اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۵۹۱۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حجاج این کشور ۵۰ سال در نوبت‎ می‎مانند

نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان حج این کشور متهم به فساد مالی است روز دوشنبه از اختصاص ۷ هزار رینگیت (یکهزار و ۷۰۰ دلار) یارانه برای هر حج گذار در این کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان حج این کشور متهم به فساد مالی است روز دوشنبه از اختصاص ۷ هزار رینگیت (یکهزار و ۷۰۰ دلار) یارانه برای هر حج گذار در این کشور خبر داد.

نخستین کاروان حجاج مالزی شامل ۲۷۰ زائر از ۲۲ هزار سهمیه این کشور در سال جاری روز دوشنبه عازم مدینه منوره شد و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در آیین اعزام این زائران اعلام کرد که دولت برای هر فرد در مناسک حج ۷ هزار رینگیت (یکهزار و ۷۰۰ دلار) یارانه اختصاص می دهد.

هزینه هر مالزیایی برای سفر حج واجب ۹ هزار و ۹۸۰ رینگیت است. براساس آمار دولت مالزی هزینه واقعی این سفر ۱۶ هزار رینگیت است که مابقی آن را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.

پرداخت یارانه حج از سوی دولت مالزی برای انجام سفر حج یکی از پرهزینه ترین یارانه های پرداختی به مردم این کشور است.

نجیب بار دیگر در حالی یارانه حج را مطرح کرد که متهم به فساد مالی است. خرید زمینی به منظور ساخت یک برج توسط سازمان حج مالزی نیز چندی پیش باعث شد برخی از ثبت نام کنندگان زیارت خانه خدا، هزینه پرداختی برای انجام مناسک حج را پس بگیرند.

گزارش رسانه های مالزی نشان می داد سازمان حج این کشور (تابونگ حاجی) با پرداخت ۱۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رینگیت (حدود ۴۶ میلیون دلار) اقدام به خرید زمینی از شرکت توسعه استراتژیک مالزی موسوم به 'وان.ام.دی.بی' کرده است .

وان.ام.دی.بی که با مالکیت دولتی و با هدف اقداماتی به منظور توسعه بلندمدت مالزی از طریق همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۰۸ تشکیل شد، اکنون متهم به بدهی ۱۱ میلیارد دلاری است و نجیب تون رزاق نخست وزیر متهم اصلی است.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در سازمان حج مالزی ثبت نام کرده اند در انتظار رسیدن نوبت خود برای انجام مناسک حج هستند.

'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیری مالزی پیش از این گفته بود متقاضیان حج واجب در مالزی که پیش از این ثبت نام کرده اند با توجه به سهمیه ها برای مشرف شدن به حج باید ۵۰ سال صبر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج