اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۳۷۶۱
۴۴ نظر
۵۰۱۲
۴۴ نظر
۵۰۱۲
پ

شاهکار تلویزیون در حمایت از مرتضی پاشایی

برنامه جیوگی با سانسور حرف‌های یوسف اباذری و پخش ناقص سخنان شهید آوینی؛ در اولین برنامه خود به دفاع ناعادلانه از آنچه اباذری ابتذال فرهنگی خوانده بود؛ پرداخت.

خبرگزاری ایلنا: برنامه جیوگی با سانسور حرف‌های یوسف اباذری و پخش ناقص سخنان شهید آوینی؛ در اولین برنامه خود به دفاع ناعادلانه از آنچه اباذری ابتذال فرهنگی خوانده بود؛ پرداخت.

شبکه دو سیما اولین قسمت از برنامه «جیوگی» را پخش کرد. طبق خبری که از سوی مسئولان این برنامه ارسال شد؛ قرار بود مسئله پدیده پاشایی و «تفاوت فرهنگ‌عامه با فرهنگ روشنفکری» بررسی شود ضمن اینکه گفته شده بود؛ بخش‌هایی از صحبت‌های یوسف اباذری نیز پخش خواهد شد.

اما جالب اینجاست که محوریت این برنامه تنها سخنان ناقصی از یوسف اباذری بود. یوسف اباذری در سخنرانی خود مرتضی پاشایی را خواننده مبتذل خوانده بود و صداوسیما تمام این بخش‌ها را سانسور کرد و حتی درباره نحوه‌ی چنین نشستی پیشینه‌ای ارایه نداد. درواقع این برنامه با تکه تکه کردن سخنرانی این استاد دانشگاه و پخش کردن بخش‌هایی از سخنانِ که او می‌گوید این مردم ابله‌اند یا این اتفاق مسخره است؛ او را محکوم کرد.

این درحالی‌ست که یوسف اباذری طی آن سخنرانی هشداری جدی به مردم داده بود. هشداری که نشانه‌هایش بیش از هر چیز در رسانه ملی دیده می‌شود. گسترش سطحی‌نگری، ارائه موسیقی عامه‌پسند و رواج فرهنگ سطحی از جمله نشانه‌هایی‌ست که در صداوسیما دیده می‌شود و مهم‌تر از همه سیاست‌زدایی.

اباذری در سخنرانی خود گفته بود: این آقایی که عکسش را اینجا زده‌اند و چراغ‌ها را تاریک کرده‌اند، یک خواننده پاپ بود و پاپ در سیر موسیقی، مبتذل‌ترین نوع موسیقی است. من موسیقی او را برای تحلیل به یک موسیقیدان داده‌ام؛ مبتذل محض است! ما پاپی داریم که پیچیده است. این ساده‌ترین، مسخره‌ترین، احمقانه‌ترین و بد‌ترین نوع موسیقی است. صدای فالش، موسیقی مسخره، شعر مسخره‌تر. بنابراین من چطور می‌توانم چنین چیزی را تحلیل نکنم؟

او درباره علت چنین تجمع گسترده‌ای اظهار داشت: در سال‌های اخیر هم حاکمیت و هم مردم دچار ترسی متقابل از یکدیگر شده‌اند. از این‌رو هم مردم و هم حاکمیت به سمت سیاست‌زدایی حرکت می‌کنند و در این فضا شخصی چون پاشایی به یک اسطوره و نماد تمرکز بر امور غیرسیاسی تبدیل می‌شود.

اباذری گفته بود: وقتی قرار است سیاست‌زدایی انجام شود، لاجرم چنین وقایعی پیش می‌آید. متوسل می‌شوند به خوانندگان پاپ برای اینکه جای سیاست واقعی را بگیرند.

این استاد دانشگاه، تشییع جنازه مرتضی پاشایی را با تشییع جنازه خواننده کوچه و بازاری زمان شاه مقایسه کرده و از حضور مردم و رفتار دولت و حوزه رسمی در مراسم تشییع و خاکسپاری پاشایی انتقاد کرده بود.

جالب‌تر اینکه در برنامه شب گذشته برنامه جیوگی؛ اباذری تبدیل به فردی متوهم شد که فکر می‌کند عده‌ای در اتاقی سیگار برگ می‌کشند و سلیقه مردم را می‌سازند. پس از تمام اینها؛ کلیپی از خوانده شدن ترانه‌های پاشایی توسط توده مردم پخش شد. این برنامه در این تصاویر موسیقی پاشایی را توانمند خواند زیرا توانسته با قشر عظیمی از جامعه ارتباط برقرار کند.

این برنامه که دائما از مصادره به مطلوب کردن سخنان دیگران انتقاد می‌کرد؛ در نهایت شهید آوینی را مقابل مرتضی پاشایی قرار داد. شهید آوینی طی سخنرانی درباره اینکه هنر باید برای مردم باشد صحبت کرده بود اما او هیچگاه به این مسئله اشاره نکرد که هنر را به قدری سطحی و مبتذل کنید که فقط هیجان را به میان توده‌ها ببرد. جالب اینکه این برنامه نیم ساعته با پخش ناقص صحبت‌های شهید آوینی؛ همه چیز را مصادره به مطلوب کرد تا دفاعی تمام قد از آنچه خود می‌خواست؛ انجام دهد.

در پایان؛ برنامه جیوگی تعدادی از مخاطبان را به بحث و گفت‌وگو پیرامون این مسئله دعوت کرد تا بازهم توده مردم را در مقابل تفکر اباذری قرار دهد. بحث‌هایی که در این بخش مطرح شد بخشی از مخالفان اباذری بودند و درواقع حتی کسانی که از اباذری حمایت کردند؛ وارد بحث دقیقی نشدند.

تئودور آدورنو درباره موسیقی عامه‌پسند می‌گوید: موسیقی عامه به مردم آرامش و فرج‌ه­ایی را که پس از تمام شدن "کارهای ماشینی" و سخت به آن نیاز دارند، می­‌دهد؛ دقیقا به این دلیل که دشوار نیستند؛ چون می­‌شود در حال بی‌‌توجهی هم به آن گوش کرد. مردم تا حدودی به این دلیل از موسیقی عامه لذت می­‌برند که سرمایه­‌داران این ذهنیت را به آن­ها القا می‌کنند و ظاهر مطلوب را به آن می­‌دهند. فرهنگ عامه ابزاری‌ست برای شکل دادن و پروراندن اعضای جامعه‌ای که تحت مدیریت کلان و کل گرایانه یا تمامیت‎خواه قرار دارد.

واضح است که چرا با گذشت نزدیک به یکسال از درگذشت مرتضی پاشایی؛ صداوسیما به حمایت از مرتضی پاشایی تخریب یوسف اباذری با سانسورِ حرف‌هایش پرداخته. درواقع مسئله به هیچ وجه اباذری یا پاشایی نیست بلکه در این بین یک اندیشه‌ی تخریب شده و از اندیشه دیگری به جامعه تحمیل و تزریق می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با بخش اعظمی از تحلیلهای استاد اباذری موافقم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم کی به این آقا گفته استاد؟؟
        قدیما به کسی که پروفسور بود و 40 سال تو دانشگاه تدریس میکردن میگفتن استاد
        خواهشا شان استاد رو پایین نیارین

    • حمید

      یک نقد سراسر توهین و مبتذل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدومشون ؟اباذری بخیل یا صدا وسیما ی ورشکسته ؟

    • 123

      مرتضی پاشایی کیه دیکه ؟؟؟؟؟؟؟

      با تشکر از سخنان اباذری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی شما مرتضی پاشایی رو نمیشناسی؟؟!!!
        مثلا میخوای بگی روشنفکری و موسیقی سطح پایین و مبتذل گوش نمی دی؟؟
        بابا روشنفکر اخبارو که دنبال میکنی!!! چرا میگی پاشایی رو نمیشناسی؟؟؟
        اونوقت جوری از اباذری تشکر میکنی انگار رفیق 50 سالته!!!!

    • بدون نام

      تنها کار درست صدا و سیما همانا طرفداری از مرحوم پاشاییست.

    • مننن

      والا ما هم این بنده خدا رو نمیشناختیم. یهو سر دراورد اونم وقتی که مرد.
      همه اینا برنامه است واسه جیب مردم. اینا کیسه دوختن دیدن ملت بیکار اومدن توی یه مراسمی الان دارن برنامه میریزن مردم رو بدوشن. مگه نه اینکه خبر البوم جدیدش هم دادن فعلا توقیفه

      پاسخ ها

      • *****

        خبر از چیزی نداری نظر الکی نده. آلبوم منتشر شده الان حدود سه هفته ست اول خبر بگیر بعد بیا نظر بده

    • bzd

      بابا اینقده گیر ندین به این صدا و سیمای فلک زده...
      بعد از مرگ پاشایی، تمام زورش رو زد که مثلأ از محبوبیت پاشایی توسط رسانه های "بیگانه بهره برداری نشه ... بنابراین علیرغم کراهتی که اصولأ همیشه از پرداختن به مثلأ "محبوبیت یک جوان خواننده و آب و تاب دادن به ماجرا"داشته باشم داشت، مجبور شد با تمام قوا ماجراها رو پوشش بده و زمان بسیار زیادی رو به این موضوع اختصاص بده تا نکنه دیگران ،از غفلتشون بهره برداری کنند و مخاطب بیشتری جذب کنند..
      و بعد از اون هم چون یه راهی رو رفته بود، دیگه امکان برگشت هم نداشت، بنابراین یقینأ همه ی تلاش،خلاقیّت و ابزارهاشو بکار خواهدگرفت. تا مبادا خدشه ای به عملکرد قبلیش وارد بشه...
      من شخصأ نه جذابیت موسیقی پاشایی، ونه محبوبیت بیش از حد اونو انکار نمیکنم، ولی معتقدم که در این خصوص هم ، ما ایرانیها مثل همیشه از اون ور پشت بوم افتادیم.... و باز هم مثل همیشه بجای نقد و تحلیل منصفانه ، یا در حد اسطوره بزرگش میکنیم ، یا در حد جرثومه، تحقیر و تکفیرش!...
      افراط ، تفریط... سیاه ، سفید...
      واین ماجرا... ادامه دارد...

      پاسخ ها

      • علی جاورسیان

        عالی گفتی

    • بدون نام

      ساعت چند میده این برنامه رو

    • بدون نام

      روحت شاد مرتضی

    • محمد

      من طرفدارپاشايي نيستم،ولي ازاقاي اباذري خواهشمندم درمورد اشعار حامدزماني هم تحليل خوبي بفرمايند!!!

    • bzd

      بابا اینقده گیر ندین به این صدا و سیمای فلک زده...
      بعد از مرگ پاشایی، تمام زورش رو زد که مثلأ از محبوبیت پاشایی توسط رسانه های "بیگانه" علیه نظام بهره برداری نشه ... بنابراین علیرغم کراهتی که اصولأ همیشه از پرداختن به مثلأ "محبوبیت یک جوان خواننده و آب و تاب دادن به ماجرا"داشته باشم داشت، مجبور شد با تمام قوا ماجراها رو پوشش بده و زمان بسیار زیادی رو به این موضوع اختصاص بده تا نکنه دیگران ،از غفلتشون بهره برداری کنند و مخاطب بیشتری جذب کنند...
      و بعد از اون هم چون یه راهی رو رفته بود، دیگه امکان برگشت هم نداشت، بنابراین یقینأ همه ی تلاش،خلاقیّت و ابزارهاشو بکار خواهدگرفت تا بهر قیمتی مقابل تمام مخالفان و حتی منتقدان پاشایی بایسته و اونارو حتی تخریب کنه ... تا مبادا خدشه ای به عملکرد قبلیش وارد بشه...
      من شخصأ نه جذابیت موسیقی پاشایی، ونه محبوبیت بیش از حد اونو انکار نمیکنم، ولی معتقدم که در این خصوص هم ، ما ایرانیها مثل همیشه از اون ور پشت بوم افتادیم.... و باز هم مثل همیشه بجای نقد و تحلیل منصفانه ، یا در حد اسطوره بزرگش میکنیم ، یا در حد جرثومه، تحقیر و تکفیرش!...
      افراط ، تفریط... سیاه ، سفید...
      واین ماجرا... ادامه دارد...

    • بدون نام

      من نمی دونم ما چرا دوست داریم همه چیز رو پیچیده کنیم؟؟
      مرتضی پاشایی فقط یه خواننده بود که کارهاش از لحاظ سطح فنی خیلی بالا نبود ولی مردم و خصوصا قشر جوان با کارهاش ارتباط حسی فوق العاده ای برقرار می کردن حالا چه یه عده خوششون بیاد چه نیاد این ارتباط حسی باعث شد فوت این خواننده تأثیر زیادی در جامعه بذاره...
      حالا هی یه عده میان این پدیده ساده رود واکاوی میکنن نمی دونم چرا؟!!!!

      پاسخ ها

      • متاسف

        برای اینکه بعضی مسائل به نظر ساده خیلی پیچیده طراحی شده اند.

      • بدون نام

        آقا یا خانم متاسف
        من یکی از دوستام اسکیزوفرنی داره اونم فکر میکنه همه میخوان توطعه کنن و همه مسائل دنیا خیلی خیلی پیچیدست!!!!

    • بدون نام

      سلام.واقعا حیف موسیقی اصیل ایرانی نیست که خواننده هایی. مثل. پاشایی باعث نابودیش. بشن.
      استاد اباذری باشما موافقیم.

      پاسخ ها

      • مهدی

        چی............. پاشایی باعث ازبین رفتن موسیقی سنتی ببخشبد ازکجاتون دراوردید این حرف رو

      • مهدی

        استاد ؟؟؟!!!
        شما تو چه رشته ای شاگرد ایشون بودی ؟!

      • *****

        اولا کسی که فوت شده هرکس میخواد باشه با احترام صداش میزنن یا میگن مرحوم پاشایی یا میگن خدا بیامرز پاشایی دوما کسایی که موسیقی سنتی گوش میدن 99% همه بالا 50 سال سن دارن باید این چیزا خوب بدونن :)

    • آگو

      طرفدار پاشایی نیستم و موسیقی او رو موسیقی ناب نمی‌دانم اما با این حال اعتقاد دارم هنوز هیچ نقد علمی و موسیقایی در باره‌ی او که درست باشد ارائه نشده است. به نظر من به عنوان یک کارشناس موسیقی ایرانی و آواز اصیل سنتی آنچه موسیقی و صدای پاشایی را از سایر خوانندگان پاپ متمایز می‌کند بدون شک هارمونی فوق العاده در صدای اوست به طوری که محال است کسی را تحت تاثیر قرار ندهد. هم‌چنین حسی که او به کارش داشت و سلامت اجرای او به واسطه‌ی سلامت درونی او (براساس حرفهای خانواده و دوستان او)، کیفیت صدای او و تغییر حیرت‌انگیز صدای او در استودیو و دستگاه‌ها از دیگر علل اقبال به این هنرمند است. خدا رحمتش کند.

    • اسی

      یادمه حدود بیست روز یا یک ماه پس از فوت پاشایی سخنرانی دکتر اباذری رو شنیدم در یک سخنرانی کامل که با لنترانی یک دختر احساسی همراه شد.
      مرتضی پاشایی دیگه کیه ؟؟ الان بچه های خردسال و نوجوون موتزارت گوش میدن باخ و بت هون گوش میدن...
      اما مسئله اصلی حرف چیز دیگری بود ... اینکه حکومت با میدان دادن به چنین جریاناتی بصورت خزنده قصد جهت دادن به توده ها رو داره.

      یوسف اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران است. ببینید تحلیلی که اباذری ارائه میده فراتر از حوزه جامعه شناسیه و در واقع نوعی آینده نگری و رویکرد فیوپر لوژیستیک است. در واقع از آینده ای پرده بر میداره که در واقع چیزی بسیار هراس انگیز و درد آور. تحلیل بسیار درستی بود صرف نظر از شخصیت مرتضی پاشایی و طرفدارانش ، که مبتذل میخواند و مبتذل گوش میدادند و ... باید گفت ، ارزش های لیبرال دموکرات تنها از یک طریق بسط پیدا میکنند . اون هم حقنه کردن به اندیشه توده ها .

    • سعید

      حیف لقب استاد واسه این آقا!

    • اریایی

      چرا این اقایون از محبوبیت دیگران هراس دارند؟ پاشایی یک جوان بود و چون در جوانی فوت کرد مردم به سمت او رفتند شماها چرا اینقد بخیلید بابا پشت سر یه مرده اینقد حرف نزنید اقای اباذر شما اجازه میدی یک نفر راجع به مرده خودت اینجوری قضاوت کنه؟ مرتضی دوست داریم تا ابد جانم فدای ایران

    • حمید

      بابا جون اصلا کی به اینا میگه تو کار مردم فضولی کنن . اباذری کیه ؟ هر موسیقی باید آزاد باشه . هیچ کس حق قضاوت نداره . تو اصیل دوست داری داشته باش . من پاپ دوست دارم به توچه . یاد گرفتیم تو کار همه فضولی کنیم و برای همه تعیین تکلیف کنیم . صدا سیما باید مردمی باشه همین الانم نیست . یعنی باید به تمام سلیقه های مردم ایران احترام بزاره و جوابگوی نیازشون باشه . از همه مردم داره پول میگیره بابت این برنامه هایی که داره پخش میکنه اما فقط برای یه قشر برنامه هاش جالب وجذابه . چشمتوتو باز کنید و از حقیقت فرار نکنید . مرتضی پاشایی برای خیلیا عزیز بود و خیلیا هم نمیشناختنش و با مرگش شناختنش . ولی اون تجمعات و اون مراسم تدفین همش برای پاشایی نبود . مردم عامه داشتن با مسءولین حرف میزدن . با این جمعیت گفتن این موسیقیو دوست داریم . پس اباذری و امثالهم عددی نیستن در برابر مردم . نظرتشونو هم اصلا نیاز به پخش کردن ندارد .

    • مخاطب

      واقعا برای انسانهایی که به محبوبیت یک جوان اینجور حسادت میکنن که به خودشون اجازه میدن هر چی دلشون میخواد بگن متاسفم.
      پاشایی هر چی نبود حداقل محبوب بود پس شما هم محبوب باشید البته اگر میتونید....

    • bEHZAd

      احتمالن ایشون فک میکنه خودش موجود بی عیب خداوند.مرتضی پاشایی تو قلب ما بود با این کارها بیشتر محبوب میشه.

    • منتقد

      این اقای ابذری که حرف زدنش رو هم سعی میکنه با کلمات اجانب تلفیق کنه و لحن حرف زدن و لهجه خودشونم گرایش به غربی ها داده رو من میدونم از کجا دارن میسوزن...علتش اینه که حسادت میکنن به امثال مرتضی پاشایی که با مپسیقی خودش تو دل پیر و جوون جا باز کرد.اقای به ظاهر دکتر برو خودتو سباه کن چیه حسرت یه همچین تشیع جنازه ای به دلنچت مونده اره...ولی امثال شماهایی که در حاشیه هستید و فقط با فرافکنی میخوایید خودتون رو مطرح کنید زیر پای مرتضی پاشایی و امثال ایشونه.

    • مهدوی

      این استاد سطحی نگر وکوته فکر دانشگاه نشان داد که حتی حرف زدن درست و محترمانه وبلد نیست و مردم کشور خودش رو احمق خطاب کرد و همانند تندروهای افراطی در همان جلسه تمام دانشجویانی که به اعتراض بلند شدن و خفه کرد،موسیقی نوعی سلیقه است که هرکس از نوا وصدای خاصی لذت می بره و ایشون درحدی نیست وتخصصی در این زمینه نداره که بخواد از نوعی موسیقی دفاع کنه و نوعی دیگر و زیر سوال ببره.حتی این استاد جامعه شناس نشان داد هنوز جامعه خودش رو نشناخته که به توهین دست زد و مرحوم پاشایی با شناخت سلیقه و علایق مردم ماندگار شد و قطعا مردم و جامعه خودش رو بهتر از این استاد کوته فکر شناخت.

    • بدون نام

      اینجا دو وجه مطرح شده یکی دیدگاه اباذری ماب و دیگری صدا و سیما ماب..... به نوعی سعی در شکل دادن نظرها در قالب دو نظریه رسمی است یعنی یا باید طرفدار یکی باشی و علیه دیگری و یا برعکس .... کلا این نوع نقد و تقسیر مغرضانه است ..... تریبون را باز بگذارید و صاحب نظران را هم دعوت کنید آزاد صحبت کنند و این پدیده اجتماعی را بررسی کنند .... هم مشخصه های تقدس مابانه مطرح شده برای پاشایی دارای ضعف است و هم سیستم انتقاد پرخاشگرانه و توهین آمیز استاد دانشگاه .... این دو دیدگاه به یک اندازه توهین کننده به شعور اجتماعی است ..... سیستم نمی تواند با یک تعریف آگاهانه بیاید کل جامعه را در دامن دو دیدگاه از پیش تعریف شده طبقه بندی و هدایت کند ......

    • ذاکر

      سلام، تمام انتقادها و موضع گیری ها علیه مرتضی پاشایی از زمانی شروع شد و شدت گرفت که پدر ایشان فرمودن، خانواده ما یک خانواده انقلابی و پشتیبان ولایت فقیه است، مشکل منتقدان اینه، چرا که این انتظار را نداشتن، این موسیقی سطح پایین و بالا همش ی مشت بهانست. برای تخریب این خواننده محبوب ایرانی.

    • فرهاد

      صحبتهای استاد اباذری کاملا درست بود تحلیلشون هم واقعا درست بود.به نظر من ترانه ی آبکی ، موزیک کیلویی ، خانواده ی پولکی اینارو بذاری کنار هم میشه مرتضی پاشایی

    • محمد

      حداقل نيمي از مردم كشور مرتضي پاشايي رو ميشناختن، اما جناب آقاي اباذري رو چي؟ ايشون و قشر فرهيخته نما و روشنفكر از اين طيف با اين كار فقط خواست اسم خودشو مطرح كنه، وگرنه به هيچ وجه ديگه اي نمي تونست همچين شهرتي بين عموم مردم كسب كنه! نتيجه شم كه معلومه، فقط خودشو بد نام كرد!

    • نبض احساس

      یوسف ابازری یه آدم گمنام بودکه خودش روباپله مرتضی بالاکشید یه گمنام که حالادیگه بدنامم شده

    • عرفان

      نقدآقای دکترهم فرهادعزیز جزیه مشت اراجیف ومزخرفات مفت وبی پایه واساس چیزدیگه ای نبود نقد آبکی مدرک کیلویی واسه توهین مساوی است با دکترابازری

    • گل بیتا

      دمت گرم خانم یاآقای ذاکرشما درست میگی اماشما کاربر فرهاد احتمالا فرهنگ خانوادگیت وادبیات خودتم درحد همون ابازریه فحاشه که ازش دفاع میکنی ازدهن مرتضی ترانه واحساس خارج میشد ازدهن ابازری توهین تحقیرکردن توده های مردم موندم نکنه مدرک دانشگاهیشو از آمریکا یااسراعیل نگرفته باشه

    • بغض

      کاربر اسی بنظرشما اون دختردانشجولنترانی کردیا استاد کم فرهنگ وکم شعورشما اون دختر حقیقت راگفت مگرغیرازاینه که هرکس موزیک وترانه شوخودش بایدانتخاب کنه وکسی حق نداره واسه کسی تکلیف تعیین کنه وعقیده شو بردیگری تحمیل کنه ماازموتزارت وبتهوون وآهنگای غربی که استادشما به مردم توصیه میکنه متنفریم کیوبایدببینیم مگه این آقاوکیل وصی مردمه که فضولی میکنه لنترانی رااستادابلهتان کردکه شمابه شجاعت تعبیرش کردیدوبایدبگویم بروید وبمیریدکه فحاشی وکلمات رکیک مثل استفراغم میگیره ازصدای مرتضی وشخص مسخره وترانه های مسخره واینجورجملات زشت راشجاعت میدانید بهتره فقط ازشرم وحیا زمین دهان بازکنه واین انسان حقیرراببلعه

    • ایمان

      من وامثال من هم ازشنیدن صدای پرازعقده ونفرت ابازری حالت استفراغ که چه عرض کنم بالا میارم

    • ناشناس

      ابازری دیگه چه بدبخت یه حرفی زد بگه آره منم زنده م نفس میکشم

    • عرفان

      مدرک کیلویی دکترقلابی نقدآبکی مساوی ابازری

    • یکی هست که هنوزم هست

      دم صداوسیماگرم که سخنان زشت وتهوع آورابازری راسانسورکردخیلی زشته که یه استاددانشگاه به عزت کسی حسودی کنه وهرچی ازدهنش درمیادبگه

    • یاسمینا

      بدبختهایی مثل شما مخالفاواباذری چون هیچ توجیهی واسه عزتی که خدامیخوادبه کسی بده ندارن به هردستاویزی چنگ میزنند حالاهم میگن پاشایی راصداسیمابزرگ کردآخه مگه گنده ترازپاشایی نبودکه صداسیمابزرگش کنه؟ چراتهمت میزنیدبه همه وشماابازری فحاش بهتره بری دهن کثیفت روببندی چو ن اگه پاشایی مهم نبوده توکه دیگه ازصفرهم کم تری بیخودهم دم ازانقلاب وآرمانهای انقلاب نزن که خانواده پاشایی خودشون انقلابین حیف که توایران قانون وجودنداره وگرنه به جرم فحاشی بایدمیرفتی زندان وجریمه میشدی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج