۲۳۴۲۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سخنان سرافراز درباره تحریم‌های رسانه‌ای

رئیس رسانه ملی گفت: با افزایش قدرت رسانه‌ای ایران در سطح بین‌المللی آمریکا، انگلیس و فرانسه به این نتیجه رسیدند شبکه‌های ایران را از ماهواره حذف کنند، اما چون این مسئله را پیش‌بینی کرده بودیم، راه‌های جایگزین در ماهواره و فضای مجازی و اینترنت را مورد توجه قرار دادیم.

خبرگزاری فارس: محمد سرافراز رئیس رسانه ملی در دیدار با وزیر اطلاع رسانی سوریه و هیئت همراه ضمن تأکید بر حمایت‌های رسانه‌ای از کشور سوریه گفت: در موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جبهه مقاومت هیچ تغییری حاصل نشده و با همان قدرت و قوت قبلی از جبهه مقاومت حمایت می‌شود.

رئیس صدا وسیما با اشاره به تحریم‌‌هایی که تا کنون بر مردم و کشور ایران تحمیل شده است، تصریح کرد، با مقاومت مردم در دوران تحریم و حتی در زمانی که تحریم‌ها تشدید شده بود، دشمن کاری از پیش نبرد. از جمله تحریم‌های آن‌ها، تحریم رسانه‌ای بود، در واقع با افزایش قدرت رسانه‌ای ایران در سطح بین‌المللی و گسترش انتشار پیام ایران در دنیا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه و شرکت‌هایی که خدمات ماهواره‌ای اجاره می‌دادند، به این نتیجه رسیدند که شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران را از ماهواره حذف کنند، اما چون این مسئله را پیش‌بینی کرده بودیم، راه‌های جایگزین در ماهواره و فضای مجازی و اینترنت را مورد توجه قرار دادیم.

سرافراز با اشاره به بهره‌گیری رسانه ملی از کمپین‌های تبلیغاتی در دفاع از خود یاد آور شد: راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در کشور‌های غربی برای اینکه دنیا بداند غربی‌ها چقدر با آزادی رسانه‌ها و بیان مخالف هستند، از دیگر فعالیت‌های رسانه ملی علیه تحریم رسانه‌ای بود. وی یادآور شد: بر اثر تحریم‌ها، شبکه‌های صدا وسیما از جهت پوشش ماهواره‌ای دچار مشکلاتی شدند، اما اجازه ندادیم هیچ‌وقت قطع شوند. در واقع به شکل قدرتمند و گسترده‌ای از طریق فضای مجازی، پخش شبکه‌ها ادامه پیدا کرد، به همین دلیل وقتی متوجه شدند که نمی‌توانند به اهدافشان برسند و تحریم‌ها اثری ندارد، تا حد زیادی تحریم‌های رسانه‌ای را برداشتند.

رئیس رسانه ملی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد، اظهار داشت: به دنبال توافقات هسته‌ای، هر دولتی برداشت خود را از این توافقات خواهد داشت و در داخل کشور نیز این توافق در مسیر قانونی و بررسی ابعاد آن قرار گرفته است، همانطور که در آمریکا نیز مورد بررسی است و مخالفین جدی دارد و اکثریت کنگره با آن مخالف‌اند.

محمد سرافراز در ادامه یادآور شد: دولت آمریکا اکنون چنین القاء می‌کند که به دنبال این توافق، توافقات منطقه‌ای نیز شکل می‌گیرد که از آن جمله مقابله با تروریست است که البته مقصود آن‌ها تضعیف جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به موضع رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه در موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از جبهه مقاومت هیچ تغییری حاصل نشده است، اظهار داشت: با همان قدرت و قوت قبلی از جبهه مقاومت حمایت می‌شود.

رئیس صدا وسیما با بیان اینکه در سوریه نیز همانند جنگی که در ایران به راه انداخته بودند، این جنگ را آغاز کردند، اما چون در بخش نظامی موفق نشدند، برنامه‌ریزی کرده‌اند و دخالت بیشتر و مستقیم عوامل بیرونی و کشورهایی چون ترکیه را رقم زده‌‌اند. وی با تأکید بر ادامه همکاری‌های رسانه‌ای بین ایران و سوریه، افزود: باید وظیفه رسانه‌ای و تبیینی و افشا‌گرانه خود را با قوت ادامه دهیم و امیدواریم که دشمنان در این مرحله نیز به اهدافشان نرسند.

وی تصریح کرد: صدا وسیما تا امروز تلاش گسترده‌ای را برای پوشش اخبار جنگ سوریه و تحولات منطقه داشته است تا جایی که چند نفر از خبرنگارانمان در این مسیر شهید و یا مجروح شده‌اند.

سرافراز با بیان اینکه جبهه گسترده رسانه‌ای در مقابلمان قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد که همچنان به رسالت تاریخی خود ادامه دهیم و آماده‌ایم که همکاری‌های خود را نیز گسترش دهیم. رئیس رسانه ملی یادآور شد: در گذشته نیز صحبت‌هایی برای همکاری رادیو و تلویزیون‌های دو کشور از جمله تولیدات رسانه‌ای و ساخت سریال شده بود که اکنون نیز آمادگی داریم تا این همکاری‌ها را افزایش دهیم. دکتر سرافراز با تأکید بر اینکه در گذشته نیز دانشگاه صدا وسیما پذیرای دانشجویان سوری بوده است گفت: هم‌اکنون نیز آمادگی داریم آموزش لازم را برای نیروهای رسانه‌ای کشو سوریه داشته باشیم. وی با اشاره به موفقیت‌های رسانه ملی در حوزه تکنولوژی رسانه‌ای، آمادگی صدا و سیما را در آموزش در بخش‌ فناوری، دیجیتال و فضای مجازی اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج