adexo3
۲۲۸۹۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کوبا و چین به دنبال گسترش روابط تجاری

وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی کوبا پس از سفر به چین با مقامات این کشور درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری فارس: «رودریگو مالمیرکا دیاز» وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی کوبا روز گذشته پس از سفر به چین در این کشور با «گائو هو چینگ» وزیر تجارت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد، طی مذاکرات طرفین از افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین پکن (پایتخت چین) و هاوانا (پایتخت کوبا) حمایت کردند.

«مالمیرکا» ضمن ابراز رضایت از سفرش طی یادداشتی به مطبوعات اعلام کرد که این دیدار نمونه بارز روابط خوب بین دو کشور است که در ماه سپتامبر (مهر) ۵۵ ساله می‌شود.

طرفین چینی و کوبایی در این دیدار پس از اعلام تمایل برای افزایش همکاری‌ها، پروتکل مربوط به گسترش روابط اقتصادی، تجاری و مالی در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را امضا کردند.

علاوه بر این هر دو طرف از طرح ایجاد خطوط پرواز مستقیم کوبا به پکن و بالعکس نیز استقبال کردند.

در این دیدار طرف کوبایی اعلام کرد که کشورش در نظر دارد از سال ۲۰۱۶ به طور تدریجی از پول چین برای تجارت دو‌جانبه با این کشور استفاده کند، چرا که با این روش ماهیت استراتژیکی و مهم روابط هاوانا و پکن برجسته‌ خواهد شد.

علاوه بر این طی مذاکرات رسمی دوجانبه چندین توافقنامه مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و صادرات نیکل به کوبا به امضا رسید.

«مالمیرکا» همچنین طی جلسات جداگانه‌ای با «ونگ یی» وزیر خارجه چین، «هو هوآیبنگ» رئیس بخش سیاستگذاری وام‌دهی این کشور، «لی جیاخیانگ» رئیس ادراه هوایپمایی چین و «لین‌ نیانخیو» معاون رئیس کل کمیسیون ملی و تعاون چین نیز دیدار کرد.

پیش ورود به پایتخت چین، وزیر کوبایی طی یک سخنرانی در جنوب شهر «شنزن» (جنوب شرقی چین) و در حضور ۳۰۰ نماینده از ۱۷۰ شرکت چینی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا صحبت کرد.

گفته می‌شود «مامیرکا» پس از سفر به «شنزن» توسط «خو‌ کین» شهردار این شهر جنوبی مورد استقبال قرار گرفت و طی مذاکراتی، طرفین ضمن گفت‌و‌گو در مورد نیاز هر دو طرف به توسعه بیشتر روابط دو جانبه، بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی «شنزن» و کوبا تاکید کردند.

۲۸ ژوئن (۷ تیرماه۹۴) سال جاری دو مقام بلند پایه چینی برای ایجاد همکاری‌های مشترک در زمینه‌های اقتصادی و نظامی در سفرهای جداگانه‌ای از کوبا دیدار کردند.

«یآنا نونیز» معاون وزیر تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری کوبا در این سفر اعلام کرد که «وانگ یانگ» معاون نخست‌وزیر چین و «ریکاردو کابریساس» معاون رئیس شورای وزیران کوبا توافق‌نامه‌ای در زمینه همکاری‌های اقتصادی و فنی امضا کردند که در آن از چین به عنوان یکی از شرکای استراتژیک کوبا در تکمیل برنامه‌های توسعه ملی این کشور در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ یاد شد.

از سوی دیگر «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا در دیداری با ژنرال «فانگ چانگ لانگ» معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین که بلندپایه‌ترین مقام نظامی این کشور نیز محسوب می‌شود، عنوان کرد که چین دوستی راسخ و قابل اعتماد برای کوبا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج