۲۲۵۹۹
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

كمک ۵۰ ميليون يورويی سرهنگ به ساركوزی

با افشاي مدارك جديدي مبني بر اينكه معمر قذافي مبلغ ۴۲ ميليون پوند معادل ۵۰ ميليون يورو در سال ۲۰۰۷ به كمپين انتخاباتي نيكولا ساركوزي كمك كرده بود، اميدهاي وي را براي انتخاب مجدد به عنوان رئيس جمهور فرانسه كمرنگ كرده است.

خبرگزاری ایسنا: با افشاي مدارك جديدي مبني بر اينكه معمر قذافي مبلغ ۴۲ ميليون پوند معادل ۵۰ ميليون يورو در سال ۲۰۰۷ به كمپين انتخاباتي نيكولا ساركوزي كمك كرده بود، اميدهاي وي را براي انتخاب مجدد به عنوان رئيس جمهور فرانسه كمرنگ كرده است.

به نقل از روزنامه ديلي ميل، قانون فرانسه كانديداها را از دريافت كمك‌هاي نقدي بيش از ۶ هزار و ۳۰۰ پوند منع كرده است اما يك وب‌سايت خبري فرانسوي اعلام كرد كه كمك‌ مالي گسترده قذافي به ساركوزي از طريق پول‌شويي با حساب‌هاي بانكي در پاناما و سوئيس انجام پذيرفت.

رقباي سياسي ساركوزي اين مدارك را قانع‌كننده خوانده‌اند و وي در حال حاضر تحت فشار زيادي قرار دارد تا در اين باره توضيح دهد.

سندي كه در فرانسه به طور علني منتشر شده، نشان مي‌دهد نيكولا ساركوزي و معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي توافق مالي غيرقانوني امضا كرده بودند كه باعث به قدرت رسيدن ساركوزي در سال ۲۰۰۷ شد.

متن اين سند به عربي بوده و در سال ۲۰۰۶ به امضاي موسي كوسا،‌ رئيس سازمان اطلاعات رژيم معمر قذافي رسيده است.

در اين سند به توافقي اصولي براي حمايت از كمپين نيكولا ساركوزي جهت شركت در انتخابات رياست جمهوري فرانسه و ارائه مبلغي معادل ۵۰ ميليون يورو به وي اشاره شده است.

يك وب‌سايت خبري فرانسوي به اسم "مديا پارت" مجموعه‌اي از اين اسناد را از سوي اعضاي بلندپايه شوراي ملي انتقالي ليبي دريافت كرده است.

در همين حال پس از افشاي اين خبر، برنار كزونوو، سخنگوي فرانسوا اولاند رقيب اصلي ساركوزي در انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: نيكولا ساركوزي در مواجهه با اين چنين اتهامات جدي بر اساس اسناد افشا شده بايد به مردم فرانسه توضيحات قانع‌كننده دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج