۲۱۶۸۴۴
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ماه عسل، تریبون‌ تبلیغاتی موسسه غیرمجاز

در حالی که موج جدید برخورد با مؤسسات غیرمجاز توسط بانک مرکزی و قوه قضائیه آغاز شده، تریبون تبلیغاتی یکی از مهمترین ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان رسانه ملی یعنی «ماه عسل» در اختیار مؤسسه فاقد مجوز ثامن الحجج(ع) قرار داده شده است.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که این روزها و همزمان با شروع موج تازه برخورد با مؤسسات مالی غیرمجاز توسط بانک مرکزی و دستگاه قضایی کشور، مسئولان امر بر فرادستگاهی بودن این موضوع و لزوم همکاری کلیه نهادهای ذی‌ربط برای سامان دادن به بازار غیرمتشکل پولی کشور تأکید دارند، تریبون تبلیغاتی یکی از مهمترین ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان رسانه ملی یعنی "ماه عسل" در اختیار مؤسسه فاقد مجوز ثامن الحجج(ع) قرار داده شده است.

این در شرایطی است که بانک مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر بر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری اسامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز را در سایت خود درج کرده است و بارها از سازمان‌ها و نهادهای مجری تبلیغات تلویزیونی و محیطی خواسته که قبل از پذیرش تبلیغات از این نهاد استعلام گرفته و اجازه ندهند بانک و مؤسسه فاقد مجوز در رسانه‌ها تبلیغ کنند.

البته این برای نخستین بار نیست که تخلفات این‌چنینی در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود. مؤسسه مذکور در سال گذشته نیز اسپانسر برنامه نوروزی با مجری‌گری احسان علیخانی بود.

در برنامه مذکور این مؤسسه برای اینکه بتواند دستور بانک مرکزی مبنی بر عدم تبلیغات مؤسسات بدون مجوز را دور بزند، با نام باشگاه فرهنگی و ورزشی ثامن الحجج اسپانسر شد و امسال نیز با توسل به همین شیوه به‌عنوان یکی از اسپانسر‌های اصلی برنامه ماه عسل شبکه سوم سیما فعالیت می‌کند.

اما نکته اینجاست که وقتی نام ثامن الحجج مطرح می‌شود در ابتدا مؤسسه اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج برای مخاطب متصور می‌شود چراکه پشت تمام این ماجرا همین مؤسسه اعتباری است و عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی رسماً بازی با کلمات است هرچند این مؤسسه در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

در عین حال طی یکی دو ماه گذشته، موضوع داغ مؤسسات مالی غیرمجاز به‌عنوان یکی از سوژه‌های اصلی برنامه‌های خبری و تحلیلی این رسانه برگزیده و به‌عنوان مدعی العموم خواستار ساماندهی به وضعیت این مؤسسات شده است!

در واقع انتظار از رسانه ملی به‌عنوان بزرگترین دستگاه تبلیغاتی و فرهنگی کشور این است که در شرایطی که حرف مشترک تمام دستگاه‌ها برخورد با مؤسسات غیرمجاز است به‌جای میدان دادن به این مؤسسات به آگاهی بخشی مردم کمک کند آن هم با تولید برنامه‌های آموزشی با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد تبعات فعالیت مؤسسات غیرمجاز و آسیب‌های آنها به ساختار اقتصادی کشور.

چراکه بر همگان ثابت شده فرهنگ سازی از طریق رسانه ملی تأثیر بالایی دارد و از همین رو صدا و سیما باید با تولید و پخش برنامه‌های بامحتوا و آموزشی مردم را از حضور در مؤسسات غیرمجاز برحذر دارد و کمکی به بانک مرکزی و دستگاه قضایی کشور برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی انجام دهد.

بنابراین بهتر است صدا و سیما با عدم انتخاب مؤسسات مالی غیرمجاز به‌عنوان حامیان برنامه‌هایش (آن هم در بهترین زمان‌ها و پربیننده‌ترین برنامه‌ها) گامی هرچند کوچک در مسیر ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی کشور بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خبرگزاری محترم تسنیم !!!!!!!!!!
      لطفا برای یک بار هم که شده جسارت داشته باشین و از بانک مرکزی نترسین و صحبت های این موسسات را هم بشنوید و اگر جسارت رو تو خودتون می بینین و رسالت خبرنگاری !! رو ادعا میکنین ... نظراتشان را هم ارائه دهید

    • علی

      البته که امید و حتی توقعی برای بررسی و پاسخ از طرف خبرگزاری ندارم .........
      حکایت همچنان باقیست

    • بدون نام

      آقا احسان شماهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این در مورد شرکت اویلا یا محسن هم تکرار داره می شه

    • علی

      فوق العاده برنامه بی محتوا است با آن مجری

    • بدون نام

      مزخرفترین برنامه ماه رمضون همین برنامه علیخانی است که همش غم تو دل مردم می کنه .

    • بهرام

      صدا و سیما مسولیت اجتماعی برای خود در نظر ندارد فقط ماموریتش ترویج افکار افراطیون است ولا غیر..!!

    • مسعود

      تقریبا تموم خبرهای چند روز اخیر ک خوندم یه جورایی در جهت تخریب برنامه ماه عسله. ولی نمیتونید اینکارو بکنید. من نقد زیادی ب این برنامه دارم ولی ب هر حال سالی یه بار بیشتر نیس. اگه برنامه شو دوست ندارید بزنید شبکه نسیم خندوانه ببینید. اصن یه برنامه دیگه ببینید. سمپاشی نکنید علیه این برنامه.

    • شمسي نسب

      از نظر حقوق باشگاه فرهنگي ورزشي يك شخصيت حقوقي جدا از موسسه دارد، پس بنابراين هيچ مشكلي براي تبليغ آن وجود ندارد

    • تینا

      این برنامه بیخود در نامناسب ترین زمان ممکن یعنی دقیقا وقت افطار واسه یه عده آدم معمولی که بعضیاشون تو خرج و مخارج خودشونم موندن پخش می شه که چی؟؟؟؟ اون آقای علیخانی با اون بغضهای ساختگی فقط می خواد دل ما رو خون کنه؟ تا حالا شده یه مسئول دعوت کنه تو برنامه اش؟؟؟ فقط غم و رنج رو به مردم تزریق می کنن... لابد موسسه ثامن الاحجج پول خوبی بهش می ده.!!

    • ثریا

      برنامه ماه عسل یکی ازبرنامه هوی پربیننده است .هربرنامه ای هم منتقدانی دارد.مگه میشه برنامه ای منتقدنداشته باشه؟ولی اینکه برخی افردادمیگن که برنامه ای غمگینه درست نیست چون این داستانهاوروایات واقعیت های جامعه هست ومردم بایدازان اگاه باشندتاشایدبه کمترشدن ان کمک کنیم.

    • Mina

      من فقط یه چیز میدونم ماه عسل اونقدر بزرگ و عزیزه که با این حرفای کذب و مسخره هیچ اتفاق بدی براش نمیفته. شما برین یه فکری به حال خودتون بکنین که گشتین و گشتین هیچی پیدا نکردین که علیه ماه عسل باشه و یه چیزی از خودتون درآوردین.

    • بی اعصاب

      واقعا یک بام ودوهوااینه!!!!!!!
      ازیک طرف میگن موسسه ثامن الحجج غیرمجازه ازیک طرف ساعتهاصداوسیماروتودستش داره !!!!! ماکه نفهمیدیم بانک مرکزی چی میگه > مجلس چی میگه> رییس جمهورچی میگه> وزارت اقتصادچی میگه.........

    • مهدی احمدیان

      با سلام
      من گاهی این برنامه را نگاه میکنم ولی واقعا نمیفهمم این برنامه چه چیزی رو هدف گرفته با افه ها و ژست ها و سخنان کاملا مصنوعی مجری. اما از اونجاییکه تلوزیون در سطح بسیار نازلی داره فعالیت میکنه اینم مثل بقیه برنامه هااما وقتی آدم آمار و ارقام رو میبینه فقط متاسف میشه و جز دعا برای این مردم کاری ازش نمیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج