adexo3
۲۴۰۷۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بازگشت کاوه یغمایی به ایران

کاوه یغمایی چند ماهی هست که در ایران به سر می برد و شرکت فرهنگی هنری «پنج برگ هنر»قرار است روز یکشنبه در مراسمی رسمی اخبار فعالیت های رسمی و قانونی این هنرمند را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

بازگشت کاوه یغمایی به ایران

تماشا: زمانی که «کاوه یغمایی» از ایران خارج شده بود. هر وقت برای احوالپرسی و کارهای جدید با او تماس می گرفتیم امکان نداشت در انتهای صحبت هایش نگوید: »سلام من را به ایران عزیزم برسانید...».

این یعنی حضور او در خارج از کشور همیشگی نبوده و نیست و قطعا بازگشت بزرگی را به عرصه موسیقی داخلی و مجاز خواهد داشت.

یغمایی در یکی از آخرین گفت و گوهایش هم گفته بود: «سال 2008 درگیر ضبط آلبوم، تور و کنسرت خواهم بود. ولی سال 2009 تصمیم دارم سفر کوتاهی به ایران داشته باشم».

بازگشت کاوه یغمایی به ایران

این یعنی ولع بازگشت در این خواننده و موزیسین، همیشه و در هر شرایطی بوده. حالا آن اتفاق افتاده و خبرهای خوشی در راه است «خبر بازگشت این هنرمند به عرصه موسیقی داخلی و مجاز». این هنرمند در نشست خبری ای که قرار است روز یکشنبه آینده و از سوی شرکت «پنج برگ هنر» برگزار شود، درباره همه سوالات بی جواب این سال ها صحبت کند. باتوجه به فعالیت های قانونی او در خارج از کشور، پیش بینی می شود آلبوم او بی هیچ مشکلی مراحل اخذ مجوز را سپری کند.

سال های زیادی از ظهور پدیده ای به نام «کاوه یغمایی» می گذرد. شاید اولین بار نام کاوه یغمایی را در زمان انتشار آلبوم های پدرش به عنوان صدابردار یا... شنیده بودیم، اما اواسط دهه هفتاد بود که با کنسرت هایش و در کنار آن آلبوم هایی که ردپای پررنگ ترش در آنها مشاهده می شد ما را نسبت به هنرش کنجکاوتر کرد.

«مسافر کویر» با موسیقی او و صدای آریو حبیبی، «شعر نفس گیر» با موسیقی او و صدای پیمان نیکسار و «مترسک» که آلبوم خودش بود و... به نظر می رسد کاوه یغمایی می توانست هنرمند جریان سازی باشد، اگر محترمانه تر و ریزبینانه تر با هنر او برخورد می شد.

مترسک

آلبوم مترسک نخستین آلبوم شخصی این هنرمند بود که واکنش های فراوانی را در بازار موسیقی کشور در پی داشت. فضاسازی های فانتزی و موسیقی بکر و به روزی که در آن دوره اتهام های فراوانی هم به آن وارد آمد، با چراغ سبز سختگیرترین منتقدان موسیقی رو به رو شد و فرزند خلف «کوروش یغمایی» استقلال کاری اش را با این آلبوم پرسروصدا به همه اعلام کرد.

کنسرت های او با استقبال شدید مخاطبان موسیقی رو به رو می شد و رفته رفته کاوه فاصله خود را با دیگر هنرمندان داخلی بیشتر می کرد. ولی هیچ کس نفهمید چه اتفاقی افتاد که او به یکباره تصمیم گرفت از کشور خارج شود.

تصمیمی که هنوز هم نمی شود با قاطعیت درباره اش اظهارنظر کرد و نقد و نظری نسبت به آن داشت. آلبوم «سکوت سرد» دومین آلبومی بود که با صدای این خواننده ولی در خارج از کشور منتشر شد. آلبومی که در داخل ایران هم همه مجوزهای لازم را اخذ کرده بود.

ولی باتوجه به خروج کاوه از ایران، این آلبوم از طریق شرکت بین المللی «ترانه» منتشر شد که بازهم حرکتی رو به جلو از این استعداد ناب موسیقی راک به حساب می آمد.

تورهای کنسرت او در سراسر جهان با استقبال ایرانی های خارج از کشور رو به رو می شد و همین باعث شد شهرت و آوازه اش خیلی زود در همه جا بپیچد.

بازگشت به ایران؟

کاوه همان طور که در سکوت کامل و بدون هیچ مقدمه ای از ایران خارج شده بود، در سکوت وارد ایران شد و اولین جرقه و حرف و حدیث های بازگشت او هم از صفحه شخصی او در شبکه های اجتماعی کلید خورد.

او روی صفحه شخصی اش نوشته بود که در ایران است و از هنرجویان موسیقی برای حضور در کلاس هایش دعوت به عمل آورده بود. اتفاقی که در مدت زمان کوتاهی دست به دست در فضای مجازی پیچید و سیل کامنت هایی با موضوعیت: «کاوه یغمایی مگر به ایران بازگشته؟»، به پرسش اول اهالی موسیقی تبدیل شد.

چه اتفاقی افتاده؟

داستان از این قرار است که کاوه یغمایی چند ماهی هست که در ایران به سر می برد و شرکت فرهنگی هنری «پنج برگ هنر» (شرکت طرف قرارداد با یغمایی) قرار است روز یکشنبه در مراسمی رسمی اخبار فعالیت های رسمی و قانونی این هنرمند را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

این مراسم با حضور کاوه یغمایی و همسرش (نیلوفر فرزندشاد) برگزار خواهد شد و در آن این هنرمند به تشریح دلایل اصلی خروجش از ایران می پردازد و بازگشت دوباره به وطن را برای اولین بار اعلام خواهد کرد و درباره فعالیت های جدیدش نیز صحبت خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم از فعالیت های جدید شرکت «پنج برگ هنر» از قبیل انتشار آلبوم محمد حشمتی نیز پرده برداری خواهد شد و فریدون خشنود (مدیرعامل این شرکت) درباره برنامه های آتی شرکتش صحبت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاشقشم....

    • کریمخانی

      ما امید داریم روزی کورش وکاوه وکامیل عموهایش یه کنسرت باهم بزارن این چیز زیادی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج