‌زدگان تایلندی دست به تحرکاتی برای تبلیغ علیه ایران زده است.

خبرگزاری فارس: یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط «ارتش سایبری یمن» که ماه «می» گذشته، یک نسخه از کل اسناد فاش شده را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، نشان می‌دهد که عربستان در پوشش کمک به سیل زدگان تایلندی تبلیغاتی علیه ایران و شیعیان کرده است.

سند مذکور به شماره «۲۲۱۹۶» و به تاریخ «۱/۵/۱۴۳۰»هـ.ق (۵ آوریل ۲۰۱۱) است و از طرف قائم مقام وزارت امور اقتصادی و فرهنگی عربستان به وزیر این کشور با عنوان درخواست کمک تایلند به سیل زدگان این کشور نوشته شده است.

در سند مذکور آمده است: سفارت عربستان در بانکوک با ارسال ایمیلی اعلام کرده است که در خلال چند روز گذشته در نتیجه افت شدید دما که از چین آمده، تایلند شاهد سیل‌های بی سابقه و وحشتناکی بوده به نحوی که تا کنون ۱۵ نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر ناپدید شده‌اند. همچنین ۸ استان «منطقه تخریب شده» اعلام شده است.

در ادامه این سند آمده است: مقامات محلی حجم خسارت‌های وارد شده را ۲۰ بیلیون «بات» تایلندی (هر بات حدود ۳۰ تومان) پیش‌بینی و اعلام کرده‌اند این سیل زیرساخت‌های اصلی،‌خطوط برق و آب و نیز خطوط ارتباطی را تخریب کرده و امکان کمک‌رسانی به آسیب دیدگان با مشکل مواجه است.

اما نکته قابل توجه در این سند بخش پایانی آن است که در آن آمده : «سفارت (الان) کمک مستقیم به آسیب دیدگان مسلمان تایلندی با پوشش رسانه‌ای را برای تاثیر بر مسلمانان مفید می‌داند ، علاوه اینکه فرصت خوبی برای تنگ کردن عرصه بر دولت ایران برای کاستن از نفوذ شیعی آن است زیرا این کشور فعالیت گسترده‌ای در جنوب تایلند دارد».

در خط پایانی سند مذکور نیز تاکید شده برای «کم شدن از نفوذ ایران و نیز کاسته شدن از درد و رنج مردم (!)» با تقاضای فوق موافقت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج