adexo3
۲۴۴۸۰۷
۱۴ نظر
۵۰۱۶
۱۴ نظر
۵۰۱۶
پ

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

فرارو: در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که حکایتشان روایتی است از جنس دلهره و ناامنی؛ محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

از امنیت اینجا می‌پرسیم و جواب می‌دهد: برای ما دیدن این چیزها عادی شده ولی همین چند دقیقه پیش یکی از دوستانم که برای کاری اینجا آمده بود می‌گفت که برای رد شدن از این منطقه و از میان معتادان و مواد فروشان ، ۳ بار آیت الکرسی خوانده..

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

اینجا برای این معتادان از خانه‌شان هم امن‌تر است؛ این‌ وضعیت هر شب این‌جاست و به سرپناهی امن برای دزدان و معتادان و مال‌خران تبدیل شده.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

در گوشه کنار این شهر هستند محله‌هایی که حکایتشان روایتی است از جنس دلهره و ناامنی. محله‌هایی که رویای سفید و شیشه‌ای ساکنان سیاهشان تنها در گذر از دریچه تنگ سرنگ و منفذ باریک پایپ‌های مه گرفته و رد تای زرورق معنا می‌شود.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

تاریکی دالان‌های تو در تو و هیکل آد‌م‌سیاه‌هایی که در کنار کرکره پایین مغازه‌ها لم داده‌اند و فندک زیر حباب پایپ و زرورق می‌چرخانند، بدجوری دل را خالی می‌کند.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

چهره ده‌ها آدم‌سیاه که جلوی هریک بساطی از انواع لنگه کفش، کیف پول رنگ‌ورو رفته، سنجاق قفلی، دمپایی چرک و کثیف و حتی مسواک دسته دوم و ... پهن است، بدجوری توی ذوق می‌زند.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

آدم‌سیاه‌هایی که خود را لا‌به‌لای لباس‌های بلند و گشاد چنان پیچیده‌اند که تشخیص مرد و زنشان در نگاه اول ممکن نیست.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

آن‌قدر سرد و تاریک بود که تشخیص دختری بیست و چند ساله از بین ده‌ها اشباح سیاه دیگر، چیزی شبیه معجزه بود. شبح سیاهی که دخترانه‌گی‌اش از میان کلاه مشکی و بالاپوشی که از فرط کثیفی، سیاه شده، تنها از چشم‌ها و صورت معصومش سرک می‌کشید.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

فاطمه از دو سال کارتن خوابی‌اش در میان آدم سیاه‌ها می‌گوید یکی از هفت پاتوق فرحزاد؛ بیغوله‌ای که پا گذاشتن به آن حتی برای کارتن‌خواب‌های غریب هم پر خطر است.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

لحظه‌ای کنار آتش افروخته مرد و زن جوانی می‌نشینیم و نفسی چاق می‌کنیم؛ آنقدر گرم بازی دودشان هستند که حتی سر بالا نمی‌کنند تا جوابمان را بدهند.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

حاشیه بزرگراه چمران. آلونکی که پناهگاه کارتن خوابها و معتادین است؛ کوره پز خانه های حاشیه پایتخت.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

در روزهای بلند تابستان و سرمای شب‌های زمستان؛ هستند مردان و زنانی که در آسمان این شهر ستاره‌ای ندارند. آدم‌سیاه‌هایی که سهمشان از زندگی، کارتنی کبره بسته است.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

فروشنده مواد مخدر در یکی از هفت پاتوق فرحزاد ؛ بیغوله‌ای که پا گذاشتن به آن حتی برای کارتن‌خواب‌های غریب هم پر خطر است.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

گشتن در آشغالها و یافتن چیزی که به دردشان بخورد برای کارتن خوابها و معتادین امریست عادی. سگها و کارتن خوابها در زمستان بهترین دوست یکدیگرند و سرما را باهم سر می‌کنند.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

برخی از کارتن خوابها در زمستان از اتوبوسی به اتوبوس دیگر میروند تا شب سرد زمستانی را سر کنند.

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

تولد معین، نوزاد معتاد در کنار اتوبان آزادگان در تهران که بدلیل فقر مالی و بی خانمانی پدر و مادر حتی اوراق هویت نیز نداشت.(توضیح: معین پس از مجروح شدن توسط سگ ولگرد به بهزیستی انتقال یافت).

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

از اینجا با آیت‌ الکرسی رد شوید +عکس

حاشیه اتوبان آزادگان ، محل تولد معین کوچکترین کارتن خواب پایتخت. تولد معین ، نوزاد معتاد، در کنار اتوبان آزادگان در تهران که بدلیل فقر مالی و بی خانمانی پدر و مادر حتی اوراق هویت نیز نداشت.(توضیح: معین پس از مجروح شدن توسط سگ ولگرد به بهزیستی انتقال یافت). حاشیه یکی از اتوبانهای پایتخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • omid

      خدا کمکشون کنه ، البته مسئولین هم اگه بخوان می تونن کمکشون کنن !

      پاسخ ها

      • پسر ایرانی

        بله. مردم هم اگه بخوان میتونن کمکشون کنن.
        این کمک از مکه هم واجبه واجبه.
        برادران و خواهران ، میرین مکه حاجی میشین که چی بشه؟
        به خدا کمک به نیازمند از مکه هم واجب تره!
        شما یک نگاه به خدا و یک نگاه به این نیازمندها بکنید. باور کنید اگه با دقت نگاه کنید خدارو در چشمان بعضی نیازمندها خواهی دید دیگه چه لزومی داره برای دیدن خدا تا مکه برید؟
        شما به خاطر خدا میرین مکه ؛ خب چه اشکال داره به خاطر خدا به بعضی نیازمندها کمک کنی؟
        خدا یک روزی خواهد گفت: همسایه ات نیازمند بود آنوقت چرا پولتو به غریبه ها دادی و آمدی خانه من؟
        جواب بده برادر و خواهر من؛
        لطفا جواب: ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ارش

        آفرین پسر ایرونی ...

    • mahdi

      واقعا وحشتناک بود
      مسئولان هر چه سریعتر پیگیری کنند

      پاسخ ها

      • مسئول

        باشه الان میرم پیگیری کنم.

    • babak

      وای برما وای برمایی که اینجا کناراینها زندگی می کنیم کارمی کنیم و روزمون رو شب می کنیم و دست آخر ادعا داریم انسانیم، ادعا داریم چون خیلی کارهای مستحب انجام میدیم میریم بهشت، درصورتی که از دادن یک هزارتومانی به اینها دریغ می کنیم، پول که هیچ حتی لحظه ای کنار اینها نمی نشینیم و به دردشان گوش نمی دهیم، علت این بدبختی شان را نمی پرسیم، بدون شک هستند در میان اینها کسانی که با تلنگری حاضر به بازگشت به دوران پاکی هستند، هستند در میان اینها کسانی که با کمک ما می تونن به زندگی سالم سلام بدهند، کافیه کمی کمکشون کنیم حالا به هرطریقی که شده، معرفی اینها به مراکز ان ای و کمی کمک مالی واجبی را انجام بدهیم که بهشت برما واجب بشه

    • امید

      فاجعه از این بدتر ندیدم. مسوولین کجا تشریف دارن؟!!!

      پاسخ ها

      • مسئول

        من اینجام، چیکارم داری؟

    • غـــــــــــــــــــــز ل

      تنها اینها نیستند که باید به این مردم یاری برسونند چرا تو ایران گروههای کوچک و بزرگ یاری رسون نیستند ؟؟؟ همه ی دنیا پر از این گروههاست؟
      گروههایی گرد هم بیاریم برای یاری بههمه ی مردم کشورمون ...بیدار بشیم بیدار آآآآآآآآآآآآی آدمها که در ساحل نشسته شاد و خندانید آن زمان که بر کمرهاتن تنگ می بندید کمربند یک نفر در آب دارد می سپارد جان!!!!!
      در این دریای تاریک و سیاه که می دانید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی آدمهااااااااااااااا ........ :((

    • محمدعلی

      عجب یعنی نمیشه اینها را سامان دهی کرد مگر چکار داره یک اردوگاه براشون بزنن واون بچه ها را ازشون بگیرن /اینها در جامعه رها باشن همه در خطر هستند

    • عبدالرزاق

      الله اکبر الله اکبر الله اکبر پناه برخدا ازشر ظالمین

    • علی

      مسئول جمع آوری این افراد درمرحله اول شهرداری است چرا شهرداری اقدام نمی کند چطور شبانه روز با اکیپ های سیار خودمیتواندنسبت به جمع آوری دستفروشان بیچاره تحت استفاده از عنوان غلط( چهره شهررا نامطلوب وزشت نشان میدهند) اقدام میکند ولی اینجاکه بایستی دوریال خرج کند پاس میدهد به سازمانهای دیگر بهتر نیست بجای گذاشتن تورهای صلواتی بین راه زائرین درمناسبت های مختلف که مسافران حتما وضعیت مالی خوبی دارند که به سفرهای کربلا ونجف میروند در این مسیرها خرج کند اصولگراهای درون شورای شهر اصلا خبری از این مکانها دارند یا بیشتر سرشان گرم انتخاب رئس شورا وانتخابات بعدی است

    • اریا

      سلام بچه ها دیدید علی دایی چه تولدی برای دخترش گرفته به نظرتون در روز حساب چه جوابی داره بده با وجود این همه اموال بی حساب، که میتونه تنها بخشی از اون رو برای کسانی که محتاج کار یا سرمایه ای اندک هستند برای رهایی از این منجلابی که برای خود ساخته اند

    • msd

      چیزی که خیلی وحشتناکتره اینه که هر روز به تعدادشون اضافه تر میشه نمی دونم مسئولین تو این سی و هشت سال چکار میگردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج