adexo3
۲۳۴۶۶۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دومین موج امید در صنعت هواپیمایی ایران

در آخرین سال دولت دهم، یکی از عجیب ترین عزل و نصب های تاریخ هواپیمایی ایران رقم خورد. علی عابدزاده، یکی از کهنه کارترین مدیران صنعت هوانوردی کشور از مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان برکنار شد و در کمال شگفتی فردی که سابقه ای در مدیریت هوایی نداشت، به جای او نشست.

پول نیوز: در آخرین سال دولت دهم، یکی از عجیب ترین عزل و نصب های تاریخ هواپیمایی ایران رقم خورد. علی عابدزاده، یکی از کهنه کارترین مدیران صنعت هوانوردی کشور از مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان برکنار شد و در کمال شگفتی فردی که سابقه ای در مدیریت هوایی نداشت، به جای او نشست.

مدتی بعد از این جابجایی، سانحه پشت سانحه در هواپیمایی آسمان رخ داد و کار بدانجا رسید که برخی مدیران این ایرلاین که می دانستند چه وضعیت نابهنجاری در ایمنی پروازهایشان وجود دارد خود و خانواده هایشان با هواپیماهای خودشان سفر نمی رفتند تا آن که آن مدیر نورچشمی نیز رفت و اوضاع بهبود نسبی یافت.

این در حالی بود که در دوران مدیریت عابدزاده بر آسمان که حدود ۲۵ سال طول کشید، این شرکت یکی از ایمن ترین و کم سانحه ترین خطوط هوایی ایران بود.

عابدزاده بعد از آن ، راهی هواپیمایی معراج شد و هر چند مدام نامش به عنوان کاندیدای سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عاملی هما و ... مطرح بود ، اما به دلایل متعددی از جمله سیاسی کاری های تحمیلی بر صنعت هوایی ایران، نتوانست وارد گود شود.

او از جمله مدیران صنعت هوایی ایران است که هم تحصیلاتش مرتبط با این رشته است و هم تمام عمر کاری و تخصصی اش را در این حوزه گذرانده است و بر خلاف سنت مألوف بسیاری از مدیران وطنی، از این شاخه به آن شاخه نرفته است.

سرانجام ، روز ۲۵ مرداد ۹۴، هیات دولت، کاری که باید سال ها قبل انجام می شد را انجام داد و عابدزاده را به ریاست سازمان هواپیمایی کشور منصوب کرد.

این انتصاب از دو منظر حائز اهمیت استراتژیک است: اول آن که فردی از میان فعالان صنعت هوانوردی ایران به رأس این هرم گمارده شده است، فردی که که هم بدنه این صنعت او را در سطحی بسیار عالی قبول دارد و هم ریزه کاری های مدیریتی و فنی این صنعت را می شناسد و راهکاری علمی، تجربی و عملیاتی برای مشکلات عدیده این صنعت دارد.

دومین نکته نیز ناظر بر ارتباطات وسیع عابدزاده در سطح بین المللی و اعتبار شخص او در مجامع جهانی هوانوردی است.

او به عنوان یکی از قدیمی ترین مدیران هوایی ایران، در طول قریب به سه دهه گذشته، ارتباطات بسیار خوبی را با اشخاص حقیقی و حقوقی صنعت هوانوردی در منطقه و جهان برقرار کرده و چهره ای خوشنام و شناخته شده در این عرصه است که در جهان هوانوردی، او را به اسم می شناسند.

این ویژگی منحصر بفرد می تواند در دوران جدید که انتظار می رود سایه تحریم ها کمرنگ تر شود، به عنوان یک کاتالیزور قابل اعتنا ، در جبران عقب ماندگی های تاریخی صنعت هوایی کشور عمل کند و به اصلاح سریع تر اوضاع بینجامد، هر چند که نه از او و نه از هیچ کس دیگری انتظار معجزه نیست.

انتصاب علی عابدزاده به سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، بی هیچ تردیدی یکی از درست ترین انتصاب ها در ایران است و بعد از خبر آزادسازی فروش هواپیماهای مسافری به ایران (که البته هنوز عملیاتی نشده)، دومین موج امیدواری را در این صنعت به وجود آورده است .

امید که ثمرات شیرین این انتصاب نصیب مردمی شود که سال هاست رنج تحریم های صنعت هوانوردی و هزینه های گزاف و گاه غیر قابل جبران آن را به دوش کشیده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدي

      با سلام به نظر مي رسد نويسنده اين مطلب شناخت كافي از فرد منصوب و نيز عملكرد وي در شركت آسمان و تخصص و دانشش در اين حوزه ندارد، يكي از بدترين سوانح هوايي كشور كه بعد از ٢٠ سال پرونده آن هنوز مفتوح است سانحه سقوط و متلاشي شدن هواپيماي فوكر آسمان در آسمان اصفهان در بيستم مهر ٧٣ ودر دوره أوج مديريت ايشان اتفاق افتاده، خروج هواپيما از باند مهراباد در تاريخ سيم شهريور ٧٢، برخورد هواپيما به حصار فرودگاه خارك به هنگام فرود ١١/١١/٧٣ ، خروج از باند هواپيماي آسمان در فرودگاه شيراز درتاريخ ٢٠/٧/٧٤ گوشه اي از سوانح و حوادث جدي دوره مديريت ايشان است چطور ادعا كرده ايد يكي از أيمن ترين دوران را داشته است، تخصص ايشان چيست و كدوم مدرك تخصصي هواپيمايي را دارد كه مدعي شده ايد، در اين ارتباط لطفا مدرك ايشان را منتشر كنيد، ضمنا در ارتباط با ايشان و جريان انجمن اسلامي هاي بعد از انقلاب كه سكوي پرش مديريتي افرادي چون ايشان شده كمي تحقيق بيطرفانه بد نيست، نويسنده محترم ، كسي كه به زبان خارجي نمي تواند صحبت كند چگونه شخصيت بين المللي است، يك مقاله اي يك سخنراني از وي در محافل بين المللي اگر هست براي اطلاع ملت آدرس دهيد، اولين شغل وي ميدانيد در هواپيمايي چه بوده از خودش سوال كنيد و بنويسيد، زمانش هم دوره رياست آقاي صمديان رييس وقت سازمان هواپيمايي است، با آقاي شاهنگيان مديرعامل وقت آسمان چه كرده اند با شب نامه هاي انقلابي وإيراد به پوشش و تيغ زدن ريش و ....، پرونده خريدهاي آسمان توسط شركت همقطاران ( شركت برادر معاون خود و ...) در فرانسه و دهها نقطه تاريك ديگر همه از كرامات اين اميدآفرين به تيتر شماست، عزيزان غلبه سنت گرايان سياسي و محفلي باز هم دولت منتخب متولي تدبير و اصلاح مبتني بر دانش و سلامت و پاكدستي را گول زد و دور نيست كه هزينه هاي اين انتخابها را ملت و دولت بپردازد،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج