adexo3
۲۲۵۳۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پس از ۳۶ سال آمستردام دیگر علف ندارد!

روز گذشته دادگاهی در لاهه لایحه دولت برای محدودکردن فروش مخدر به شهروندان هلندی و نیز ممنوعیت فروش آنها به توریست ها را تایید کرد.

پس از 36 سال آمستردام دیگر علف ندارد!

هفت صبح: پس از گذشت 36 سال و مصرف میلیون ها نخ حشیش و ماری جوانا در کافه های هلند، روز گذشته دادگاهی در لاهه لایحه دولت برای محدودکردن فروش مخدر به شهروندان هلندی و نیز ممنوعیت فروش آنها به توریست ها را تایید کرد.

بدین ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون تازه، دیگر توریست های مشتاق انگلیسی و کشورهای دیگر در کافه های آمستردام و شهرهای دیگر هلند جز قهوه و کیک های معمولی چیز دیگری گیر نخواهند آورد.

از سال 1976 تاکنون مقامات هلندی فروش و مصرف مقدار پایین مخدرات ملایم را تحمل کرده اند و از همین طریق توانسته اند توریست های زیادی را به کافه های همیشه شلوغ شهرهای کشورشان بکشانند. سیاست چندین ساله هلند با این منطق اتخاذ شده بود که بتواند مردم را از خرید و فروش و مصرف مخدرهای سنگین باز دارد، مخدرهایی که تولید و فروش شان در دست گروه های بین المللی است که بدون استثنا همگی دستی هم در جنایات سازمان یافته دارند.

بدین ترتیب هلند در این 36 سال مردم زیادی را از کشورهایی که چنین تحمل و مدارایی ندارند به خود جلب می کرد، تا بی ترس از تعقیب قانونی و دستگیری حشیش لول شده، کیک های حشیش و ماری جوانا بکشند و بخورند.

از سوی دیگر محدودیت های مربوط به اخذ گواهینامه سرو مخدر و رعایت مقررات بهداشتی به شدت کنترل می شوند. برای مثال استعمال دخانیات در این کافه ها ممنوع است. اما از اول ماه می (فردا) کافه ها به 2000 عضو محدود خواهند شد و همه اعضا هم باید کارت شناسایی معتبر و مجوز خرید و استعمال داشته باشند اما مارک یوزمانس، رییس اتحادیه کافی شاپ های رسمی در ماستریخت، می گوید نیازی به تغییر در شرایط کنونی نبود:

«هیچ کشوری در دنیا میزان مرگ در اثر سوء استعمال مواد مخدرش به اندازه هلند پایین نیست.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج