اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۵۹۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مرگ ۱۵ نفر در حادثه سیلاب در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گزارش پایانی خود از امدادرسانی به سیل‌زدگان روز یکشنبه گفت: در این حادثه که به فوت ۱۵ نفر و مفقود شدن ۷ نفر انجامید، امدادگران به ۷ هزار و ۶۰۰ نفر امدادرسانی کردند و ۷۴۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۴۰ مصدوم مداوا شده است.

خبرگزاری فارس: ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به ارائه آخرین آمار مربوط به عملیات نجات و امدادرسانی در سیلاب روز یکشنبه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سیلاب ۱۴ استان البرز، تهران، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر خود قرار داده بود، گفت: ۳۹ شهرستان و ۵۸ روستا در مجموع درگیر طوفان و سیلاب شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد:‌در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، امدادگران ۷ هزار و ۶۰۰ نفر را از مرگ نجات داده و ۶۴۰ نفر آنها را به صورت اضطراری اسکان دادند.

وی در ادامه به بیان آمار مصدومان و کشته‌های سیلاب روز یکشنبه در کشور پرداخت و گفت: این حادثه منجر به فوت ۱۵ نفر شد که ۶ نفر آنها در سیجان و ۸ نفر در سنگان جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه یک نفر نیز در الموت کشته شده است.

چرخ‌ساز خاطرنشان کرد: تعداد ۷ نفر نیز در جریان سیلاب روز یکشنبه مفقود شده‌اند که امدادگران در تلاش هستند تا آنها را پیدا کنند، در این ارتباط ۶ نفر در سیجان و یک نفر در الموت مفقود شده‌اند.

وی با اشاره به کارگیری پمپ‌های تخلیه آب و لجن‌کش، گفت: امدادگران ۱۹۰ واحد مسکونی را از آب و لجن تخلیه کردند که در این عملیات ۷۰ دستگاه پمپ به کار گرفته شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت ۵۶۰ امدادگر در قالب ۱۳۰ تیم عملیاتی با به کارگیری ۱۳۰ دستگاه خودروی عملیاتی گفت: ۳۹۰ تخته پتو، ۶ هزار بطری آب معدنی، ۶ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسرو و ۶ هزار و ۲۰۰ قرص نان میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

چرخ‌ساز همچنین پایان عملیات امدادرسانی در حادثه رانش زمین در شهرستان شه‌میرزاد را اعلام کرد و گفت: در این عملیات نیز به ۳ هزار نفر امدادرسانی شده و ۳۸۰ تخته پتو، ۱۱۰۰ قوطی کنسرو، ۲۷۰۰ قرص نان و ۱۱۰ کیلوگرم خرما میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج