adexo3
۲۳۷۷۲
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

خاله شادونه از خسرو معتضد شکایت کرد

داود کرمی وکیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور خاله شادونه در شهرستان خرمدره از شکاست ملیکا زارعی (خاله شادونه) از خسرو معتضد خبر داد.

خبرآنلاین: داود کرمی وکیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور خاله شادونه در شهرستان خرمدره جزئیات این حادثه را تشریح کرد.


اکنون ۵ روز از حادثه تلخ و تاسف بار کشته شدن ۳ تن از کودکان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از کودکان شرکت کننده در مراسم جشنی که اشک را جایگزین شادی کرد، گذشته است.

واقعه اندوهناکی که از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته و هر کسی از ظن خود بنا بر رسم پیشین که متاسفانه دیگر اکنون نهادینه شده است در خصوص ماجرا و حواشی آن اظهار نظر کرده و قبل از تحقیق و بررسی از سوی مراجع زیربط، علت حادثه و عاملان احتمالی آن را در رسانه‌های خبری و ملی به اقصی نقاط جهان مخابره کردند.

برنامه گذار مراسم جشن در ساعات اولیه واقعه بازداشت گردیده و مجری (سرکار خانم ملیکا زارعی) آن نیز که پس از۴۰ دقیقه از پایان مراسم در مسیر راه بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود بر اثر تالمات روحی ناشی از کشته شدن کودکانیکه ۱۶ سال از عمر خود را صرف شادی آنها کرده، در طول این ۵ روز در بستر اندوه قرارگرفته و نیز بدلیل عدم اطلاع از جزئیات اجرائی مراسم که هیچ نقشی در آن نداشته است، امکان دفاع از خود را نداشته و اطرافیان وی نیز بنا به توصیه و تاکید بنده که در طول عمر حرفه‌ای وکالت، همواره موکلین را از ورود به عرصه رسانه‌ای کردن موضوع پرونده قضایی منع نموده و خود نیز هرگز در این مسیر نیفتاده و همواره تابع تصمیمات و آراء قضائی بوده و بر نتایج حاصله احترام گذاشته‌ام از ورود به عرصه اطلاع رسانی پرهیز نمودند.

اما متاسفانه آنچه در این چند روز در عرصه رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب گذشت، اطلاع رسانی یکطرفه و یکسویه‌ای بود که نوک پیکان مسئولیت را به سوی برنامه گذار مراسم نشانه رفت. وی که بدلیل بازداشت، امکان دفاع از خود را نداشته و مجری مراسم نیز براساس آنچه در بالا اشاره شد به عرصه رسانه جهت دفاع از خود و برنامه گذار برنامه‌اش ورود پیدا نکرد لذا علیرغم اطلاعات غلط و بی اساس منتشر شده، عده زیادی در جهت دفاع از هنرمند محبوب خود پرداختند و ضمن تسلی و دلداری، ایشان را به صبر و تحمل دعوت کردند اما برخی از رقبای برنامه محبوب خاله شادونه، حسودانه تلاش کردند در خلاء حضور ایشان و تبلیغات ناجوانمردانه صورت گرفته، پای خود را جای برنامه محبوب وی بگذارند و عده‌ای معدود نیز نوک پیکان حمله را به سوی وی نشانه رفتند.

اما آنچه مرا وادار کرد تا به این سکوت خبری پایان داده و علیرغم میل باطنی و از روی اضطرار لب به سخن بگشایم، مطالعه تاسف بار مطلبی بود که از سوی یک به اصطلاح تاریخ نگار در یکی از روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت درج شده بود. همواره شنیده‌ایم مرض هر تحقیقی پیشداوری، غرض ورزی و یا جانبداری است و برای من عجیب بود که یک به اصطلاح تاریخ نگار مدعی اینچنین بیرحمانه و غرض ورزانه از برخی عبارات و کلمات که در شان حتی یک دانشجوی ترم اول تاریخ نیز نیست، عیار انصاف خود را در عرصه تاریخ نگاری به محک بگذارد.

اینجا دیگر سکوت، همدستی برای کشتن حقیقت بوده و تقویت جبهه مغرضان وکینه توزان. لذا بر آن شدم بر اساس اسناد و مدارکی که از روند برگزاری مراسم موجود است و تصاویر آنها در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است اطلاعات مستندی در اختیار مشتاقان حقیقت قرار دهم تا بیش از این با جلوگیری از رسانه‌ای کردن اسناد مربوط به حادثه، موجبات ظلمی که بر موکلین می‌رود را فراهم ننمایم.

سرکار خانم ملیکا زارعی از سن ۹ سالگی مجری برنامه کودک بوده و در طول ۱۶ سال مجریگری خود، به اندازه‌ای در بین کودکان و حتی والدین آنها محبوب است که کمتر کسی است که از آوازه شهرت وی بی خبر باشد، بر این اساس همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط ارگان‌های مختلف انقلابی، دولتی و غیر دولتی از ایشان مثل سایر هنر مندان دیگر جهت برگزاری مراسمات دعوت بعمل می‌آید.

از شهرداری گرفته تا نیروی مقاومت بسیج، وزارت کشور، نیروی هوایی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، نیروی دریایی، موسسه خیریه محک و.....در تهران و شهرستان‌ها از ایشان در طول دوران مجریگری‌اش دعوت بعمل آمده است.

موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیز از سال ۸۵ تا حال با حضور ایشان حداقل ۱۰۰ برنامه در شهرستان‌های مختلف کشور برگزار نموده‌اند و با موسسه صدای آریای وطن (برنامه گذار جشن خرمدره) نیز حداقل ۳۰ برنامه موفق با حضور خاله شادونه با موفقیت کامل برگزار شده است که برنامه خرمدره نیز در راستای برگزاری جشن‌های مورد اشاره در دستور کار موسسه آریای وطن قرار گرفته و پس از پیگیری‌های لازم و اخذ مجوزهای قانونی از سوی مراجع زیربط از ایشان (خانم ملیکا زارعی) برای اجرای برنامه دعوت بعمل آمده و ایشان نیز صرفا مجری برنامه بوده و هیچ نقشی در روند اجرایی برنامه نداشته‌اند.

در راستای اجرای برنامه جشن، حسب اسناد و مدارک موجود، اقدامات زیر از سوی مدیریت شرکت صدای آریای وطن و مراجع مربوطه انجام شده است.

۱- در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۱ بنا به تقاضای شرکت صدای آریای وطن با مدیریت آقای امین تدین برای اجرای برنامه جشن کودک با حضور سرکار خانم ملیکا زارعی (خاله شادونه) مجوز اجرای برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره به شماره ۱۵۷/۹۱/ف صادر گردیده است.

2- در تاریخ 17 اردیبهشت 91 طی نامه شماره 623/14/4727 از طرف فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار)، تصویر درخواست مدیریت شرکت آریای وطن به انضمام مجوز صادره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هماهنگی های لازم به نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ارسال گردیده است.

۳- در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۱ طی قراردادی فیمابین آقای امین تدین (برنامه گذار جشن کودک) و نمایندگی بیمه ایران، سالن محل برگزاری جشن مذکور تا ظرفیت ۳۵۰۰ نفر برای پرداخت خسارات جانی منعقد گردیده است.

4- در تاریخ 20 اردیبهشت ماه 91 مبلغ 4 میلیون ریال، جهت برقرای نظم و امنیت مراسم طی یکفقره فیش به شماره 58479 به حساب فرماندهی انتظامی شهرستان خرمدره در موسسه مالی، اعتباری قوامین واریز گردیده است.

۵- النهایه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۱ طی نامه شماره ۷۰۹/۲۳/۴۷۲۷ (دومین نامه) از سوی فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار) خطاب به اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره، اجرای برنامه جنگ شادی از نظر فرمانداری مذکور بلامانع اعلام گردیده است.

6- تعداد 2750 فقره بلیط، توسط مراکز فروش اعلام شده از سوی شرکت صدای آریای وطن به فروش رسیده، تعداد 200 فقره نیز در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری خرمدره جهت مهمانان اداری قرارگرفته که با جمع آمارهای مذکور حدود 2950 فقره بلیط (تقریبا معادل ظرفیت اسمی سالن مراسم) در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

• اکنون پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره تشکیل شده که با تلاش شبانه روزی ماموران محترم آگاهی شهرستان و استان و بنا به اطمینانی که به دستگاه محترم قضایی و نیز عوامل محترم قضایی استان اعم از رئیس کل محترم دادگستری استان، رئیس محترم دادگستری شهرستان خرمدره، دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و بازپرس محترم پرونده وجود دارد، یقین داریم که مسیر پرونده در مجرای قانونی قرار گرفته و با استفاده از اسناد و مدارک موجود در پرونده و با بکارگیری کارشناسان زبده در این خصوص، مسببین اصلی حادثه شناسایی و برخورد قانونی لازم با آنها صورت خواهد گرفت لذا از اظهار نظر در خصوص علت حادثه تا اعلام نظر مراجع زیربط پرهیز مینمایم.

• از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خاطر موضع خوبی که در جهت آزادی موکل از بازداشت گرفتند، نهایت سپاسگزاری را داشته و امیدواریم مسئولان سیاسی شهرستان و استان نیز با مواضع قانونی توام با تدبیر و پرهیز از پیشداوری عجولانه در جهت از بین بردن التهاب رسانه‌ای کاذبی که بصورت یکطرفه علیه برگزارکنندگان مراسم جشن بوجود آمده است، تلاش نمایند.

• از خداوند متعال برای بازماندگان کودکان معصوم در گذشته، در جهت تحمل مصیبت عظیم وارد شده بر آنها، صبر و برای تاریخ نویسان واقعه نیز اندکی انصاف و پرهیز از غرض ورزی و پیشداوری مسئلت دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرواز رابه خاطربسپار

      وتقعاتاسف باربودامیدوارم خداوندبه خانواده های کودکان صبربده

    • maryami

      واقعا متاسفم واسه مسئولین بی کفایت باید عذاب بکشید هرچند میدونم عین خیالتون نیست امیدوارم محاکمه بشید هرچند چشمم اب نمیخوره

    • تبسم

      توهين كردن از هيچ انسانى پذيرفته نيست به خصوص كسى كه داعيه فرهنگى هم داشته باشه،خدا زبان رو به انسان داده براى صحبت كردن با استفاده از شعور انسانى نه اينكه هر چه رو كه در اولين مرحله به ذهنمون ميرسه بگيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون توهین نکردند واقعیت را گفتند

    • بدون نام

      کی بود کی بود من نبودم !!!! حرف حساب هم بزنی شکایت می کنند !!!! اصلا مقصر بچه ها بودند !!!!!! مادرانشان بودند !!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • فاران

        ناشناس عزیز ، موافقم
        از امروز همه به فکر تبرئه کردن خود هستند و ظاهرا" به گفته شما مادران و بچه ها بیشتر مقصرند !!!

    • hamid hrh

      in agha dar barname haye televisiunish ham inghadr
      moghrezane natije giri mikone
      ke bia o bebin
      khoda mojazate mosabebin ro bede

    • سارا

      آبرو هر آدم فرهنگی رو برده
      انگار قراره این خوشش بیاد از برنامه ای که برای بچه ها پخش میشش از سن و سالش خجالت نمیکشه

    • کنستانتین

      اینجا که چیزی در مورد متن نامه آقای معتضد نوشته نشده بود. رفتیم سرچ کردیم و نامه رو خوندیم و الحق دلمان خنک شد. در یک کلام باید بگم که آقای معتضد خوب گفتند ، ولی کم گفتند.حالا من خیلی هم طرفدار این آقای معتضد نیستم. ولی در این یک مورد انگار حرف های همیشگی خودم رو در کلام ایشان میشنیدم.
      این مساله ارتباطی به این نداره که ما چند ساله ایم و در چه موقعیتی.همه ما فرق یک کار خنک و لوس و بدون هیچ گونه خلاقیت رو با یک کار خلاق و اصیل تشخیص میدیم.این مساله ای تنها مربوط به بچه ها نیست. بچه ها بر عکس آنچه که ما فکر میکنیم می فهمند و برنامه هایی نظیر خاله شادونه و پورنگ و ململ و...تنها توهینی مستقیم به شعور بچه هاست.کما اینکه من همیشه به بچه های کوچک فامیل و به پدر و مادرهاشون میگم که سعی کنند این جور برنامه ها رو نبینند، چرا که - به اصطلاح خودم- عقل شون کم میشه :دی . این شوخی نیست و متاسفانه حقیقتیست. این دقیقا همان چیزیست که چندی پیش آقای میکاییل شهرستانی هنرمند تئاتر در یک برنامه تلویریونی فرمودند:" ما با کارهای نازل و سطح پایین سلیقه مخاطب رو پایین میاریم و متر اندازه گیری مخاطب رو کوچک میکنیم و نهایتا سطح فکر مخاطب رو ". پس نفرمایید که این برنامه برای کوچکتر ها ساخته شده و بزرگترها صلاحیت نظردهی رو ندارند.اکثر بچه های نسل ما(دهه شصت) در پایان دوره راهنمایی کتاب های زیادی خونده بودند(و آن زمان اکثرا آثار ژول ورن و و دیکنز در بورس بود). فیلم های خوب زیادی دیده بودند و موسیقی های خوبی شنیده بودند- البته اینها همه نسبی بود- و کلا اطلاعات عمومی خوبی داشتند و این همه به مدد تاثیر برنامه هایی ریزی هایی بود که چه در خانه ، چه در مدرسه و چه در رسانه ها انجام میشد برای تربیت کودکانی باهوش تر و با سطح معلومات وسیع تر. و من به عنوان کسی که به هر حال چیزکی از چیزهای هنر میدونم سالهاست با نگرانی شاهد فروریزی و فروپاشی و به ابتذال کشیده شدن همه عناصر فرهنگی در خانواده ها ، رسانه و جامعه هستم. و به این دلیل باید بگم که آقای معتضد حق دارند(کاری به ادبیات ایشان ندارم ، هر چند واقعا حرف دل من بود ، اما شاید نه حرف زبان و قلم من).از طرفی در برگزاری این برنامه اشتباه پشت اشتباه صورت گرفت. و ایشان حق دارند که :" نوگلان زیبا و نوشکفته و دوست داشتنی که در سراسر جهان مورد علاقه و احترام مردم اند در اینجا یا مورد آزارهای سادیستی قرار می گیرند و ..."ببینید بچه های نسل ما رو!!! که بعد از این همه چوب دستی ستاره دار به دست گرفتن ها و جادوگری کردن ها و بالا و پایین پریدن ها و جیغ زدن های امثال خاله شادونه و پورنگ و قناد، هنوز حتی یاد نگرفتند که از یک در چطور باید خارج شد(خود من یک بار در متروی همین مملکت شانس بالایی آوردم که ضربه مغزی نشدم...یعنی مهارت بالایی به خرج دادم!!! و این است تاثیر تربیت های خاله شادونه ای و پورنگی...نفرمایید این چه ارتباطی داشت؟) و حالا دیگر پشیمانی را چه سود...؟ حداقل امیدوارم دیگه شاهد پخش چنین برنامه های زننده و شرم آوری نباشیم

    • محیا

      خیلیم حرف خوب و درستی زده
      چون حقیقتو گفته تلخ بوده. من که کاملا باهاش موافقم. چه هنری داشت این خاله شادونه. خیلیم حرفای آقای معتضد خوب و اساسی بوده.
      خدا به خانواده های این کوچولوها صبر بده. و مسببین رو هم مجازات کنه.

    • محیا

      من با نظر کنستانتین عزیز کاملا موافقم
      امیدوارم این اتفاق تلخ تلنگری باشد برای برنامه سازان.

    • سلمان

      حرف همتون درسته. برنامه های کودکان سطحی و بی معنی هست اما دلیل نمیشه تو این ماجرا انگشت اشاره به سمت این خانوم باشه ! هر چه قدر هم در اجرای برنامه هاش کوتاهی داشته باشه دیگه دلش نمیخواسته که بچه ها کشته بشن! مسائل رو با هم قاطی نکنید! اگه بخواین از برنامه های تلویزیون ایراد بگیریم همش پر از ایراده . مگه سریال هاو اخبار و برنامه های به اصطلاح فرهنگیش چه تعریفی داره که برنامه کودکش داشته باشه! همش سطح پایینه.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        سلام به همه ی دوستان
        من با نظر اقا سلمان موافقم
        ایشالا خدا به خانواده هاشون و همچنین خانم زارعی صبر بده

    • nila

      با سلام
      به نظر من خاله شادونه یکی از مقصرین این حادثه است چون میتونست با همون صدای جیغش یه جیغ بزنه که دونه های خاله شادونه حالا اروم یکی یکی از در برید بیرون هممممم؟؟
      اهم بله که اهم
      مگه برا بچه ها معروف نشده خوب باید یعنی باید برا اون همه اذدحام کودکان شیرین صبر میکرد تا بچه ها یکی یکی برن بیرون کجاا دوید اول خودش یه دو اختصاص داد به خودششش

    • بدون نام

      ازحرفهای معتضد خیلی خوشم اومد ایشون حقیقتو گقفتن حقیقتم تلخه

    • محمد جواد

      شما خودتان در متنتان "از دفاع از خود و "پیش داوری" سخن راندید. شما خودتان میگوئید در طول عمر حرفه‌ای وکالت، همواره موکلین را از ورود به عرصه رسانه‌ای کردن منع نموده اید. اما ما که در این نوشته ی شما نفهمیدیم آن تاریخ نگار چه گفته است. و ایشان هم این جا که رسانه ی ملی است از خودش نمی تواند دفاع کند.به نظر من شما کاش اول گفته او را ذکر می کردی بعد مدارکت را ارائه می دادی تا ببینیم چه ارتباطی به هم دارند. به علاوه این عبارت "یک به اصطلاح تاریخ نگار " عبارت خوب و سازنده ای نیست. من اول به خودم می گویم کاش جوری باشد که اگر ما سخنی می خواهیم بگوئیم گزنده و مخرب نسخن نگوئیم و همیشه مشکلات و مسائل را به سمت سازندگی و خیر و صلاح سوق دهیم.

    • منتقد

      خدا وکیلی هر چی تو این صفحه نوشته شده یه مشت اراجیف محض با کلمه های قلمبست خاک بر سرتون

      پاسخ ها

      • oo

        منفی - خودسر - بی ادب !!!!!!!!

      • بدون نام

        حد اقل بقیه تونستند 4 تا کلمه قلمبه سلمبه قاطی اراجیفشون کنند. شما چی؟نتونستید؟

    • نرگس

      وكيل محترم ايشان چرا به اين اشاره نكرده اند كه بجاي 3000 بليط 4000 بليط فروخته شده و مادران را طي اجراي برنامه از فرزندانشان جدا نكرده اند؟
      چرا خاله دوست داشتني قبل از همه سالن را ترك كرده و حتي سعي نكرده اين بچه هاي بيگناه را راهنمايي كند ؟
      و هزار چراي ديگر كه در ذهن ماست و هيچ پاسخ قانع كننده اي براي آن پيدا نمي كنيم و حالا كه يك نفر سعي نكرده ايرادات كار را مطرح نمايد البته با ادبياتي خشني اين طور به تيم كاري ايشان برخورده و شكايت كرده اند ....

    • ج الف

      ايا اين خانم مجري بهتر نبود فكر كنند از محبت و پول اين بچه هاي ايران زمين هست كه كلي براي خودش اسم و رسم و اعتبار كسب كرده است پس بهتر نبود فقط چند دقيقه وقت ميگذاشت كه اين بچه ها كه خودش بهتر ميدانست اگثرا كمتر از 7 سال هستند حالا كه مادرشان در كنارشان حضور ندارند پس مسئوليتشان با من است پس انها را به مدرشان تحويل دهند بعد بروم
      دنبال كار خودم كه همان شمردن پولها كه از اين بابت كسب كردم و سرمايه گذاريهاي اينده باشم

    • مجيد

      خواستم بگم من با نظر اقاي معتضد موافقم حركات خاله شادونه دلقك مانند وفاقد ارزش علمي وتربيتي است و اين هنر نيست كه سر بچه ها را با اين مدل رفتارها وادا دراوردن ها گرم كنيم .هنر ذاتي و خدادادي است البته بعضيها با تمرين زياد انرا بدست مي اورندولي متاسفانه در مملكت ما نظارت وسنگ محكي نيست براي سنجش اين استعداد نيست وهر كس پارتي ويا پول داشته باشه وارد صدا وسيما ميشه وخودشو هنر مند ميدونه واز موقعيت شغلي بوجود امده حداكثر سو استفاده رو ميكنه . ولي از حق نگذريم من مطمئنم خاله شادونه به فكرشم خطور نمي كرده كه ممكنه اين مشكل پيش بياد واگرمي دانست ممكنه اين حادثه پيش بياد حتما بچه ها را به نظم دعوت ميكرد نميشه خداييش او را بخاطر اين مسئله محاكمه كرد و مسئوليت اين كار با شركت برگذار كننده مي باشد .در پايان انشائ الله ديگر اين مشكل در هيچ جاي ايران و جهان پيش نياد و اين مسئله درس عبرتي براي همه بر گزار كنندگان همايشها شود .

    • ghadi

      منم با نظر اقای معتضد موافقم انصافا کسی که از مجری گری کودک فقط نازک کردن صدا بلده حالا جونه سه تا از بچه های نازه کشورمونو گرفته تازه خانم بازم اومده برنامه اجرا میکنه در کمال پرویی. شادونه باید محاکمه بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج