اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۶۴۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استان رکورددار بی‌ سوادی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ایجاد عزم ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تأکید کرد و گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این استان صورت گرفته است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر ایجاد عزم ملی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان تأکید کرد و گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این استان صورت گرفته است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند.

«رشید قربانی» در نشست شورای سوادآموزی استان اظهار کرد: استان کردستان به‌علت شرایط خاص جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی یکی از استان‌های دارای آمار بالای بی‌سوادی در کشور است.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این استان شده است اما متأسفانه هنوز بی‌سوادان این استان آمار بالایی دارند و این استان هنوز یکی از استان‌های رده‌ی پائین کشور از نظر باسوادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان این‌که این موضوع دارای اهمیت زیادی بوده و همواره مورد تأکید رهبری و دولت نیز قرار گرفته است، گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی بدون کمک و یاری مردم و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان میسر نمی‌شود.

قربانی تصریح کرد: کمک و عزم همگانی برای از بین بردن این معضل ملی نیاز است که اگر مورد غفلت واقع شود، عوارض و پیامدهای آن همه جامعه را در برخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چالش در این بخش می‌تواند سبب آسیب رساندن به سایر بخش‌های اجتماع شود و از همین‌رو برطرف کردن این نقص در استان باید مورد توجه همه قرار گیرد و با عزمی همگانی برای ریشه‌کن کردن آن بکوشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این امر امروز به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته و مشوق‌های زیادی برای بی‌سوادان در نظر گرفته شده و شرایط لازم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز میسر شده است.

قربانی با اشاره به این‌که در این زمینه مشکل کمبود بودجه وجود ندارد، یادآور شد: ریشه‌کنی بی‌سوادی باید به دغدغه‌ای همگانی تبدیل شود تا استان فرهنگی کردستان بتواند از این معضل رهایی یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج