اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۴۱۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تقدیر از هفت بانوی هنرمند ایرانی

از هنرمندان هفت هنر در جشنواره فیلم و عکس مادر تقدیر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: قرار است در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر از هفت بانوی هنرمند در رشته های ادبیات، موسیقی، بازیگری، معماری ، بازیگری و مجسمه سازی تقدیر شود.

بر اساس این گزارش، ایران درودی در حوزه نقاشی، حریر شریعت زاده (همسر سالار عقیلی) در حوزه موسیقی، هنگامه قاضیانی در حوزه بازیگری، مهسا محبعلی در حوزه ادبیات ، ترانه یلدا در حوزه معماری و پریسا خضابی در حوزه مجسمه سازی مورد تقدیر قرار می گیرند.

همچنین بزرگداشتی برای شمسی فضل اللهی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون نیز برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی ۲۵ تا ۲۹ مردادماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلم نامه موافقت کرد.

بر اساس جلسه ۱۸ مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه "گونه نادر" به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی اسرافیل شیرازی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان فیلم داستانی کوتاه و یک عنوان مجموعه مستند نیز موافقت به عمل آمد.

رهنما: جای کار خوب برای تئاتر کودک و نوجوان خالی است

نمایش «پیرمرد و ببر» به نویسندگی و کارگردانی رضا بهرامی با حضور بهاره رهنما سفیر انجمن کودکان بیمار و هموفیلی و جمعی از علاقمندان در تالار هنر افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، شهرام کرمی رییس تالار هنر ضمن خوشامد به حاضران در این مراسم گفت: «هنرمند بودن ساده است، اما این که فردی بخواهد سفیر یک امر خیر و یک کار انسانی شود کار ساده‌ای نیست و گامی به جلو است. بابت کارهای خیرخواهانه‌ این هنرمند تشکر می‌کنم و به سهم خودم، این حضور رو به فال نیک می‌گیرم.»

همچنین بهاره رهنما با اظهار خرسندی از حضور در تالار هنر و اجرای آغازین این نمایش به نفع کودکان هموفیلی اظهار کرد: «در طی سال‌هایی که با کودکان هموفیلی در ارتباط بودم، بسیار آموختم. آنها بیشتر به من لطف کردند و انرژی خوب دادند و همیشه من کفه‌ ترازوم خیلی پایین‌تره. خدارو شکر می‌کنم که در این مسیر قرار گرفتم، مسیری که هر روز به من انگیزه می‌دهد.»

او بیان کرد: «من دهه‌ پنجاهی هستم، نسل ما لااقل در آن زمان کیهان بچه‌ها داشت، منظورم آن است که در آن زمان چیزهایی وجود داشت که می‌توانست جوابگوی ما باشد. به نظرم باید دست تک تک کسانی را که برای کودکان کار کودک می‌کنند را گرفت. تمام کارگردان‌هایی که کار کودک می‌کنند براحتی می‌توانند کار بزرگسال انجام دهند، کاری که شاید به لحاظ ظاهری اعتبار یا موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد. واقعا جای کار خوب برای تئاتر کودک و نوجوان خالی است، بر این اساس از مسئولین خواهش می‌کنم توجه بیشتری به این حوزه از تئاتر داشته باشند. باید حواسمان باشد که بچه‌های خوشحال آینده‌ خوشحال می سازد.»

رضا بهرامی کارگردان این نمایش نیز در سخنانی عنوان کرد: «امیدوارم حمایت‌های این چنینی برای کودکان بیشتر و بیشتر بشود، امروز تمام هزینه‌ای که از اجرای این نمایش حاصل می‌شود به انجمن حمایت از کودکان بیمار و هموفیلی تعلق می‌گیرد.امیدوارم که در هیچ جای دنیا جنگ و خشونت نباشد.امیدوارم روزگاری باشد که لبخند بر لبهای تمام بچه‌ها بوجود بیاد، چون شادی و خنده حق همه انسان‌ها است.»

تاکنون هنرمندانی چون دکتر عطاالله کوپال، دکتر روح‌الله جعفری و منوچهر اکبرلو به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره فیلم و عکس مادر

در آستانه برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس مادر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پیامی برگزای این جشنواره را فرصتی برای تکریم جایگاه و مقام مادر دانست.

متن پیام دکترحجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس مادر به شرح زیر است:

«جشنواره ملی فیلم و عکس مادر جشنواره تکریم مقام مادران است، تکریمی به بلندای جایگاه مادران ایران زمین.

مادرانی که ساده و بی ریا اما هنرمندانه و زیبا، شهامت، شجاعت، مهربانی، انسانیت، نوع دوستی، مردانگی و جوانمردی را در گوش فرزندان این سرزمین لالایی گفته اند.

مادران بلند همتی که در تمامی دشواریهای روزگار ، به پاکی و به تمامی، مادرانه، نسل فردای ایران زمین را در دامان پرمهر خود عزیز و بزرگ داشته اند.

پهنه پهنه این سرزمین ستاره باران است از حضور مادرانی که بزرگترین دانشمندان، متفکران، هنرمندان، پهلوانان، قهرمانان و دلیرمردان را مادرانه مادری کرده اند.

جشنواره تکریم این مادران باید جشنواره ای به بلندای قامت تمام فداکاریها و بزرگواریهای این مادران باشد.

جشنواره‌ای به بلندای جایگاه مادران ایران زمین»

پیش فروش نمایش " پا برهنه در پارک " آغاز شد

پیش فروش اینترنتی نمایش پا برهنه در پارک با ۳۳ درصد تخفیف آغاز شد.

نمایش پا برهنه در پارک اثر نیل سایمونبه کارگردانی هادی عامل از یکشنبه ۱ شهریور ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش هنرمندانی چون ارسطو خوش رزم ؛ محمد رضا ایمانیان ؛ لبخند بدیعی ؛ فهیمه تیام درویش و امیر اورعی به مدت ۷۰ دقیقه به ایفای نقش می پردازند .

از دیگر عوامل می توان به هدایت هاشمی ( تهیه کننده ) ؛ علی عامل هاشمی ( دراماتورژ ) ؛ پگاه ترکی ( طراح لباس و صحنه ) ؛ هادی آموزگار ( مجری طرح )؛ وحید میثاقی ( طراح پوستر و بروشور ) ؛ امین رضا اولیا، ماهگل کرامتی، آرین عزیزی( دستیار کارگردان ) ؛ البرز نبویان ( انتخاب موسیقی ) ؛ بهنام مالکی ( ساخت دکور ) ؛ نیما اقلیما ( ساخت تیزر ) ؛ محمدرضا ایمانیان ( مدیر تبلیغات ) ؛ هادی آموزگار ( عکاس ) ؛ سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و امور رسانه ای )اشاره کرد.

نمایش «پا برهنه در پارک» از ۱ شهریور ماه هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می‌رود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیط به سایت تیوال و گیشه نت مراجعه کنند.

فیلمبرداری «قیچی» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم ویدئویی «قیچی» اولین فیلم بلند کریم لک زاده به تهیه کنندگی احسان فولادی فرد به پایان رسید.

احسان فولادی فرد تهیه کننده فیلم درباره مراحل تولید اولین فیلم کریم لک زاده گفت: فیلمبرداری «قیچی» که اواسط تیرماه در جنوب کشور مقابل دوربین رفته بود هفته گذشته در تهران و با ضبط سکانس‌های مربوط به راه آهن به پایان رسید و طی روزهای آینده تدوین این فیلم توسط پویان شعله ور آغاز خواهد شد.

وی ضمن تکذیب برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر مجوز سینمایی این فیلم تاکید کرد: پروانه ساخت صادر شده برای این فیلم ویدئویی است ولی تمام تلاشمان را کردیم تا فیلمی در حد استانداردهای یک فیلم سینمایی تولید کنیم.

عباس غزالی، سروش صحت، بهزاد دورانی، محمدرضا داوودنژاد، رابعه مدنی، سونیا سنجری از بازیگران اصلی فیمل «قیچی» هستند.

همچنین رضا رزم،مونا محمود زاده، کمال هاشمی، فهیمه شریفی، افسانه صالحی، ستاره رضایی، امیرعلی خانی، هلیا لطفی، امیر بهادر و وحید حبیبیان نیز از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

فیلمبرداری اولین فیلم بلند کریم لک زاده با شرایطی کاملا متفاوت در جنوب کشور و جزیره هرمز انجام شده و گروه سازنده به نوعی در لوکیشن اقامت داشتند که تهران، قطار و جزیره نقاط اصلی فیلم «قیچی» به حساب می‌آیند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «قیچی» قصه شخصیتی را روایت می‌کند که از تهران گریخته و برای خروج از کشور به جنوب می‌رود.

عوامل فیلم «قیچی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: کریم لک زاده، دستیار کارگردان: حامد نجابت، برنامه ریز: توماج نورایی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، مدیر تصویربرداری: رضا عبیات، دستیاران تصویر: سجاد مرادیان، مجید خمیس آبادی، رضا صمدی، طراح صحنه و لباس: رضا رزم، عکاس: فاطمه فرجی، مشاور رسانه ای: احسان عباسی، دستیار صحنه: کامران شورجه، دستیار لباس: وحید کفراش، جامه دار: شبنم وحیدپور، گریم: حسنا خانمحمدی و حمید یوسف پورصیفی، صدابردار: هادی معنوی پور، مدیران تولید:محمد عزتخانی، احد محمد کرمی، مدیر تدارکات: امیر جعفری، دستیار تهیه کننده: محمد توکلی، آرشیو: سارا شهامت منش، جلوه های بصری: محسن خیرآبادی، تدوین: پویان شعله ور، تدارکات: حسین رحیمی، مجری طرح: آسیا صنعت فیلم، تهیه کننده: احسان فولادی فرد.

انتهای زمین در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «انتهای زمین» به کارگردانی ابوالفضل صفاری در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

یک صدوهفدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۶ مرداد به نمایش فیلم «انتهای زمین» به کارگردانی و نویسندگی ابوالفضل صفاری اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور کارگردان فیلم و دکتر بهزاد دوران جامعه شناس و منتقد سینما برگزار می شود.

در خلاصه داستان نخستین فیلم صفاری آمده است: حجت مردی میانسال است که از شمال با پای پیاده به جنوبی‌ترین نقطه ایران در کنار دریای عمان سفر کرده و آنجا ۱۷ سال دور از زندگی شهری سکنی گزیده است. او به عنوان یک فرد مشهور و رابینسن کروزوئه ایرانی شناخته شده، اما شخصیت‌هایی به وی سر می‌زنند که باعث بروز مشکل برای او می‌شوند

حجت‌الله قزوینی، شهاب فرضعلی، مسعود مهرگان، سعید معظمی، ابراهیم بحرالعلومی، بیژن سیفان، نیلوفر ادیب‌فر و وحید خدیر بازیگران، بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری، ابراهیم سعیدی تدوینگر، محمدرضا یوسفی صداگذار، شهرام غلامپور موسیقی، سیدداود اطیابی مدیر تولید، محمد عاشقی عکاس، مسعود اطیابی تهیه‌کننده و صفاری و علی‌اکبر فتوحی سرمایه‌گذاران «انتهای زمین» هستند.

فیلم «انتهای زمین» به کارگردانی ابوالفضل صفاری دوشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج