اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۹۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استقبال از اوراق گواهی طلا به جای سکه

در آخرین آماری که بانک مرکزی اعلام کرده خبر از رشد سه برابری تقاضاها برای اخذ گواهی سپرده بانکی به جای سکه داده است.

استقبال از اوراق گواهی طلا به جای سکه

هفت صبح: بعد از گذشت حدود دو هفته از واگذاری دور اول سکه های پیش فروش شده و سیاست بانک مرکزی در جایگزین کردن طرح های پیشنهادی به جای عرضه سکه، به نظر می رسد خریداران سکه های پیش فروش در مقابل این سیاست ها کوتاه آمده و منافع خود را در قبول یکی از طرح های جایگزین در عوض سکه های تحویلی دانسته اند، به طوری که در آخرین آماری که بانک مرکزی اعلام کرده خبر از رشد سه برابری تقاضاها برای اخذ گواهی سپرده بانکی به جای سکه داده است.

استقبال از اوراق گواهی طلا به جای سکه

داستان از آنجا شروع شد که با نزدیک شدن به اول اردیبهشت، یعنی زمان آغاز واگذاری دور اول تعداد ۴/۵ میلیون سکه بانکی، بانک مرکزی که می دید با عرضه گسترده این تعداد سکه، به دلدیل برهم خوردن عرضه و تقاضا قطعا قیمت ها در بازار دستخوش این عرضه قرار گرفته و سیر نزولی را طی خواهند کرد، هم به منظور جلوگیری از متضررنشدن خریداران سکه ها و هم کنترل کردن بازار آزاد، سه طرح را به خریداران سکه پیشنهاد کرد تا در عوض سکه های خود، یکی از روش های پیشنهادی را انتخاب نمایند.

از این سه طرح یک طرح آن همان عرضه سکه در موعد مقرر بود که خیلی مورد رضایت بانک مرکزی نبود اما دو طرح دیگر شامل اخذ گواهی سپرده بانکی با نرخ سود ۲۴ درصد و فروش سکه ها همزمان با تحویل به خود شعب بانک با قیمت کارشناسی روز بانک بود که در آن زمان خیلی مورد توجه خریداران سکه قرار نگرفت و این افراد بیشتر ترجیح دادند تا به همان روش سنتی عمل کرده و با متحمل شدن کمی ضرر سکه های دریافتی را در بازار به فروش برسانند.

با تاثیر گرفتن بازار ارز و سکه از عوامل سیاسی و اقتصادی که منجر به قرار گرفتن قیمت ها در شیب نزولی شد. دارندگان سکه های پیش فروش که در این مدت متوجه شده بودند طرح های مطرح شده از سوی بانک مرکزی حداقل اگر سودی کمتر از سود متعارف بازار دارد اما از ریسک کمتری برخوردار بوده و به عنوان یک منبع مطمئن همراه در دسترس هستند.

به همین دلیل توجه افراد به سمت این طرح ها معطوف شد به طوری که هم اکنون آمارها از رشد سه برابری تقاضای ثبت نام کنندگان برای اخذ گواهی سپرده بانکی به جای سکه ها خبر می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج