adexo3
۲۲۲۶۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پوتین: تحریم‌های ایران لغو خواهد شد

رییس جمهوری روسیه در مورد لغو تحریم های ایران گفت: همه تحریم های ایران لغو خواهد شد. مساله این است که این تحریم ها تا چه زمانی لغو می شوند و کدام یک از این محدودیت ها لغو خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که امیدوار است در آینده نزدیک سند توافق جامع هسته ای میان ایران و ۱+۵ به دست آید.

پوتین در جمع خبرنگاران در اوفا پایتخت باشقیرستان در پایان اجلاس سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به تفصیل در مورد مذاکرات هسته ای گفت وگو کرده است.

وی افزود: تقریبا همه وزیران امورخارجه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ به غیر از وزیر امورخارجه روسیه در وین بسر می برند و آقای لاوروف به ما اطمینان داد که روند مذاکرات هسته ای را تحت کنترل دارد.

پوتین ادامه داد: می دانیم که در وین چه می گذرد وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط دائم با شرکا و همتایان خود در وین است. ما از شرکت کنندگان فعال در روند مذاکرات هسته ای هستیم.

وی گفت: امیدوارم در آینده نزدیک مذاکرات با امضای اسناد لازم و توافق در مورد تضمین ها که از نظر من با توجه به تامین امنیت بین المللی و عدم انتشار تسلیحات کشتار جمعی اهمیت فراوان دارد به پایان برسد.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد، در این خصوص نه فقط ایران و طرف های شرکت کننده در مذاکرات بلکه تمام کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی علاقه مند هستند.

دور کنونی مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ از دو هفته پیش در وین جریان دارد و طرف های مذاکره کننده تا کنون سه بار برای دست یابی به توافق جامع زمان پایان مذاکرات را تمدید کرده اند.

رییس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود در مورد لغو تحریم های ایران گفت: همه تحریم های ایران لغو خواهد شد. مساله این است که این تحریم ها تا چه زمانی لغو می شوند و کدام یک از این محدودیت ها لغو خواهند شد.

پوتین افزود: ما خواهان لغو کامل و هر چه سریعتر تحریم ها هستیم زیرا بر این باوریم که تحریم شیوه مناسب برای حل مسایل بین المللی نیست. اما هر یک از طرف های شرکت کننده در مذاکرات نقطه نظر و دیدگاه خود را دارند و باید در مورد این مسایل توافق به دست آید.

رییس جمهوری روسیه گفت: به نظر من توافق جامع در آینده نزدیک به دست خواهد آمد و طبیعی است ایران به افزایش تولید نفت خود خواهد پرداخت.

پوتین تصریح کرد: تحریم باید از مناسبات اقتصادی و روابط بین المللی کنار گذاشته شود، زیرا این موضوع نظام اقتصاد بین الملل را به هم می ریزد.

چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز جمعه در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان در منطقه ولگای روسیه برگزار شد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی منطقه ای است که چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای آن را تشکیل می دهند و جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان به عنوان عضو ناظر در نشست های آن شرکت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج