adexo3
۲۳۶۹۸۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش خفیف قیمت مسکن در کشور

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت معاملات زمین و مسکن در سال ۹۳، از کاهش خفیف قیمت مسکن در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ خبر داده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت معاملات زمین و مسکن در سال ۹۳، از کاهش خفیف قیمت مسکن در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ خبر داده است.

مرکز آمار در این گزارش ضمن اعلام اطلاعات مربوط به حجم معاملات و قیمت زمین و مسکن طی ۶ ماه دوم سال ۹۳ در کشور، متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک طی نیمه دوم سال گذشته را معادل یک میلیون و ۴۹۱ هزار تومان اعلام کرده است.

این آمار در مقایسه با نیمه اول سال ۹۳، به میزان ۳/ ۴ درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (نیمه دوم ۹۲) برابر با ۲/ ۵ درصد افزایش داشته است.

با اعلام آمار مربوط به نیمه دوم سال ۹۳ از حجم و قیمت معاملات زمین و مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی طی یک‌سال ۹۳، برابر با یک میلیون و ۴۶۶ هزار تومان بوده که پیش از این، این آمار در سال ۹۲، یک میلیون و ۵۰۶ هزار تومان اعلام شده بود. به این ترتیب، قیمت مسکن در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۲، کاهش خفیفی را به میزان ۶/ ۲ درصد تجربه کرده است.

این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد، در نیمه دوم سال ۹۳، در مقایسه با دوره مشابه (نیمه اول ۹۳) سطح قیمت‌ها نه تنها کاهشی نبوده بلکه ۳/ ۴ درصد هم افزایش داشته است. مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد که بیشترین آن با سه میلیون و ۵۱۵ هزار تومان مربوط به استان تهران و کمترین آن معادل ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان در استان کهکیلویه و بویر احمد بوده است. همچنین، متوسط قیمت خرید وفروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های مسکن در نیمه دوم سال ۹۳، معادل یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره قبل (نیمه اول سال ۹۳)، ۳/ ۲ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل (نیمه دوم ۹۲)، ۶/ ۱ درصد کاهش داشته است.

بر مبنای این گزارش، متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور برابر با ۶ هزار و ۹۳۴ تومان بوده است که نسبت به نیمه اول سال ۹۳، برابر با ۶/ ۲ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل، معادل ۸/ ۱۲ درصد افزایش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فكر كنم ما در نيمه سال 94هستيم!!!!
      ظاهرا آمار ها با بيش از يك سال تاخير ارائه ميشه

    • حسين

      کاهش قیمت مسکن به خصوص در شهر هایی مثل تبریز بالای 100درصد بوده

    • بدون نام

      فكر كنم ما در نيمه سال 94هستيم!!!!
      ظاهرا آمار ها با بيش از يك سال تاخير ارائه ميشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج