adexo3
۲۲۷۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حذف پایتخت ها از سايت رسمی المپيک ۲۰۱۲

سایت رسمی المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل اعتراض اسرائیل به اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین، تمامی اسامی پایتخت های کشورهای حاضر در المپیک را حذف کرد.

عصرایران: سایت رسمی المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل اعتراض اسرائیل به اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین، تمامی اسامی پایتخت های کشورهای حاضر در المپیک را حذف کرد.

سایت رسمی المپیک لندن در بخش معرفی کشورهای شرکت کننده در المپیک ۲۰۱۲ ، شهر قدس را به عنوان پایتخت کشور فلسطین اعلام کرده بود.

همین موضوع اعتراض گسترده اسرائیل را به دنبال داشت و در نهایت سایت المپیک تصمیم گرفت اسامی تمامی پایتخت ها را حذف کند.

در فهرست سایت المپیک لندن آمده بود که دولت فلسطین، سه میلیون و ۱۰۱ هزار نفر جمعیت، ۶ هزار کیلومتر مساحت و پایتخت آن قدس است.

حذف پایتخت ها از سايت رسمی المپيک 2012

آیا این یک خطا از طرف سایت المپیک است یا اینکه عمدی در کار بوده است تا شهر قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین اعلام شود و در مقابل در جایگاه پایتخت اسرائیل، چیزی نوشته نشود.

کمیته المپیک اسرائیل با اعتراض به سایت رسمی المپیک گفته بود فلسطین هنوز از طرف سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته نشده است.

اسرائیل تلاش می کند پایتخت این رژیم شهر قدس ( به قول صهیونیست ها "اورشلیم") اعلام شود ولی این موضوع با مخالفت بسیاری از کشورها روبه رو شده است.

فلسطین نیز تلاش می کند شهر قدس به عنوان پایتخت این کشور اعلام شود.

هم اکنون پایتخت اسرائیل ، شهر تل آویو و محل استقرار ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن است. شهر قدس در اشغال کامل نظامیان اسرائیلی قرار دارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این پیشنهاد کرده بود در قالب طرح صلحی با اسرائیلی، بخش شرقی قدس پایتخت فلسطین و بخش غربی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج