۲۴۳۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زمان اعلام نتايج آزمون كارشناسی ارشد

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد تا ساعت ۱۱ امروز شنبه ۶ خرداد، گفت: حدود ۳۰۷ هزار نفر در اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد تا ساعت ۱۱ امروز شنبه ۶ خرداد، گفت: حدود ۳۰۷ هزار نفر در اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

حسين توكلي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org ، گفت: داوطلبان مي‌توانند با استفاده از شماره داوطلبي يا شماره پرونده و همچنين مشخصات شناسنامه‌اي خود (نام خانوادگي و نام، شماره شناسنامه و تاريخ تولد) و يا اطلاعات كارت اعتباري نسبت به مشاهده نتايج اوليه اقدام كنند.

تعداد مجازين و نحوه انتخاب رشته

وي با بيان اينكه دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناس ارشد همزمان با اعلام نتايج منتشر مي‌شود، اظهار كرد: از ۷۵۸ هزار و ۱۳داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود ۳۰۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

مهلت انتخاب رشته

توكلي با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از ساعت ۱۴ روز دوشنبه هشتم خرداد ماه نيز تصريح كرد: اين دسته از داوطلبان مي‌توانند تا روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌هاي مورد نظر حداكثر تا ۱۰۰ كد رشته محل در فرم اينترنتي انتخاب رشته درج كنند.

توصيه به مجازين انتخاب رشته

وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنماي انتخاب رشته اقدام كنند خاطرنشان كرد: داوطلبان بايد در درج رشته محل‌هاي انتخابي، اولويت علاقه را در نظر گيرند. داوطلبان مجاز ابتدا كد رشته محل‌هاي مورد نظر خود را استخراج و به ترتيب علاقه مرتب نمايند و پس از آن كد رشته‌هاي انتخابي خود را در فرم پيش‌نويس درج و پس از اطمينان از صحت رشته محل‌هاي انتخابي خود، و پس از اطمينان از صحت رشته محل‌هاي انتخابي خود، در محدوده زماني ۸ تا ۱۱ خرداد براي انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري، شماره شناسنامه و يا كد رهگيري كه در پايان ثبت‌نام اوليه توسط سيستم به داوطلب داده شده است نسبت به ثبت كد رشته محلهاي انتخابي و تكميل فرم مذكور اقدام كنند.

پس از تاييد نهايي رشته‌هاي انتخابي شماره رمز ۱۵ رقمي توسط سيستم انتخاب رشته به عنوان رسيد به داوطلبان داده مي‌شود در غير اين صورت انتخاب رشته آنان مورد تاييد قرار نگرفته است.

وي ادامه داد:‌ بديهي است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقايقي را در مورد معدل يا ساير اطلاعات عمداً يا سهواً كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و غيره) كه باشد، از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي‌‌شود.

طراحي سيستم انتخاب رشته هوشمند

وي با بيان اينكه سيستم انتخاب رشته تا حدود زيادي هوشمند پيش‌بيني شده است، گفت:‌ اين سيستم در حد امكان خطاهاي احتمالي داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر دهد، لذا لازم است داوطلبان اين مورد را نيز در نظر داشته باشند. بديهي است چنانچه داوطلبي نسبت به رفع خطاهاي داده شده اقدام نكنند، انتخاب رشته وي كامل نشده و به اين داوطلب نيز شماره رمز ۱۵ رقمي به عنوان رسيد داده نخواهد شد.

به گفته وي، پس از مشاهده كارنامه نتايج اوليه اين آزمون آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند چنانچه در خصوص مندرجات كارنامه به غير از معدل كارداني و معدل كارشناسي، نام رشته تحصيلي و يا نام محل اخذ مدرك كارشناسي خود موردي دارند، ضمن توجه به توضيحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و درسايت اين سازمان درج شده است درصورت هرگونه سوال، لازم است حداكثر تا ۱۵ خرداد ازطريق سيستم پاسخگويي اينترنتي با روابط عمومي اين سازمان مكاتبه كنند.بديهي است به مكاتباتي كه پس از مهلت تعيين شده صورت گيرد، هيچگونه ترتيب اثري داده نخواهد شد.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به ثبت نام ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر در آزمون كارشناس ارشد امسال ، تصريح كرد: اين آمار نسبت به آزمون دوره گذشته ۵۸ هزار و ۴۰۹ نفر افزايش داشته است.

توكلي از پذيرش بيش از ۸۵ هزار نفر در نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد خبر داد و افزود: اين آمار با محاسبه قبوليهاي استعداد درخشان اعلام شده است، بر اين اساس نتايج نهايي در محدوده زماني ۱۱ تا ۱۳ شهريور ماه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج