۲۴۲۸۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین وضعیت پرونده پدیده و میزان

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ضمن تشریح آخرین وضعیت پدیده و میزان گفت: در موضوع پدیده به هیچ عنوان مردم مقصر نیستند، دولت نیز مطالباتی از پدیده شاندیز دارد اما حق اولویت پرداخت با مردم است و پدیده باید اول بدهی مردم را بدهد.

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مشهد ضمن تشریح آخرین وضعیت پدیده و میزان گفت: در موضوع پدیده به هیچ عنوان مردم مقصر نیستند، دولت نیز مطالباتی از پدیده شاندیز دارد اما حق اولویت پرداخت با مردم است و پدیده باید اول بدهی مردم را بدهد.

غلامعلی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به تخلفات شرکت پدیده اظهار کرد: شرکت پدیده در ابتدای کار به دنبال اخذ مجوز برای ساخت‌ و ساز نبوده اما برای ادامه کار خود بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی را بدون مجوز قانونی تغییر کاربری داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها در ارتباط با پدیده زمانی به وجود آمد که هر سهم از حدود ۳ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسید.

وی اضافه کرد: برآوردها این بوده که تنها ۲۰ درصد سهام به مردم فروخته شده اما مدتی بعد مشخص شد سرمایه‌های این شرکت ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

صادقی افزود: مدیرعامل پدیده ابتدا قرار بود دیگر پروژه‌های شرکت را از محل پول خود به سرانجام برساند اما مدتی اظهار کرد که نقدینگی کافی را ندارد و در محاسبات خود اشتباه کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: در پی اظهارات مدیرعامل پدیده ما دو اقدام انجام دادیم و آن اینکه جلوی تبلیغات گسترده این شرکت را گرفتیم و همچنین مانع خرید و فروش سهام به شکل گذشته شدیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم در ماجرای پدیده به هیچ عنوان مقصر نیستند، تصریح کرد: دولت نیز به دلیل تغییر کاربری مطالباتی از پدیده شاندیز دارد اما حق اولویت پرداخت با مردم است و پدیده باید اول بدهی مردم را بدهد.

صادقی به معضل موسسات درجه سه اشاره کرد و گفت: برخی مدیران این موسسات اموال مردم را به نام اعضای خانواده خود زده و از پول مردم سوءاستفاده کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با تأکید بر افزایش نظارت بانک مرکزی بر این موسسات بیان کرد: متأسفانه بانک مرکزی در این زمینه ضعیف عمل می‌کند که پیامدهای آن را مردم می‌بینند.

وی در پایان در ارتباط با مسئله میزان خاطرنشان کرد: مقرر شده است بانک صادرات به عنوان بانک عامل، اموال میزان را به نقدینگی تبدیل کرده و آن را بین سپرده‌گذاران توزیع کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج